Tweede divisie 2019/20

Fregge

Well-known member
Is toch ook wel een beetje bij iedereen? Jij mag je kleine broertje pesten, maar oh wee als er iemand anders je broertje pest.
 

Unregistere

Well-known member
Mwah, hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe het gebracht wordt. Maar het is nogal tegenstrijdig. Aankopen worden in eerste instantie de hemel ingeprezen voor hun komst en daarna kan hij zich daar niets meer van herinneren en vond hij die spelers altijd al matig.
 

Unregistere

Well-known member
Morgen voor het eerst in competitieverband naar De Treffers, waar we wel al twee keer voor de beker speelden. Nu op het ongunstige tijdstip van 18.00 uur. ;)

Ben benieuwd! Komen er nog Treffers-supporters van hier naar de wedstrijd?
 
Morgen voor het eerst in competitieverband naar De Treffers, waar we wel al twee keer voor de beker speelden. Nu op het ongunstige tijdstip van 18.00 uur. ;)

Ben benieuwd! Komen er nog Treffers-supporters van hier naar de wedstrijd?

Ik mis zelden een thuiswedstrijd van De Treffers en morgen dus ook niet. Maar niet nu al beginnen te zeuren over het tijdstip van 18.00 uur. Wij willen best om 14.30 uur maar dan op de zondag. Dat is waarschijnlijk geen optie .......... Volgens mij is er bij het ontstaan van de tweede divisie afgesproken dat de zaterdagclubs de dag mogen bepalen (wel zo praktisch trouwens) en de zondagclubs het tijdstip. Van dat recht maken zondagclubs bij uitwedstrijden eigenlijk nooit gebruik en ik zou ook niet weten waarom ze dat wel zouden moeten doen.

Ik verwacht morgen een kleine en moeizame overwinning voor De Treffers. Gino van de Berg zal geschorst zijn na zijn rode kaart in de slotminuut tegen Scheveningen. Dat is een aderlating voor het centrum van de achterhoede. Net zo als Hendrik-Ido-Ambacht niet uitliep voor De Treffers zal Groesbeek nu niet uitlopen voor ASWH. In Groesbeek is iedereen al met zijn hoofd bij carnaval en dan komt zelfs voetbal op het tweede plan! En de stand op de ranglijst (8e) is ook al geen garantie voor een enerverend potje voetbal.

Succes in ieder geval!
 

Sjorro

Active member
Morgen voor het eerst in competitieverband naar De Treffers, waar we wel al twee keer voor de beker speelden. Nu op het ongunstige tijdstip van 18.00 uur. ;)

Ben benieuwd! Komen er nog Treffers-supporters van hier naar de wedstrijd?

Ik ben er ook, maar ben na de wedstrijd meteen ook weer weg i.v.m. een verjaardag.
Ondanks dat ASWH voor ons een lastige tegenstander is, gok ik toch ook op een kleine overwinning.
 

Unregistere

Well-known member
Ik mis zelden een thuiswedstrijd van De Treffers en morgen dus ook niet. Maar niet nu al beginnen te zeuren over het tijdstip van 18.00 uur. Wij willen best om 14.30 uur maar dan op de zondag. Dat is waarschijnlijk geen optie .......... Volgens mij is er bij het ontstaan van de tweede divisie afgesproken dat de zaterdagclubs de dag mogen bepalen (wel zo praktisch trouwens) en de zondagclubs het tijdstip. Van dat recht maken zondagclubs bij uitwedstrijden eigenlijk nooit gebruik en ik zou ook niet weten waarom ze dat wel zouden moeten doen.

Ik verwacht morgen een kleine en moeizame overwinning voor De Treffers. Gino van de Berg zal geschorst zijn na zijn rode kaart in de slotminuut tegen Scheveningen. Dat is een aderlating voor het centrum van de achterhoede. Net zo als Hendrik-Ido-Ambacht niet uitliep voor De Treffers zal Groesbeek nu niet uitlopen voor ASWH. In Groesbeek is iedereen al met zijn hoofd bij carnaval en dan komt zelfs voetbal op het tweede plan! En de stand op de ranglijst (8e) is ook al geen garantie voor een enerverend potje voetbal.

Succes in ieder geval!

Mooi dat je er bent en Sjorro ook!

Die opmerking over het ongunstige tijdstip stond niet voor niets met een knipoog hè... Was een verwijzing naar een uitspraak die vaak rond dit tijdstip wordt gedaan, maar wellicht krijg je die discussie in een ander topic niet mee. Zelf heb ik geen enkel probleem met 18.00 uur hoor. Okee, toevallig is het voor ons dan wel een van de verste uitwedstrijden, dus vermoedelijk zijn we laat thuis. Maar goed, dit is onze enige 18.00 uur wedstrijd in het hele seizoen, dus niemand bij ons klaagt hoor.

Ik denk dat wij op voorhand niet ontevreden zullen zijn met een punt, gezien het feit dat we op vreemde bodem nog altijd op nul staan. Maar zoals altijd zullen we proberen voor de volle winst te spelen. Weinig personele problemen, op de langdurige blessuregevallen na. Ben benieuwd dus!
 

Unregistere

Well-known member
Zeg unregistere, hoe erg zou men het bij ASWH vinden als ze naar een jaar weer een stap terug moeten doen ?
Bij een aantal clubs uit de TD heb ik het idee, dat ze een eventuele degradatie wel erg rampzalig zouden vinden.
En hebben/krijgen jullie de financiële middelen om komend seizoen stabiel leuk mee te draaien in de TD ?

Tja. We willen er sportief gezien alles aan doen om in de tweede divisie te blijven, maar dat lijkt me wel logisch. Als we dan degraderen - en die kans is realistisch gezien nog steeds groot - hebben we in elk geval het gevoel dat het maximale geprobeerd is. Als dat dan niet goed genoeg is, dan is dat zo. Het is nu in ons nadeel dat we een lange aanloopperiode nodig hadden om te wennen aan het toch wel hogere niveau. Ik heb het idee dat het de laatste tijd in dat opzicht veel beter gaat, maar we hebben al een aardige achterstand op ploegen die in mijn ogen zeker niet beter zijn. Dus het wordt lastig, maar we blijven het proberen.

Of de club dan in rep en roer is? Nee, zeker niet. Normaal gesproken zouden we dit seizoen zijn gestart met de doelstelling linkerrijtje derde divisie, maar door het opmerkelijke einde van vorig seizoen werd het de tweede divisie. Dus alleen daarom al kun je stellen dat geen ramp zou zijn. Qua budget horen we ook bij de onderste teams, misschien hebben we zelfs wel het laagste budget van allemaal. Dat gaat komend seizoen niet veranderen, dus in dat opzicht past de derde divisie misschien beter.

Maar als we er wel in zouden kunnen blijven, doen we dat natuurlijk met alle plezier. Want het is wel een mooie competitie, met goede tegenstanders en veel aandacht van de media. Qua publieke belangstelling merk ik geen enorme verschillen overigens.
 

De Groene Scout

Well-known member
Koploper HHC verloor vanmiddag met 0-2 van AFC. Een andere topper tussen IJsselvogels en Kozakken Boys bleef 0-0. Katwijk won wel en neemt nu plek 2 in op 2 punten achter HHC. Mooi spannend bovenin.
 

Unregistere

Well-known member
Helaas voor ons geen punten in Groesbeek. We maakten vooral na rust de fout om mee te willen gaan in het fysieke spel van De Treffers. Dat kunnen zij veel beter. Uiteindelijk dus een 3-1 nederlaag na een 1-1 ruststand.

De felicitaties gaan dus naar carnavalsvierders (?) Sjorro en fisherprice!

De Treffers - ASWH 3-1 (1-1)
37. 1-0 Bo van Essen 45 (+3). 1-1 Lars Bosscha 64. 2-1 Dennis Janssen 87. 3-1 Boy van de Beek (strafschop)
Scheidsrechter: Frank de Winter

De Treffers: Niels Kornelis; Joris Janssen, Dennis Janssen, Bryan Sirvania, Jermo Wilsterman (89. Timo Pluk); Tjeu Langeveld, Joey Dekkers, Boy van de Beek; Koen Maertzdorf (90+1. Ifra Sow), Lowie van Zundert, Bo van Essen (81. Dilivio Hoffman)

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Menno Vooges, Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha (86. Mels van Driel), Fabian Korporaal, Nick Slotboom (70. Koen Wesdorp); Jordie van der Laan, Sam van de Kreeke (70. Lester Pires)

treffersuit2_500x339.jpg

Jordie van der Laan probeert zich te ontdoen van zijn bewaker (foto: PRO SHOTS / David van Haren)
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
En even alles op een rijtje:

Speelronde 22

Excelsior Maassluis - Noordwijk 0-1 (0-0)
0-1 Fanuel Waandels

GVVV - Katwijk 0-3 (0-0)
0-1 Bennie van Noord 0-2 Marouane Afaker 0-3 Marouane Afaker

HHC Hardenberg - AFC 0-2 (0-0)
0-1 Milan Hoek 0-2 Raily Ignacio
Rood: Sander Danes (HHC Hardenberg)

Jong Sparta Rotterdam - Spakenburg 2-4 (1-2)
1-0 Mohammed Tahiri 1-1 Marlon Versteeg 1-2 Koos Werkman 1-3 Marlon Versteeg 1-4 Tim Brinkman 2-4 Mohammed Tahiri

Jong FC Volendam - Scheveningen 1-2 (1-1)
1-0 Ibrahim El Kadiri 1-1 Chovanie Amatkarijo 1-2 Tim Peters

Quick Boys - TEC 1-0 (0-0)
1-0 Olaf van der Sande

Rijnsburgse Boys - Koninklijke HFC 2-1 (1-1)
0-1 Khalid Tadmine 1-1 Joël Tillema 2-1 Dani van der Moot

De Treffers - ASWH 3-1 (1-1)
1-0 Bo van Essen 1-1 Lars Bosscha 2-1 Dennis Janssen 3-1 Boy van de Beek (strafschop)

IJsselmeervogels - Kozakken Boys 0-0 (0-0)

STAND

1. HHC Hardenberg 22-45
2. Katwijk 22-43
3. AFC 22-42
4. IJsselmeervogels 21-41
5. Kozakken Boys 22-41
6. Rijnsburgse Boys 22-39
7. De Treffers 22-35
8. Koninklijke HFC 22-34
9. Spakenburg 22-33
10. Noordwijk 22-31
11. GVVV 21-27
12. Jong Sparta Rotterdam 22-27
13. Quick Boys 22-26
14. Excelsior Maassluis 22-25
15. Scheveningen 22-22
16. TEC 22-14
17. ASWH 22-13
18. Jong FC Volendam 22-12

Topscorers:

1. Raily Ignacio (AFC) 17
=. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 17
3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 14
=. Yordi Teijsse (AFC) 14
5. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
=. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 13
7. Tommy Bekooij (Quick Boys) 11
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
=. Berry Powel (GVVV) 11
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 11
=. Lowie van Zundert (De Treffers) 11
12. Jurjan Mannes (HHC Hardenberg) 10
=. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 10

Marouane-Afaker-Katwijk-Jermo-Wilsterman-De-Treffers.jpg

Katwijk-aanvaller Marouane Afaker was twee keer succesvol namens zijn club op bezoek bij GVVV
 

Unregistere

Well-known member
In elk geval weer positief selectienieuws van onze kant. Middenvelder Koen Wesdorp blijft ASWH trouw. Sinds zijn komst van Helmond Sport groeide hij direct uit tot basisspeler en belangrijke kracht. Zo tekende hij in 18 competitieduels tot nu toe voor drie goals en vier assists. Zijn sterke spel leverde hem ook interesse op van andere clubs, maar de 22-jarige Brabander heeft gekozen voor een langer verblijf op sportpark Schildman. Heel mooi!!!

EREd5PAXYAIr19C.jpg:large

Koen Wesdorp neemt het doel van IJsselmeervogels onder vuur
 

Unregistere

Well-known member
TEC heeft Hans van de Haar aangesteld als nieuwe trainer. Hij moet Arjan van der Laan vervangen. Gezellig langs de lijn dus in Tiel volgend seizoen. Hopelijk hoeft SC Heerenveen er niet te vaak te vlaggen.
 

Unregistere

Well-known member
Oh haha, na één seizoen op zaterdag hebben ze het alweer bekeken? Dan zie ik hem volgend seizoen wel weer, kan niet wachten. ;-)

TEC speelt niet op zaterdag, maar in de tweede divisie. Alleen gaan ze vrijwel zeker degraderen, vandaar. ;)

Maar dat wordt mooi, lekker vlaggen voor de neus van boze Hansie.
 

Unregistere

Well-known member
Ook Stefan Kok (20) blijft bij ASWH. Hij is momenteel de reservekeeper achter Bryan Janssen, maar begon het seizoen wel als vaste doelman.
 

Unregistere

Well-known member
Er was vandaag één inhaalwedstrijd in de tweede divisie. Dat was IJsselmeervogels - GVVV. De Rooien wonnen op het gemak met 3-0. Alle goals vielen na rust en werden gemaakt door Ahmed El Azzouti, Danny van den Meiracker en Maikel de Harder. Goed voor de spanning bovenin, terwijl GVVV volop in de degradatiestrijd wordt gezogen.

De nieuwe stand van zaken is als volgt:

STAND

1. HHC Hardenberg 22-45
2. IJsselmeervogels 22-44
3. Katwijk 22-43
4. AFC 22-42
5. Kozakken Boys 22-41
6. Rijnsburgse Boys 22-39
7. De Treffers 22-35
8. Koninklijke HFC 22-34
9. Spakenburg 22-33
10. Noordwijk 22-31
11. Jong Sparta Rotterdam 22-27 (-1)
12. GVVV 22-27 (-8)
13. Quick Boys 22-26
14. Excelsior Maassluis 22-25
15. Scheveningen 22-22
16. TEC 22-14
17. ASWH 22-13
18. Jong FC Volendam 22-12

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 18
2. Raily Ignacio (AFC) 17
3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 15
4. Yordi Teijsse (AFC) 14
5. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
=. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 13
7. Tommy Bekooij (Quick Boys) 11
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
=. Berry Powel (GVVV) 11
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 11
=. Lowie van Zundert (De Treffers) 11
12. Jurjan Mannes (HHC Hardenberg) 10
=. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 10
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan