Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

gevegt

Well-known member
La Simons:
Sylvana Simons: "Kiezer rekent af met traditionele linkse politiek"
BIJ1 lijkt een zetel te krijgen in de Tweede Kamer. "Mijn eerste reactie op de exit poll zou zijn dat de kiezer duidelijk afrekent met traditionele linkse politiek, kiezers stemmen nu richting Volt en BIJ1", zegt oud-raadslid Sylvana Simons. Ze stopte vorig jaar in de gemeenteraad om campagne te voeren voor de landelijke fractie.
Toch is ze niet helemaal tevreden met de exitpolls. "Het verbaasd mij dat Rutte het toch voor elkaar krijgt om op winst uit te komen met alles wat er mis is in dit land, zoals het coronabeleid."



Dus omdat VOLT en BIJ1 samen (prognose) op 4 zetels winst staan heeft de kiezer afgelopen met de traditionele linkse politiek...
Ik deel haar conclusie dat er afgerekend is met de linkse politiek, maar niet dat dat door haar komt.
Is Volt links?
 

Joost

Well-known member
Ik heb zelf eens plaatsgenomen op een stembureau en geteld dus ik vind dat ik best kritiek mag hebben. Bij deze dus; wat zijn ze in vredesnaam aan het doen op die bureau's. Je moet in 2 uur toch wel het meest basale geteld kunnen hebben; het aantal stemmen per partij.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb zelf eens plaatsgenomen op een stembureau en geteld dus ik vind dat ik best kritiek mag hebben. Bij deze dus; wat zijn ze in vredesnaam aan het doen op die bureau's. Je moet in 2 uur toch wel het meest basale geteld kunnen hebben; het aantal stemmen per partij.
Ik weet niet hoe het tellen normaal in z'n werk gaat. Is daar veel contact bij tussen verschillende mensen? Zo ja, dan gaat het vanwege Corona-maatregelen waarschijnlijk langzamer dan normaal.
 

Joost

Well-known member
Ik weet niet hoe het tellen normaal in z'n werk gaat. Is daar veel contact bij tussen verschillende mensen? Zo ja, dan gaat het vanwege Corona-maatregelen waarschijnlijk langzamer dan normaal.
Nee dat is helemaal niet noodzakelijk.

Je keert die stembus om, pakt een formulier en vouwt 'm uit. Dan leg je de formulieren per partij op een stapel.
Als dat klaar is wordt per partij stapeltjes van 10 gemaakt wat direct een controle is of het formulier op de goede stapel ligt.
Dan tel je het aantal formulieren, dat moet kloppen met het aantal uitgebrachte stemmen.

En de totalen per partij bel je door naar het gemeentehuis.
 

Joost

Well-known member
De helft van alle uitslagen die nu binnen zijn komen uit Limburg, normaal is het hier relatief traag.

Mijn gemeente zit er al bij, valt op dat Ploumen flink wint als Limburgse.
 

gevegt

Well-known member
Valkenburg. U bent er misschien wel eens geweest met een weekendje weg.
Ik moest lachen.
 
Bovenaan