Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

JMD

Well-known member
Probleem voor GL is vooral dat je voor klimaat/zorg/onderwijs net zo goed naar D66 kunt gaan.
Jep. Klopt. Dat is toch zo ongeveer ook wat ik zeg? Dat D66 en GL veel overlap hebben. Daarom snap ik ook niet dat mensen zoveel moeite hebben met D66 links te noemen, want op veel vlakken zijn ze dat gewoon.

Doordat de VVD naar het midden is geschoven (die propageren tegenwoordig zaken waarvoor Wiegel en Bolkestein gillend gek waren geworden) wordt het 'aan de linkerkant' drukker. En met SP/GL/PvdA zitten daar al 3 'oud' linkse partijen en daar zijn de laatste jaren DENK, BIJ1, PvdD enz ook nog bij gekomen.
 

JMD

Well-known member
Groen Links heeft het probleem dat het een fusieclub is, maar dat de meeste mensen die het overwegen zich maar tot een deel aangesproken voelen. Ik denk dat als ze zich veel meer zouden profileren als Groenen ofzo, dat ze dan veel groter worden. Linkse boodschap spreekt mensen niet meer aan.
Als je ziet waar die partij uit komt, dat was ook een verzamelbak, PSP, PPR, CPN en EVP...

Kijk, het CDA is ook een fusieclub (KVP, ARP, CHU), maar die hebben een grootste gemene deler, het geloof.
Idem met Christen Unie (RPF, GPV).
 

gevegt

Well-known member
Vroeger was de provincie Groningen toch 'zo rood als een kroot'??? Wat is daar in hemelsnaam gebeurd dat die zoveel VVD stemmen?
Dat is al een tijd zo.
Ik begrijp het wel: de meeste Groningers hebben helemaal geen last van de gaswinning en ze halen hun neus op voor degene die dat wel heeft.
 

JMD

Well-known member
Dat is al een tijd zo.
Ik begrijp het wel: de meeste Groningers hebben helemaal geen last van de gaswinning en ze halen hun neus op voor degene die dat wel heeft.
Eens. Overigens zouden ze dan ook D66/GL kunnen stemmen... :)
 

De Wolf

Well-known member
FvD vooral Oost-Groningen waar gaskraan niet zo speelt, met name proteststemmen.
Veel erger: VVD, hoofdveroorzaker van deze ellende, in de meeste gemeenten de grootste. En niet voor het eerst. Echt.......ik krijg er soms geen hoogte van.

Zelfs rondom Delfzijl scoren ze flink. Die regio zal het meeste last hebben van de aardbevingen. Maar heb zo het idee dat een hoop mensen alleen op FVD stemmen omdat ze tegen de corona maatregelen zijn. Tegen de tijd dat we een keer een kabinet hebben heeft iedereen de kans op een prik gehad dus je hebt er weinig aan.
 

Friesland

Well-known member
Merkwaardige uitslag van Bonaire: D66 zou halveren, terwijl CDA zou verdubbelen. Het lijkt alsof ze de stemmen van D66 en CDA hebben verwisseld.
 

De Wolf

Well-known member
Merkwaardige uitslag van Bonaire: D66 zou halveren, terwijl CDA zou verdubbelen. Het lijkt alsof ze de stemmen van D66 en CDA hebben verwisseld.

In het noordoosten van Fryslân was D66 ook niet populair. Naast het noorden van Twente een duidelijk CDA bolwerk.
 

Mario

Well-known member
Merkwaardige uitslag van Bonaire: D66 zou halveren, terwijl CDA zou verdubbelen. Het lijkt alsof ze de stemmen van D66 en CDA hebben verwisseld.
Niet zo vreemd toch, volgens mij is men daar in grote getallen aanhanger van de katholieke kerk.
 

erka

Well-known member
Welke partij wilde ook al weer een kerncentrale in Groningen?

Dat had ie na een dag al weer ingeslikt. Gevolgd door kamermotie dat het niet gebeurt.

Overigens is er al 30 jaar ruimte gereserveerd voor een kerncentrale in de Eemshaven. Was nooit een probleem toch ruimte zat, maar nu begint dat gebied aardig vol te worden.
 

JMD

Well-known member
Ollongren en Jorritsma worden de verkenners... Dat heette vroeger toch informateurs??? :)
 

Friesland

Well-known member
De Ubuntu partij heeft op Sint-Eustatius de absolute meerderheid behaald. Ze komen op 50,5%. Het CDA valt op het eiland terug van 78% naar 32%.
 

erka

Well-known member
Nieuwste prognose D66 nu 23. Ten opzichte van eerste exitpoll 2100 gisteravond -4 . Dat is toch heel wat meer dan de foutenmarge van 2 wat Ipsos noemt. Bijzonder hoor.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nieuwste prognose D66 nu 23. Ten opzichte van eerste exitpoll 2100 gisteravond -4 . Dat is toch heel wat meer dan de foutenmarge van 2 wat Ipsos noemt. Bijzonder hoor.

Lullig als je nummer 24 op de lijst bent. Gisteravond dronken van geluk. Vandaag je baan opgezegd. En daar zit je dan.
 
Bovenaan