Tweede divisie 2019/20

Joost

Well-known member
Scheidsrechterlijke dwaling van Schaper of juist niet? Hoe dan ook een interessant momentje, de commotie in de slotfase van AFC - De Treffers:

https://twitter.com/2deDivisie/status/1216412297893220352

Volgens de letter der wet heeft hij zich schuldig gemaakt aan deze overtreding;
-het speelveld betreden, opnieuw betreden of opzettelijk verlaten, zonder toestemming van de scheidsrechter;

En de straf daarop is een gele kaart.
Maar toch denk ik niet dat de regel bedoelt is voor gevallen als deze, ik vind het in ieder geval wel heel erg pietluttig.

Het gemekker en de dubbele gele kaart daarna is vooral heel dom.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens de regels zal het inderdaad wel kloppen, maar dit is weer zo'n momentje waarop een scheids een speler niet echt lijkt aan te voelen. Maar misschien was Linthorst daarvoor wel al heel irritant. Benieuwd wat SC Heerenveen hiervan denkt.

Schaper is wel zo'n mannetje van de strakke regels inderdaad, dus in die zin niet gek.

En waarom Jan de Jonge nu zo boos is langs de lijn, wordt mij niet geheel duidelijk. Enig idee, Sjorro of fisherprice ?
 

Sjorro

Active member
Volgens de regels zal het inderdaad wel kloppen, maar dit is weer zo'n momentje waarop een scheids een speler niet echt lijkt aan te voelen. Maar misschien was Linthorst daarvoor wel al heel irritant. Benieuwd wat SC Heerenveen hiervan denkt.

Schaper is wel zo'n mannetje van de strakke regels inderdaad, dus in die zin niet gek.

En waarom Jan de Jonge nu zo boos is langs de lijn, wordt mij niet geheel duidelijk. Enig idee, Sjorro of fisherprice ?

Geen idee waarom Jan de Jonge zo boos was. Maar het blijft een overdreven van de scheidsrechter. Linthorst is nauwelijks buiten het veld geweest. Als de bidon bij de dug-out had gelegen, was er waarschijnlijk niet tegen op getreden, terwijl hij dan wel verder buiten het veld was geweest.

Verder had de eerste gele kaart van Linthorst rood moeten zijn, volgens mij.
 

Unregistere

Well-known member
Het is ook geen topscheids, dus het verbaast me niet.

Maar bidons bij de dug-out, daar letten die grensjagers vaak fel op. Om die reden gooien / geven wij de bidons altijd vanaf de kant aan voor dorstige spelers. Zie je die grensjagers ook altijd speuren of er niets verkeerds gebeurt.
 

SanMark.

Well-known member
Het is ook geen topscheids, dus het verbaast me niet.

Maar bidons bij de dug-out, daar letten die grensjagers vaak fel op. Om die reden gooien / geven wij de bidons altijd vanaf de kant aan voor dorstige spelers. Zie je die grensjagers ook altijd speuren of er niets verkeerds gebeurt.

De NSB'ers.
 
Volgens de regels zal het inderdaad wel kloppen, maar dit is weer zo'n momentje waarop een scheids een speler niet echt lijkt aan te voelen. Maar misschien was Linthorst daarvoor wel al heel irritant. Benieuwd wat SC Heerenveen hiervan denkt.

Schaper is wel zo'n mannetje van de strakke regels inderdaad, dus in die zin niet gek.

En waarom Jan de Jonge nu zo boos is langs de lijn, wordt mij niet geheel duidelijk. Enig idee, Sjorro of fisherprice ?


Ik was bij de wedstrijd en zat op de tribune aan de overkant. Er was een hoop tumult en ik heb Jan de Jonge nog nooit zo uit zijn plaat zien gaan, maar wat het nu was weet ik ook niet. Dat Linthorst zijn tweede gele kaart kreeg sloeg natuurlijk nergens op. Bij Ignacio lag dat anders. Hij, maar vooral de broertjes Teijsse hebben 90 minuten tegen die scheidsrechter lopen zeiken dus die man was er helemaal klaar mee. De broertjes Teijsse zijn ongelooflijk irritant, maken zelf schandalige overtredingen en zijn daarnaast ook nog eens slechte toneelspelers.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, die waren natuurlijk nog niet helemaal bijgeslapen na het trainingskamp, verbaast me niets. Las op Twitter ook al van een journalist van De Gelderlander dat AFC een geïrriteerde indruk maakte, al in de eerste helft.
 

Unregistere

Well-known member
Voor ons helaas opnieuw een uitwedstrijd zonder punten. Het begint eentonig te worden, maar ook deze nederlaag was niet direct nodig. Bijna kenden we een bliksemstart na een fout achterin bij Spakenburg, maar aanvoerder Jesper van den Bosch - die zijn 250e officiële duel in ASWH 1 speelde - mikte helaas ruim naast de lege goal. Spakenburg speelde nogal laf, met vijf verdedigers, nota bene thuis tegen de hekkensluiter. Het gevolg was dat er weinig gevaar kwam van 'de Blauwen' en dus hoefde onze debuterende doelman Bryan Janssen nauwelijks in actie te komen. Zelf creëerden we ook niet heel veel en dus was 0-0 lange tijd de logische tussenstand. Kort voor rust kopte Thomas van den Houten echter raak uit een voorzet van de zijkant en dus keken we halverwege toch tegen een achterstand aan.

Dan weet je het dit seizoen eigenlijk wel, want dan moeten we scoren en dat is gewoon een probleem. Ook nu werd er van alles geprobeerd, hadden we veel balbezit, maar in en rond de zestien kon dat niet worden omgezet in gevaar. Spakenburg loerde op de counter, kreeg ook twee kansen om het te beslissen, maar dat gebeurde niet. Met A1-topscorer Luuk Admiraal (17 jaar) als invaller en later ook Josimar Lima als stormram aan het front probeerden we het nog. Fabian Korporaal kreeg de beste kans, maar Spakenburg-goalie Ter Wielen toonde toen zijn kwaliteiten en stopte de inzet van onze middenvelder. Eindstand dus 1-0 en helaas hielp De Treffers ook niet echt mee door thuis van Quick Boys te verliezen. Gelukkig wonnen TEC en Scheveningen niet, maar we zijn weer een week verder en dus wordt de opdracht nog weer lastiger.

Positief was in elk geval het debuut van Bryan Janssen tussen de palen en toch ook wel het feit dat we voetballend nu grotendeels gelijkwaardig waren aan Spakenburg, waar het de voorgaande twee ontmoetingen duidelijk anders was. Maar ja, daar koop je weinig voor.

Spakenburg - ASWH 1-0 (1-0)
41. 1-0 Thomas van den Houten
Scheidsrechter: Wouter Wiersma

Spakenburg: Leon ter Wielen; Nathaniel Will, Koos Werkman, Barry Beijer, Tom van der Neut, Thomas van den Houten; Majid Ghaddari, Roy Castien (73. Youri Koelewijn), Everton Pires Tavares; Jordi Bitter (63. Robin Eindhoven), Vince Gino Dekker

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl (73. Luuk Admiraal), Menno Vooges, Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha (84. Josimar Lima), Fabian Korporaal, Koen Wesdorp; Lester Pires, Sam van de Kreeke

spakie-uit_500x334.jpg

David Almeida is Spakenburger Nathaniel Will te snel af (foto: PRO SHOTS / Remko Kool)
 

SC Heerenveen

Well-known member
Het is ook geen topscheids, dus het verbaast me niet.

Maar bidons bij de dug-out, daar letten die grensjagers vaak fel op. Om die reden gooien / geven wij de bidons altijd vanaf de kant aan voor dorstige spelers. Zie je die grensjagers ook altijd speuren of er niets verkeerds gebeurt.
"Fel", hahaha. Ik niet hoor, zolang de kans maar niet bestaat dat ik er overheen struikel.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Volgens de regels zal het inderdaad wel kloppen, maar dit is weer zo'n momentje waarop een scheids een speler niet echt lijkt aan te voelen. Maar misschien was Linthorst daarvoor wel al heel irritant. Benieuwd wat SC Heerenveen hiervan denkt.
Is wel lastig hoor vind ik. Simpelweg omdat ik er niet bij was, zou ik het raar vinden om zomaar wat te roepen. Het ziet er zo misschien wat mierenneukerig uit, maar wat je zegt misschien was die speler al langer irritant of deed hij dat vaker. Puur en alleen wat het spelregelboek zegt is dit gewoon geel.

Volgende week zondag kom ik er vast meer over te weten.
 

Unregistere

Well-known member
Helder SC Heerenveen !

Jong Sparta Rotterdam ziet vrij onverwachts trainer Jeroen Rijsdijk vertrekken. Hij gaat per direct naar Almere City FC, waar hij assistent wordt van Ole Tobiasen.
 

Unregistere

Well-known member
Tijd om alles weer even op een rijtje te zetten.

Speelronde 18

Excelsior Maassluis - Jong FC Volendam 3-2 (1-2)
0-1 Samir Ben Sallam 1-1 Vincent van den Berg (strafschop) 1-2 Victor van Montfort 2-2 Vincent van den Berg 3-2 Soufian Charraoui
Bijz.: Vincent van den Berg (Excelsior Maassluis) mist bij 1-2 stand strafschop

HHC Hardenberg - Koninklijke HFC 3-0 (0-0)
1-0 Serge Fatima 2-0 Nick de Bondt 3-0 Joël Amakodo

Jong Sparta Rotterdam - IJsselmeervogels 2-3 (2-1)
0-1 Danny van den Meiracker 1-1 Jeffrey Buitenhuis (eigen doelpunt) 2-1 Youssef El Kachati 2-2 Robbert Olijfveld 2-3 Jeffrey Buitenhuis
Rood: Boyd Reith (Jong Sparta Rotterdam, 2 x geel)

Katwijk - Scheveningen 3-2 (0-1)
0-1 Jari de Jong (strafschop) 0-2 Tim Peters 1-2 Kay Blokland 2-2 Joey Jongman 3-2 Marouane Afaker
Bijz.: Robbert Susan (Katwijk) mist bij 1-2 stand strafschop

Noordwijk - Rijnsburgse Boys 3-3 (1-1)
0-1 Furhgill Zeldenrust 1-1 Denzel James 1-2 Furhgill Zeldenrust 1-3 Jeffrey Jongeneelen 2-3 Tjeerd Westdijk 3-3 Nick van Staveren

Spakenburg - ASWH 1-0 (1-0)
1-0 Thomas van den Houten

TEC - Kozakken Boys 0-2 (0-2)
0-1 Jeffrey Rijsdijk 0-2 Kay Tejan

De Treffers - Quick Boys 1-3
0-1 Tommy Bekooij 1-1 Lowie van Zundert 1-2 Olaf van der Sande 1-3 Ricardo Kuijvenhoven

STAND

1. HHC Hardenberg 18-39
2. Katwijk 18-36
3. IJsselmeervogels 18-34
4. Koninklijke HFC 18-31 (+7, 34 goals voor)
5. Kozakken Boys 18-31 (+7, 32 goals voor)
6. AFC 18-30 (+8)
7. Rijnsburgse Boys 18-30 (+6)
8. De Treffers 18-27 (+7)
9. Spakenburg 18-27 (-9)
10. Noordwijk 18-26
11. GVVV 18-24
12. Quick Boys 18-22 (-3)
13. Excelsior Maassluis 18-22 (-11)
14. Jong Sparta Rotterdam 18-21
15. Scheveningen 18-18
16. TEC 18-14
17. Jong FC Volendam 18-9 (-17)
18. ASWH 18-9 (-29)

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 15
2. Raily Ignacio (AFC) 12
=. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 12
4. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 11
=. Berry Powel (GVVV) 11
=. Yordi Teijsse (AFC) 11
7. Tommy Bekooij (Quick Boys) 10
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 10
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 10
=. Lowie van Zundert (De Treffers) 10

Vincent-van-den-Berg-e1511817828281.jpg

Vincent van den Berg miste een strafschop, maar scoorde ook twee keer voor Excelsior Maassluis, dat mede daardoor won van Jong FC Volendam
 

Unregistere

Well-known member
Komt het nog goed Unregistere of spelen jullie volgend jaar weer een niveau lager?

Lijkt mij wel of er moet een klein wonder gebeuren. We staan al 9 punten achter op de P/D-plaatsen en al 13 op de veilige plaatsen. Dat lijkt al helemaal onhaalbaar, P/D heel misschien nog. Maar dan moeten we wel gaan winnen en daarvoor zijn doelpunten nodig. Die maken we te weinig en er is ook nog niet echt zicht op offensieve versterking, dus dan wordt het lastig. We hebben twee fitte aanvallers momenteel, daarom moest er een zeventienjarige A-junior invallen gisteren.

Ik ga er dus eigenlijk al wel vanuit dat we volgend seizoen weer in de derde divisie voetballen, wat uiteindelijk ook beter past bij het budget en de mogelijkheden. Maar zo lang het nog kan, blijven we het uiteraard proberen. Je weet maar nooit.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta Rotterdam lost het vertrek van Jeroen Rijsdijk, de trainer van de beloften, intern op. Nico Jalink en Nourdin Boukhari, die al als rechter- en linkerhand van Rijsdijk fungeerden, maken het seizoen als trainersduo af.
 

Unregistere

Well-known member
Het lijkt er nu toch op dat we er nog een offensieve versterking bij zullen krijgen. Gaat dan om een huurovereenkomst. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
 
Bovenaan