Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Het lijstje van gisteren aangepast met de prognose
Even indeling op rechts/links/midden
PVV 35 rechts
VVD 23 rechts
PvdA/GL 26 links
NSC 20 midden/rechts
D66 10 midden/links
SP 5 links
BBB 7 rechts
PvdD 4 links
FVD 3 rechts
CDA 5 midden/rechts
CU 3 midden/links
Volt 2 midden/links
DENK 2 links
SGP 3 rechts
JA21 1 rechts
BVNL 0 rechts

Tellen we midden/rechts als rechts en midden/links als links dan heb je dus 97 rechts en 53 links... Partijen als DENK, FVD, JA21, BVNL vallen al af als potentiële regeringskandidaat, dan hou je 144 zetels over, 93 rechts en 51 links... Haal je SP (redt het vaak ook niet om compromissen te sluiten) weg hou je 139 zetels over (46 links)...

Stel nou dat je niet Wilders wil, dan valt FVD ook weg en JA21 ook. Dan hou je 111 zetels over, en hoe ga je boven de 75 komen?
PvdA/GL, VVD, NSC, D66... Maar gaat VVD en NSC met PvdA/GL en D66 het Kabinet in? Het wordt dat of de PVV.
 

Bernardo

Well-known member
Het lijstje van gisteren aangepast met de prognose
Even indeling op rechts/links/midden
PVV 35 rechts
VVD 23 rechts
PvdA/GL 26 links
NSC 20 midden/rechts
D66 10 midden/links
SP 5 links
BBB 7 rechts
PvdD 4 links
FVD 3 rechts
CDA 5 midden/rechts
CU 3 midden/links
Volt 2 midden/links
DENK 2 links
SGP 3 rechts
JA21 1 rechts
BVNL 0 rechts

Tellen we midden/rechts als rechts en midden/links als links dan heb je dus 97 rechts en 53 links... Partijen als DENK, FVD, JA21, BVNL vallen al af als potentiële regeringskandidaat, dan hou je 144 zetels over, 93 rechts en 51 links... Haal je SP (redt het vaak ook niet om compromissen te sluiten) weg hou je 139 zetels over (46 links)...

Stel nou dat je niet Wilders wil, dan valt FVD ook weg en JA21 ook. Dan hou je 111 zetels over, en hoe ga je boven de 75 komen?
PvdA/GL, VVD, NSC, D66... Maar gaat VVD en NSC met PvdA/GL en D66 het Kabinet in? Het wordt dat of de PVV.
Kan me toch niet voorstellen dat VVD weer met D66 in een kabinet zou willen? Ze komen er toch niet uit over migratie...

Er is maar 1 mogelijkheid: PVV, VVD, NSC en eventueel BBB erbij.
 

Jef400

Well-known member
Waar blijft nou die sociaal-democratische partij die migratie wilt beperken? Daar zit de sleutel naar electoraal succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

zwammy

Well-known member
Oh, dit word net zo leuk als toen Trump president werd, heerlijke televisie de komende tijd. Hoe is het toch mogelijk, hoe is het toch mogelijk
 

Eef de Kip

Well-known member
Kan me toch niet voorstellen dat VVD weer met D66 in een kabinet zou willen? Ze komen er toch niet uit over migratie...

Er is maar 1 mogelijkheid: PVV, VVD, NSC en eventueel BBB erbij.
NSC maar ook VVD gaan niet in een kabinet zitten waar de PVV de grootste is.

Dit wordt kansloos
 

JMD

Well-known member
Waar blijft nou die sociaal-democratische partij die migratie wilt beperken? Daar zit de sleutel naar electoraal succes.
Jep. In Denemarken lukt dat bv. Ik had de hoop op de PvdA, het leek de goede kant op te gaan, maar na de fusie met GL gaat dat niet meer door...
 

gevegt

Well-known member
Want? Dit is een verkiezingsuitslag. Dus dat is democratisch.
Dat het de uitslag niet is die je wilt (en ik sta ook niet te springen, laat dat duidelijk zijn) is wat anders.
Als een ondemocratische, discriminerende en racistische partij de grootste wordt, leert de geschiedenis ons dat de democratie aan het infuus ligt.
 

JMD

Well-known member
NSC maar ook VVD gaan niet in een kabinet zitten waar de PVV de grootste is.
Dat zeiden ze idd van de week. Maar ze zullen met deze uitslag wel moeten, ze kunnen gewoon niet on de PVV heen. De andere optie is met PvdA/GL en D66...
 
Bovenaan