Tweede divisie 2019/20

Unregistere

Well-known member
Tja, kon me nog wel voorstellen dat Meijers eerst 'eigen jongens' Beekhuis en Van Lopik liet invallen, om daarna voor Castien te kiezen. Dat is normaal een vaste waarde. Selimi mocht al blij zijn dat hij op de bank zat, lijkt mij.
 

Joost

Well-known member
Tja, kon me nog wel voorstellen dat Meijers eerst 'eigen jongens' Beekhuis en Van Lopik liet invallen, om daarna voor Castien te kiezen. Dat is normaal een vaste waarde. Selimi mocht al blij zijn dat hij op de bank zat, lijkt mij.

Selimi heeft in de eerste acht duels dit seizoen 6 keer ingevallen en stond 1 keer basis en werd gewisseld. Tegen Kozakken Boys kwam hij niet van de bank.
In zijn laatste invalbeurt kreeg hij rood en na zijn 5 duels schorsing zat hij ook de 5 duels daarna niet eens bij de selectie. Ook vorig seizoen was hij nauwelijks basisspeler.

De drie invallers van gisteren hebben dit seizoen allemaal veel meer speelminuten en basisplaatsen gehad dan Selimi.

Ik zou als Spakenburg blij zijn dat je 'm geen salaris meer hoeft te betalen.
 

Unregistere

Well-known member
Selimi heeft in de eerste acht duels dit seizoen 6 keer ingevallen en stond 1 keer basis en werd gewisseld. Tegen Kozakken Boys kwam hij niet van de bank.
In zijn laatste invalbeurt kreeg hij rood en na zijn 5 duels schorsing zat hij ook de 5 duels daarna niet eens bij de selectie. Ook vorig seizoen was hij nauwelijks basisspeler.

De drie invallers van gisteren hebben dit seizoen allemaal veel meer speelminuten en basisplaatsen gehad dan Selimi.

Ik zou als Spakenburg blij zijn dat je 'm geen salaris meer hoeft te betalen.

Dat bedoel ik, heel veel recht van spreken heeft hij niet. In het begin speelde hij volgens mij ook nog vooral door blessures bij anderen.

Maar het zijn altijd wel 'lastige' dingen voor een trainer op zich. Iedereen wil spelen in zo'n wedstrijd. Dus ja, wat doe je dan... Doorgaans passen trainers hun vaste elftal toch wel iets aan om defensief sterker te worden, dus dan is de geslachtofferde basisspeler vaak al de eerste invaller. Als er dan ook nog een echte clubjongen bij is, dan laat je die speciaal voor het publiek als tweede invallen. En nummer drie, dat is de moeilijkste.... Zeker als de wedstrijd al gespeeld is. Je ontkomt dan niet aan een paar teleurgestelde of licht boze spelers.

Weet ik nog wel van onze potten bij Ajax, AZ en FC Utrecht. Daar viel in twee van de drie gevallen ook een speler in die verder amper in de plannen voorkwam, dat zorgde ook wel voor wat teleurstelling bij anderen. Maar ja, dat is niet anders. Direct je tas inleveren is dan wel heel dramatisch.
 

Unregistere

Well-known member
Die vond het pover. Had het het liefst onder de 5 gezien waarbij ze zelf ook nog een keer scoorden.

Terecht. Dat moet je ook gewoon kunnen als club uit de tweede divisie. Hoofdklassers konden dat in het verleden ook! :p

Overigens is Soufian Charraoui per direct vertrokken bij Excelsior Maassluis. De aanvaller maakte vorige week nog de winnende tegen Jong FC Volendam.
 

Unregistere

Well-known member
Het blijft ouderwets onrustig in Spakenburg. Assistent-trainer Chris de Graaf zou per direct zijn gestopt, al wil de club het nog niet bevestigen: https://www.rtvutrecht.nl/sport/2018466/

Opvallende passage: Hoewel de officiële lezing is dat De Graaf zich niet kan schikken in de rol van assistent, is het in Bunschoten-Spakenburg publiek geheim dat hij zich niet kan vinden in de volgens hem volstrekt achterhaalde werkwijze van Meijers.

Alsof John de Wolf wel zo vernieuwend was... Die De Graaf moet zich daar toch echt onbegrepen hebben gevoeld dit jaar!!
 

Unregistere

Well-known member
Ook te weinig 'speeltijd' ?

Inmiddels hebben ze het bevestigd op de clubsite en daar gooit De Graat het er op dat hij na zijn korte periode als interim-hoofdtrainer erg veel moeite had om weer assistent te zijn. Dat kon hij niet voor de volle 100% opbrengen en dus maakt hij nu plaats, omdat Meijers en de club een assistent verdienen die wel alles kan geven.
 

De Groene Scout

Well-known member
De hele kopgroep bleef foutloos dit weekend. HHC blijft dus de trotse koploper.
ASWH pakte een puntje en verlaat daardoor de laatste plaats, die is nu voor Volendam.
 

Unregistere

Well-known member
Correct, 0-0 tegen Noordwijk vanmiddag. Een resultaat waarmee ik zeker vrede kon hebben. In de eerste helft was er een licht overwicht voor de bezoekers, zonder dat er echt veel kansen waren. Nick van Staveren was nog het gevaarlijkst met een kopbal, maar Fabian Korporaal kon de inzet van de topscorer annex cultheld van Noordwijk ruim voor de lijn stoppen. In de tweede helft draaide het wat om en was ASWH iets sterker. Bijna al meteen een curieuze goal. Noordwijk-goalie Sven Wolsheimer trapte de bal tegen de doorjagende aanvoerder Jesper van den Bosch aan, maar had daarna geluk dat het speeltuig in zijn handen viel in plaats van in het doel.

Een half uur voor tijd kwam Jordie van der Laan in het veld. Bijna maakte hij van zijn debuut een droomdebuut. Na wild uitlopen van Wolsheimer botste de keeper van Noordwijk op zijn verdedigers, waarna de bal naar de zijkant viel. Van der Laan probeerde het ineens, maar trof helaas het zijnet. Dat was de kans waarmee we de winst hadden kunnen grijpen, maar kort voor tijd hadden we ook nog kunnen verliezen. Doelman Bryan Janssen onderscheidde zich echter met een fantastische redding op een inzet van Brayen Bröcker.

Daardoor bleef het 0-0. Aan de ene kant schieten we er niet zo gek veel mee op, want Jong FC Volendam telt niet mee in de stand en dus zijn we feitelijk nog altijd laatste. Wel een puntje ingelopen op TEC en Scheveningen, de ploegen die we voorbij moeten. Ook is het toch wel positief om de nul te houden tegen Noordwijk, dat op twee ploegen na de meeste doelpunten maakte in de afdeling en eigenlijk altijd wel scoort. Dit was pas de tweede keer dat zij geen goal maakten. Maar goed, het sprokkelen gaat met alleen remises net wat te langzaam. Anderzijds zijn we nog altijd in de race.

ASWH - Noordwijk 0-0 (0-0)
Scheidsrechter: Frank van den Elzen

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Menno Vooges, Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha, Fabian Korporaal (87. Nick Slotboom), Koen Wesdorp; Lester Pires (60. Jordie van der Laan), Sam van de Kreeke

Noordwijk: Sven Wolsheimer; Guy Smith, Dylan Rietveld, Rob Overvliet, Brayen Bröcker; Raies Roshanali (65. Tjeerd Westdijk), Sander Bosma, Thomas Reynaers; Nick van Staveren, Emiel Wendt (85. Martijn le Congé), Denzel James (83. Marc de Kruijs)

Noortuk-thuis_500x333.jpg

David Almeida zet de achtervolging in op Noordwijk-topscorer Nick van Staveren (foto: PRO SHOTS / Erich Snijder)
 

Unnekuukse

Active member
Correct, 0-0 tegen Noordwijk vanmiddag. Een resultaat waarmee ik zeker vrede kon hebben. In de eerste helft was er een licht overwicht voor de bezoekers, zonder dat er echt veel kansen waren. Nick van Staveren was nog het gevaarlijkst met een kopbal, maar Fabian Korporaal kon de inzet van de topscorer annex cultheld van Noordwijk ruim voor de lijn stoppen. In de tweede helft draaide het wat om en was ASWH iets sterker. Bijna al meteen een curieuze goal. Noordwijk-goalie Sven Wolsheimer trapte de bal tegen de doorjagende aanvoerder Jesper van den Bosch aan, maar had daarna geluk dat het speeltuig in zijn handen viel in plaats van in het doel.

Een half uur voor tijd kwam Jordie van der Laan in het veld. Bijna maakte hij van zijn debuut een droomdebuut. Na wild uitlopen van Wolsheimer botste de keeper van Noordwijk op zijn verdedigers, waarna de bal naar de zijkant viel. Van der Laan probeerde het ineens, maar trof helaas het zijnet. Dat was de kans waarmee we de winst hadden kunnen grijpen, maar kort voor tijd hadden we ook nog kunnen verliezen. Doelman Bryan Janssen onderscheidde zich echter met een fantastische redding op een inzet van Brayen Bröcker.

Daardoor bleef het 0-0. Aan de ene kant schieten we er niet zo gek veel mee op, want Jong FC Volendam telt niet mee in de stand en dus zijn we feitelijk nog altijd laatste. Wel een puntje ingelopen op TEC en Scheveningen, de ploegen die we voorbij moeten. Ook is het toch wel positief om de nul te houden tegen Noordwijk, dat op twee ploegen na de meeste doelpunten maakte in de afdeling en eigenlijk altijd wel scoort. Dit was pas de tweede keer dat zij geen goal maakten. Maar goed, het sprokkelen gaat met alleen remises net wat te langzaam. Anderzijds zijn we nog altijd in de race.

ASWH - Noordwijk 0-0 (0-0)
Scheidsrechter: Frank van den Elzen

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Menno Vooges, Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha, Fabian Korporaal (87. Nick Slotboom), Koen Wesdorp; Lester Pires (60. Jordie van der Laan), Sam van de Kreeke

Noordwijk: Sven Wolsheimer; Guy Smith, Dylan Rietveld, Rob Overvliet, Brayen Bröcker; Raies Roshanali (65. Tjeerd Westdijk), Sander Bosma, Thomas Reynaers; Nick van Staveren, Emiel Wendt (85. Martijn le Congé), Denzel James (83. Marc de Kruijs)

Noortuk-thuis_500x333.jpg

David Almeida zet de achtervolging in op Noordwijk-topscorer Nick van Staveren (foto: PRO SHOTS / Erich Snijder)

Wel beetje lullige misser van Jordie...:oops:
 

Unregistere

Well-known member
Wel beetje lullige misser van Jordie...:oops:

Ja, die had er wel in gemogen inderdaad. Vond hij zelf ook hoor. Helaas kreeg de bal net nog een stuitje mee toen hij wilde schieten en naar eigen zeggen was hij te voorzichtig, uit angst wild over te schieten. Daardoor werd het schot uiteindelijk juist te zacht. Jammer voor hem en voor ons!

Overigens ben ik wel optimistisch over zijn eerste speelminuten hoor. Zorgde in ieder geval voor beweging en hij durft, in tegenstelling tot veel van onze andere aanvallers, wel gewoon te schieten. Eerder had hij ook nog een bal die hij ineens op doel knalde uit de lucht. Hopelijk gaat dat in de komende wedstrijden goals opleveren.

Beelden van Fox: https://eyecons.com/videos/bloedeloo...tting-0-0-5003

En ook de mening van Noordwijk-trainer Kees Zethof, die zich duidelijk niet in de opmerking van de verslaggever over een 'bloedeloze' wedstrijd kon vinden: https://eyecons.com/videos/kees-zethof-noo-de-stand-op-de-ranglijst-zegt-niks-5006
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Het verbaast mij trouwens dat bijvoorbeeld Voetbal op Zaterdag niet op de hoogte lijkt van de degradatieregeling. Die schrijven ook gewoon over de 'veilige' veertiende plaats. Ik zie het op meer plaatsen, krijg zelfs het idee dat Excelsior Maassluis niet eens in de gaten heeft dat ze momenteel op een P/D-plek staan. Bijzonder.

Alles op een rijtje dan maar:

Speelronde 19

AFC - Spakenburg 2-0 (1-0)
1-0 Milan Hoek (strafschop) 2-0 Yordi Teijsse

ASWH - Noordwijk 0-0 (0-0)

Katwijk - TEC 2-0 (1-0)
1-0 Brandon Robinson 2-0 Marouane Afaker

Koninklijke HFC - De Treffers 2-3 (1-2)
1-0 Floris van der Linden 1-1 Boy van de Beek (strafschop) 1-2 Jermo Wilsterman 1-3 Dilivio Hoffman 2-3 Joël Donald

Kozakken Boys - Jong FC Volendam 2-1 (1-1)
1-0 Leon Bot 1-1 Darius Johnson 2-1 Leon Bot
Rood: Mark Veenhoven (Kozakken Boys)

Quick Boys - Jong Sparta Rotterdam 1-3 (1-2)
0-1 Mohamed Tahiri 1-1 Jan-Willem Kamp 1-2 Sven Mijnans (strafschop) 1-3 Chima Bosman (eigen doelpunt)

Rijnsburgse Boys - Excelsior Maassluis 4-3 (1-1)
0-1 Daan Blij 1-1 Jeffrey Jongeneelen 2-1 Dani van der Moot 3-1 Bert Koomen 3-2 Jeremy Moreno 3-3 Sefa Kurt 4-3 Dani van der Moot

Scheveningen - HHC Hardenberg 0-3 (0-0)
0-1 Rick Hemmink 0-2 Rob van der Leij 0-3 Jurjan Mannes

STAND

1. HHC Hardenberg 19-42
2. Katwijk 19-39
3. IJsselmeervogels 18-34
4. Kozakken Boys 19-34
5. AFC 19-33 (+10)
6. Rijnsburgse Boys 19-33 (+7)
7. Koninklijke HFC 19-31
8. De Treffers 19-30
9. Noordwijk 19-27 (+7)
10. Spakenburg 19-27 (-11)
11. GVVV 18-24
12. Jong Sparta Rotterdam 19-24
13. Quick Boys 19-22 (-5)
14. Excelsior Maassluis 19-22 (-12)
15. Scheveningen 19-18
16. TEC 19-14
17. ASWH 19-10
18. Jong FC Volendam 19-9

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 15
2. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
3. Raily Ignacio (AFC) 12
=. Yordi Teijsse (AFC) 12
5. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 11
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
=. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 11
=. Berry Powel (GVVV) 11
9. Tommy Bekooij (Quick Boys) 10
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 10
=. Lowie van Zundert (De Treffers) 10

Leon-Bot-Kozakken-Boys.jpg

Leon Bot hielp het tiental van Kozakken Boys met twee goals langs Jong FC Volendam
 

Unregistere

Well-known member
Wordt Excelsior Maassluis gezocht én benadeeld door 'Zeist'? Trainer Dogan Corneille vindt van wel:

Excelsior Maassluis-trainer Dogan Corneille heeft het gevoel dat de arbitrage in de Tweede Divisie de club bewust benadeelt. Daarover beklaagt de oefenmeester zich in het AD.

,,Twee loepzuivere penalty’s zijn ons onthouden, want ook het moment voor rust met Sekou Sylla, die werd aangetikt, was gewoon een strafschop’’, foeterde Corneille na het duel met Rijnsburgse Boys, waarin Excelsior M tot tweemaal toe tevergeefs een strafschop claimde bij scheidsrechter Bronsvoort. ,,Het is nu de zevende keer dit seizoen dat dit gebeurt. Bronsvoort is gewoon een goede scheidsrechter, maar vandaag niet. Precies weer tegen ons. Ik weet niet wat er aan de hand is in Zeist, maar ze hebben een hekel aan ons. Dat kan niet anders. Het zijn zulke dure punten die ons ontnomen zijn door verkeerde beslissingen op beslissende momenten. Ik word hier echt schijtziek van.’’

Onder meer Kurt vond dat hij een strafschop had moeten krijgen: ,,Het was honderd procent een strafschop. Ik kom voor mijn tegenstander, de bal wordt doorgekopt door Jeremy Moreno, die bal komt tussen de keeper en mij in en mijn tegenstander trekt mij achterover, waardoor ik niet meer bij de bal kan. De scheidsrechter zag het weer niet, de grensrechter ook niet. Het is al zo vaak gebeurd dit seizoen. Ik word helemaal gek van het niveau van de scheidsrechters in de tweede divisie. Ze hebben een negatieve invloed op het verloop van het spel. We strijden tegen degradatie, elk punt is van levensbelang voor ons en telkens worden we benadeeld, echt ongelofelijk.’’ Excelsior Maassluis verloor met 4-3 van Rijnsburgse Boys.


https://www.voetbal247.nl/corneille...over-arbitrage-zeist-heeft-een-hekel-aan-ons/
 

de waan

Well-known member
Het verbaast mij trouwens dat bijvoorbeeld Voetbal op Zaterdag niet op de hoogte lijkt van de degradatieregeling. Die schrijven ook gewoon over de 'veilige' veertiende plaats. Ik zie het op meer plaatsen, krijg zelfs het idee dat Excelsior Maassluis niet eens in de gaten heeft dat ze momenteel op een P/D-plek staan. Bijzonder.

Onvoorstelbaar, he. Ook als clubs gaan stoppen na het seizoen, bijna alle clubs rekenen zich dan rijk. Laatst heb ik Be Quick Zutphen nog hoogstpersoonlijk uit die droom geholpen. ;) (Al stopt Dinxperlo nu bij nader inzien toch maar niet.)
 

Unregistere

Well-known member
Ja, echt heel vreemd. Al heeft Maassluis het kennelijk nu wel door, gezien het vermeende complot waar Corneille over begint.
 
Bovenaan