Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

De Wolf

Well-known member
Gemeenten tellen op een centrale plek zoals bijvoorbeeld een sporthal. Rotterdam doet dat in Ahoy.
De ene gemeente is in de nacht doorgegaan terwijl de andere gemeente is gaan slapen.
Ook hebben een aantal gemeenten een voorlopige uitslag gegeven zoals Amsterdam en Den Haag.
 

De Wolf

Well-known member
Rondom Groningen hebben een hoop mensen op FVD gestemd.
Zouden deze mensen ook weten dat hij de gaskraan weer open wil zetten?
 

Janssen

Well-known member
#Fraude is inmiddels trending op Twitter. Wat er dan precies gefraudeerd is en hoe dat de uitkomsten beinvloedt heeft weet uiteraard niemand maar er is gefraudeerd.
 

erka

Well-known member
Rondom Groningen hebben een hoop mensen op FVD gestemd.
Zouden deze mensen ook weten dat hij de gaskraan weer open wil zetten?

FvD vooral Oost-Groningen waar gaskraan niet zo speelt, met name proteststemmen.
Veel erger: VVD, hoofdveroorzaker van deze ellende, in de meeste gemeenten de grootste. En niet voor het eerst. Echt.......ik krijg er soms geen hoogte van.
 

JMD

Well-known member
FvD vooral Oost-Groningen waar gaskraan niet zo speelt, met name proteststemmen.
Veel erger: VVD, hoofdveroorzaker van deze ellende, in de meeste gemeenten de grootste. En niet voor het eerst. Echt.......ik krijg er soms geen hoogte van.
Vroeger was de provincie Groningen toch 'zo rood als een kroot'??? Wat is daar in hemelsnaam gebeurd dat die zoveel VVD stemmen?
 

JMD

Well-known member
Niet de eerste SP'er die compleet wereldvreemd is toch? Sinds wanneer denken mensen dat D66 links is? Sinds wanneer bepaald de SP wat de term 'eerlijk' inhoudt? En de belangrijkste: Wanneer hebben SP kiezers ooit op hun partij kunnen rekenen? Vort, terug je communistische grot in!
D66 is in ieder geval niet 'rechts'. Die hebben best een deel overlap met bv GL (veel stemmen komen daar nu ook vandaan), vooral een deel van het 'woke' gebeuren, alleen niet het 'groene' deel. Overigens is GL natuurlijk ook niet echt 'klassiek links', vooral veel hoger opgeleiden die veel oor het milieu willen doen, maar niet in hun achtertuin. Ze willen bakken asielzoekers opnemen, alleen niet in hun dorp/wijk. Een groep mensen dat de maatregelen vwb klimaatverandering (allerlei taxen enz) gewoon kunnen betalen. De enige arbeider die de gemiddelde GL-er ziet is als de loodgieter of de schilder komt.

En daar heeft D66 (in mindere mate, dat wel) ook wel een handje van.
 

erka

Well-known member
Vroeger was de provincie Groningen toch 'zo rood als een kroot'??? Wat is daar in hemelsnaam gebeurd dat die zoveel VVD stemmen?

Ja, ik snap dat ook niet. Oost-Groningen is wel verklaarbaar, dat is altijd al bozig en afwijkend geweest, met die communisten maar de rest...
 

erka

Well-known member
Groen Links heeft het probleem dat het een fusieclub is, maar dat de meeste mensen die het overwegen zich maar tot een deel aangesproken voelen. Ik denk dat als ze zich veel meer zouden profileren als Groenen ofzo, dat ze dan veel groter worden. Linkse boodschap spreekt mensen niet meer aan.
 

Joost

Well-known member
Als je per se wil stemmen trek je toch zeker zelf aan de bel? Of leg ik de lat nu te hoog.
Zeker niet. En als ik het artikel goed lees dan waren er signalen en heeft de gemeente juist de burgers middels een brief en flyers er van op de hoogte gesteld dat ze een vervangende pas aan moeten vragen.
 

Maasveld

Well-known member
D66 is in ieder geval niet 'rechts'. Die hebben best een deel overlap met bv GL (veel stemmen komen daar nu ook vandaan), vooral een deel van het 'woke' gebeuren, alleen niet het 'groene' deel. Overigens is GL natuurlijk ook niet echt 'klassiek links', vooral veel hoger opgeleiden die veel oor het milieu willen doen, maar niet in hun achtertuin. Ze willen bakken asielzoekers opnemen, alleen niet in hun dorp/wijk. Een groep mensen dat de maatregelen vwb klimaatverandering (allerlei taxen enz) gewoon kunnen betalen. De enige arbeider die de gemiddelde GL-er ziet is als de loodgieter of de schilder komt.

En daar heeft D66 (in mindere mate, dat wel) ook wel een handje van.
D66 zet toch ook wel behoorlijk op groen in tegenwoordig?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Janssen

Well-known member
D66 is in ieder geval niet 'rechts'. Die hebben best een deel overlap met bv GL (veel stemmen komen daar nu ook vandaan), vooral een deel van het 'woke' gebeuren, alleen niet het 'groene' deel. Overigens is GL natuurlijk ook niet echt 'klassiek links', vooral veel hoger opgeleiden die veel oor het milieu willen doen, maar niet in hun achtertuin. Ze willen bakken asielzoekers opnemen, alleen niet in hun dorp/wijk. Een groep mensen dat de maatregelen vwb klimaatverandering (allerlei taxen enz) gewoon kunnen betalen. De enige arbeider die de gemiddelde GL-er ziet is als de loodgieter of de schilder komt.

En daar heeft D66 (in mindere mate, dat wel) ook wel een handje van.

Probleem voor GL is vooral dat je voor klimaat/zorg/onderwijs net zo goed naar D66 kunt gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb nog verschillende partijprogramma's doorgenomen en wat me bij GroenLinks direct al opviel is hoe magertjes het allemaal was. Veel grote en hoog over-termen, maar weinig concrete en haalbare plannen. Waar ze 4 jaar geleden nog een duidelijke visie opschreven, miste ik die nu waardoor ze al vrij vroeg voor mij afvielen.
 

Janssen

Well-known member
Ik heb nog verschillende partijprogramma's doorgenomen en wat me bij GroenLinks direct al opviel is hoe magertjes het allemaal was. Veel grote en hoog over-termen, maar weinig concrete en haalbare plannen. Waar ze 4 jaar geleden nog een duidelijke visie opschreven, miste ik die nu waardoor ze al vrij vroeg voor mij afvielen.

Precies. Doe dan gewoon net als BIJ1 en schrijf op dat de kwaliteit van zorg voor mensen van kleur en vrouwen (van kleur) omhoog moet. Mensen houden van duidelijkheid. Restecp.

77886d0297b39976910b35d3af9274f0.jpg
 
Bovenaan