Voor Wopke was dat natuurlijk wel lastig, maar Marijnissen had hier natuurlijk royaal op moeten inzetten.Gek genoeg kwam dat onderwerp de laatste weken bijna niet meer aan bod.
Voor Wopke was dat natuurlijk wel lastig, maar Marijnissen had hier natuurlijk royaal op moeten inzetten.Gek genoeg kwam dat onderwerp de laatste weken bijna niet meer aan bod.
Dat zag je al aankomen dat ze het slotdebat op dit onderwerp niet meer zelf mocht doen, terwijl het CDA Omzigt toen wel de ruimte gaf en hem daarna heel tactisch met rust naar huis hebben gestuurd.Voor Wopke was dat natuurlijk wel lastig, maar Marijnissen had hier natuurlijk royaal op moeten inzetten.
Dat sluit ik ook niet uit na dit verlies.CDA moet lekker met Omtzigt in de oppositie gaan zitten. Niks mis mee.
Uiteindelijk zullen ze toch nodig zijn voor een coalitie. Dat is zonder ze toch erg lastig.CDA moet lekker met Omtzigt in de oppositie gaan zitten. Niks mis mee.
Met de PVV kun je ook een meerderheid krijgen.Uiteindelijk zullen ze toch nodig zijn voor een coalitie. Dat is zonder ze toch erg lastig.
Ja, maar welke partijen gaan mee met de PVV? D66 echt niet.Met de PVV kun je ook een meerderheid krijgen.
En zelfs in dat, zeer onwaarschijnlijke, geval heb je alsnog het CDA nodig. Daar kan je eigenlijk niet omheen.Ja, maar welke partijen gaan mee met de PVV? D66 echt niet.
Alleen VVD, CDA, PVV, FVD en JA21 zou kunnen, dat is net een meerderheid. Maar dat gaat echt niet gebeuren, want dan gaat D66 de VVD slopen en worden ze de grootste en dat kabinet valt zo. Tevens kijkt het CDA wel uit om met de PVV in zee te gaan... Wel jammer dat zo'n bijeenkomst als toen in 2010 dan momenteel, niet kan.
Mee eens.De vorige kabinetten Rutte leverde vaak een nederlaag op voor de meeregerende partijen. Des te knapper van D66 dat die zo ruim winnen.
En voor D66 leverde kabinetsdeelname tot nu toe altijd nederlagen op, dit is niet eens verlies maar een flinke winst.
STond er toch ook bij?En zelfs in dat, zeer onwaarschijnlijke, geval heb je alsnog het CDA nodig. Daar kan je eigenlijk niet omheen.
Ja, en ook zo onverwacht. Want tot 2-3 weken terug was D66 samen met CDA/PVV in de race om plek 2. Nu staan PVV en CDA niet eens op de fogto om plek 2. Sterker nog: D66 zit dichterbij de VVD dan bij de PVV qua zetels.Mee eens.
Dat kun je alleen aan Kaag toeschrijven. Over vier jaar is ze minister president.
Wat zei Wilders?Rutte noemt Thierry niet, dat is dan wel weer mooi. Ook mooie reactie van Wilders.
Gewoon sympathiek feliciteert de winnaars en is blij dat hij weer de grootste oppositiepartij is. Daarna nog wat sneren over klimaat en migratie maargoed.Wat zei Wilders?
Dat is echt voer voor de analisten.Ja, en ook zo onverwacht. Want tot 2-3 weken terug was D66 samen met CDA/PVV in de race om plek 2. Nu staan PVV en CDA niet eens op de fogto om plek 2. Sterker nog: D66 zit dichterbij de VVD dan bij de PVV qua zetels.
Mooi, Ik had het gemist omdat ik voetbal moest kijken van een prominent lid. 🍺Gewoon sympathiek feliciteert de winnaars en is blij dat hij weer de grootste oppositiepartij is. Daarna nog wat sneren over klimaat en migratie maargoed.
Jep. HAdden we bijna toch echt bijna een echt premiersdebat nodig.Dat is echt voer voor de analisten.
Klopt, dat bedoel ik ook. Mijn punt was dat je het CDA gewoon nodig hebt voor een coalitie. Met jouw post geef je dat eigenlijk ook aan omdat zelfs in die situatie je niet om het CDA heen kan.STond er toch ook bij?