Tweede divisie 2019/20

Unregistere

Well-known member
De deelnemers aan deze competitie zijn natuurlijk sowieso al bekend, ongeacht de mogelijke mix van de KNVB. In het seizoen 2019/20 actief in de Tweede Divisie:

1 AFC
2 ASWH
3 Excelsior Maassluis
4 GVVV
5 HHC Hardenberg
6 Jong Sparta Rotterdam
7 Jong FC Volendam
8 Katwijk
9 Koninklijke HFC
10 Kozakken Boys
11 Noordwijk
12 Quick Boys
13 Rijnsburgse Boys
14 Scheveningen
15 Spakenburg
16 TEC
17 De Treffers
18 IJsselmeervogels

Vijf promovendi. De derby tussen 'Rood' en 'Blauw', maar ook de Katwijkse derby... Hoe loopt dat af? Wie pakt de titel? Wie degradeert? Volg het vanaf nu allemaal in dit topic!
 

de waan

Well-known member
Ik werd laatst op mijn vingers getikt toen ik het woord promovendus (enkelvoud van promovendi) gebruikte. Dat is namelijk iemand die binnenkort gaat promoveren aan de universiteit, niet een club die is gepromoveerd.

Ik denk, ik meld het maar even.
 

Unregistere

Well-known member
Ik werd laatst op mijn vingers getikt toen ik het woord promovendus (enkelvoud van promovendi) gebruikte. Dat is namelijk iemand die binnenkort gaat promoveren aan de universiteit, niet een club die is gepromoveerd.

Ik denk, ik meld het maar even.

Dank. Waarvan akte dus. :duim:

Wel opmerkelijk, want iedereen gebruikt het. Maar we zeggen dan gewoon 'Vijf gepromoveerde clubs'!
 

de waan

Well-known member
Ja, ik kwam ook met voorbeelden van VI, NOS en het AD waar promovendus zo was gebruikt, maar dat maakte geen indruk.
 

Sensini

Active member
En betekenis 2 uit de Van Dale?
b4f1264424b2553b98f737ab8e830c74.jpg


____________________________
www.voetbalkroniek.nl
 

de waan

Well-known member
Jij moet ook alles verpesten.

Zal wel een foute betekenis zijn die op een gegeven moment vanzelf wordt goedgekeurd omdat ie zo vaak wordt gebruikt.
 

Unregistere

Well-known member
Zo, exact vijf weken na de promotie stond onze vernieuwde selectie weer op het veld voor de eerste training. Nog drie vakantiegangers, maar verder wel met een complete groep van 21 spelers. Die moet, behalve met de vakantiegangers, liefst nog worden aangevuld met een aanvaller, maar die hebben we tot op heden nog niet kunnen strikken.

Na een kennismakingspraatje in de kantine en een wat mij betreft zeer boeiende presentatie van de nieuwe trainer Rogier Veenstra begon de eerste sessie op het veld. Een behoorlijke opkomst langs de lijn. Supporters, familieleden, trainers van andere clubs en andere belangstellenden hadden zich ondanks een pittig regenbuitje verzameld rond het veld. Ook de spelers hadden er duidelijk wel weer zin in, hoewel het bij sommige trainingsvormen best even wennen was. Dat had de trainer al voorspeld en dat kwam ook uit. Het was op sommige momenten ook echt anders dan anders, maar wel heel boeiend. Komende week lekker verder werken en dan zaterdag al de eerste oefenwedstrijd.

bealv.jpg

Natuurlijk eerst even de gebruikelijke warming-up om de spieren uit de vakantiemodus te halen

D_WICP3XsAAWRNF.jpg:large

D_WIlgUXsAA_VCt.jpg:large

Diverse nieuwkomers stonden voor het eerst op het veld van sportpark Schildman, zoals Roy van 't Hoog, Lorenzo Braaf en Victor Stenzler (bovenaan vlnr) en Kenny Anderson (onder)

D_WCj1_XYAAYx27.jpg:large

D_WCXW1WwAASYoa.jpg:large

Maar ook bekende gezichten, zoals Fabian Korporaal (boven) en aanvoerder Jesper van den Bosch (onder), ontbraken natuurlijk niet

D_WHCdXW4AAdIrj.jpg:large

De afwijkende trainingsvormen van Rogier Veenstra vereisten de nodige instructie

D_WHcSLWwAAgPdr.jpg:large

Gelukkig was assistent-trainer (en ex-speler) Sjoerd van der Waal ook altijd bereid om verdere aanwijzingen te geven

De kop is er weer af!
 

Unregistere

Well-known member
Nog een paar dagen, dan gaan we los. Zijn er al mensen die een voorspelling durven te doen (top 5, onderste 5, misschien zelfs de eindstand)?
 

Sjorro

Member
Nog een paar dagen, dan gaan we los. Zijn er al mensen die een voorspelling durven te doen (top 5, onderste 5, misschien zelfs de eindstand)?

Moeilijk om zo te zeggen, verschillen blijven klein denk ik.
De nieuwkomers zullen het niet makkelijk krijgen, ondanks dat er altijd wel een verrassing tussen zit.
Verder denk ik dat Katwijk kampioen wordt en dat Kon. HFC het lastig krijgt.
De Treffers zie ik door mijn gekleurde bril, als middenmotor.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind het ook lastig. Bij sommige ploegen heb ik totaal geen beeld. Ja, daar heb ik wel samenvattingen van gezien en ik ken diverse spelers, maar dat is niet altijd voldoende om echt een juiste inschatting te kunnen maken.

Mijn verwachting is dat Noordwijk van de gepromoveerde teams de grootste kans heeft om die verrassing te worden. Vond ze vorig jaar vrij stabiel. Groep is weinig veranderd, dat kan ook de valkuil zijn. Ze raakten wel een snelle aanvaller kwijt.

Voor ons is het zaak om te proberen er twee onder ons te houden. Liefst vier, maar dat wordt wel erg moeilijk, denk ik. Zou het al knap vinden als we rechtstreekse degradatie kunnen afwenden. Dat niemand iets van ASWH verwacht, kan mogelijk nog een voordeel zijn.
 

Joost

Well-known member
Aangezien ASWH ook onverwacht promoveerde en niet veel verder dan de middenmoot in de derde divisie kwam is jullie status als gedoodverfde degradant ook wel begrijpelijk. Ik heb echt geen idee van het spelersmateriaal bij jullie of andere teams maar puur op basis van logica verwacht ik dat ASWH niet heel hoog gaat eindigen. Datzelfde beeld heb ik overigens ook van Jong Volendam en TEC.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, dat is 100% logisch. Het was niet zo dat we de hele derde divisie overhoop speelden natuurlijk. Wel een goede laatste periode gedraaid, maar daar hadden we ook wat geluk dat Quick Boys op het einde ineens twee keer verloor. En in de nacompetitie had het tegen OFC ook anders kunnen lopen. Tegen FC Lienden wel terecht de winnaar, maar dat neemt niet weg dat de promotie inderdaad onverwacht kwam.

Dat maakt het direct ook lastig. De selectie is ingericht vanuit het idee dat we derde divisie zouden gaan spelen, met als doelstelling linkerrijtje en dan niet eens direct om de bovenste plaatsen. Daar is de selectie ook prima geschikt voor. Alleen nu moeten de aanwinsten van lager niveau wel heel grote stappen zetten. We hebben in principe ook maar drie spelers met enige ervaring in de tweede divisie in de selectie, waarvan ??n door blessures hoogstens een handvol wedstrijden op dat niveau speelde en nu helaas weer lijkt te zijn afgehaakt. En dan nog een speler die 220 wedstrijden op een hoger niveau dan de tweede divisie heeft gespeeld, maar dat is al langer geleden en die is ook al 36.

Ik heb echt wel vertrouwen in deze selectie en denk ook wel dat bepaalde jonge spelers zich goed zullen ontwikkelen. Maar ja, hoe snel dat gaat, valt moeilijk te zeggen. En of het genoeg is voor de tweede divisie is eveneens de vraag. Dat zullen we vanzelf zien. Misschien overschatten we het niveau van andere teams en kunnen we wel lekker meedraaien, maar de kans is natuurlijk groter dat het moeilijk zal worden.
 

JMD

Well-known member
We hebben er weer een nieuw tijdstip bij in de 2e divisie, Katwijk - Quick Boys gaat op 21 september al om 12.30 van start.
 

de waan

Well-known member
E?n-tweetje met de plaatselijke horeca, die geen zin hadden om de boel tot het eind van de middag droog te leggen.
 
Bovenaan