Tweede divisie 2019/20

Unregistere

Well-known member
Wederom positief selectienieuws bij ons. Enkele dagen nadat reservedoelman Stefan Kok al besloot om te blijven, is ook overeenstemming bereikt met eerste keeper Bryan Janssen. De 25-jarige Janssen sloot in de winterstop aan, veroverde direct een basisplaats en maakt sindsdien een prima indruk. Daarom ging de TC snel met hem om tafel zitten en aangezien Janssen het zelf ook naar zijn zin heeft, vonden ze elkaar al vlot. Daar ben ik zeer over te spreken, want dit is een erg goede doelman!!!

THV_2869_497x410.jpg
 

De Groene Scout

Well-known member
De Top 4 most vandaag tegen elkaar en met nog een kwartiertje op de klok lijkt het erop dat het nog dichter op elkaar komt te staan.
HHC staat 2-1 achter bij Katwijk en AFC 1-0 voor bij De Vogels.
 

Unregistere

Well-known member
Helaas wordt het voor ons na vanmiddag nog een stukje lastiger om rechtstreekse degradatie af te wenden. De regioderby tegen Excelsior Maassluis werd een doelpuntrijke, vrij gelijk opgaande wedstrijd. Uiteindelijk stond er echter wel 3-4 voor de bezoekers op het digitale scorebord. Dit was een duel waarvan we het gevoel hadden dat een resultaat mogelijk zou zijn, waarna we hopelijk een klein reeksje konden neerzetten tegen andere teams uit de onderste regionen. Jammer genoeg lukt dat dus niet. De achterstand op de concurrenten is nog niet veranderd, maar dat kan nog wel gebeuren. TEC speelt immers morgen nog en de wedstrijd van Scheveningen werd afgelast.

In een levendige eerste helft kwamen we twee keer op achterstand. Nadat onze aanvoerder Jesper van den Bosch de lat raakte, scoorde Excelsior Maassluis in de daaropvolgende aanval de openingstreffer via Sekou Sylla. Vrij vlot werd het gelijk door een afstandsschot van David Almeida van pakweg 35-40 meter, dat met de wind mee zo in de goal zeilde. Na een knappe aanval over veel schijven bracht Redouan Omar Ouali de gasten echter weer in de plus, maar kort voor rust herstelde Sam van de Kreeke met een goede vrije trap het evenwicht.

Na rust voelde het alsof we de controle hadden, maar min of meer uit het niets maakte Excelsior Maassluis de 2-3. Een schot van Daan Blij eindigde op de paal, stuiterde tegen de andere paal en vervolgens was er geen enkele verdediger meegelopen en dus kon Vincent van den Berg simpel scoren. Net toen wij een extra aanvaller inbrachten, counterden zij naar de 2-4. Wel erg matig verdedigd van onze kant, dus ja, dan wordt het lastig.... In de laatste minuut kopte Gilmaro van de Werp de 3-4 binnen uit een vrije trap van Ismail Yildirim, die na lange afwezigheid zijn rentree maakte. Het was echter te laat, de drie minuten extra tijd boden geen ontsnappingsroute meer. Helaas.

ASWH - Excelsior Maassluis 3-4 (2-2)
14. 0-1 Sekou Sylla 17. 1-1 David Almeida 20. 1-2 Redouan Omar Ouali 41. 2-2 Sam van de Kreeke 62. 2-3 Vincent van den Berg 71. 2-4 Jeremy Moreno 90. 3-4 Gilmaro van de Werp
Scheidsrechter: Jorn te Kloeze

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Menno Vooges, Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha (70. Lester Pires), Fabian Korporaal, Nick Slotboom (65. Ismail Yildirim); Jordie van der Laan, Sam van de Kreeke

Excelsior Maassluis: Jean Paul van Leeuwen; Omar El Baad, Daan Smith, Sefa Kurt, Robin van der Ende; Daan Blij (90+1. Kevin Dercks), Kevin Ringeling, Nino van den Beemt, Sekou Sylla; Vincent van den Berg, Redouan Omar Ouali (59. Jeremy Moreno)

Maassluisthuis_500x333.jpg

David Almeida, die tekende voor de prachtige gelijkmaker, draait weg van zijn tegenstander (foto: PRO SHOTS / Marcel van Dorst)
 

Unregistere

Well-known member
En bewegend beeld, de eerste vier goals zijn de moeite van het bekijken wel waard: https://eyecons.com/videos/zeven-goa...envatting-5208

De supporters van Quick Boys misdroegen zich gisteren overigens richting Royston Drenthe:

Royston Drenthe was tijdens het duel van Kozakken Boys tegen Quick Boys mikpunt van spreekkoren door de Katwijkse aanhang. De oud-prof reageerde eerst emotioneel, maar kwam later tot bedaren.

,,De supporters waren vanaf het begin al bezig met ‘Drenthe je moeder is een hoer’. Na het incidentje begonnen ze verder over mijn moeder. Dat is de reden dat ik zo emotioneel reageerde. Dat had niks te maken met de jongens op het veld. Het zijn dingen die ik sowieso niet accepteer, van wie dan ook, van welke supporters dan ook”, stelt hij in gesprek met FOX Sports.

,,De scheidsrechter kwam naar me toe en gaf aan dat hij mijn reactie begreep en dat hij wel gewoon zijn werk zou moeten doen. Hij gaf aan dat ik een voorbeeldfunctie heb en hij heeft me gevraagd of ik me wilde inhouden en dat hij zijn werk zou doen door het te laten omroepen. Dat is goed overgekomen waarschijnlijk, want de tweede helft heb ik er geen last van gehad. Dus achteraf denk ik dat de scheidsrechter goed heeft gehandeld.”

,,Ik denk dat je psychologisch emotioneel ben, dan denk ik dat je eraan onder door kunt gaan, maar ik denk niet dat ik in die categorie hoor. Ik ben niet iemand met een kort lontje maar ik weet wel waar ik me kan laten gelden. Maar je moet ook tot tien kunnen gelden”, besluit Drenthe.

https://www.voetbal247.nl/drenthe-i...porters-reden-dat-ik-zo-emotioneel-reageerde/

Dirk Kuyt is gevraagd om te bemiddelen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
TEC pakte vanmiddag een puntje tegen Jong Sparta. Ongunstig, maar het had erger gekund.

Alles op een rijtje:

Speelronde 23

AFC - IJsselmeervogels 2-0 (1-0)
1-0 Robbert Schilder 2-0 Yordi Teijsse

ASWH - Excelsior Maassluis 3-4 (2-2)
0-1 Sekou Sylla 1-1 David Almeida 1-2 Redouan Omar Ouali 2-2 Sam van de Kreeke 2-3 Vincent van den Berg 2-4 Jeremy Moreno 3-4 Gilmaro van de Werp

Katwijk - HHC Hardenberg 2-1 (2-1)
0-1 Bart Sinteur (eigen doelpunt) 1-1 Marciano Mengerink 2-1 Robbert Susan

Kozakken Boys - Quick Boys 1-1 (1-0)
1-0 Tyrone Conraad 1-1 Olaf van der Sande

Noordwijk - GVVV 1-3 (0-0)
1-0 Nick van Staveren 1-1 Jeremy de Graaf 1-2 Jeremy de Graaf 1-3 Berry Powel

Spakenburg - Jong FC Volendam 1-1 (1-0)
1-0 Robin Eindhoven 1-1 Dyllandro Panka

TEC - Jong Sparta Rotterdam 1-1 (1-0)
1-0 Wimilio Vink 1-1 Mohammed Tahiri

De Treffers - Rijnsburgse Boys 0-2 (0-0)
0-1 Joël Tillema 0-2 Dani van der Moot

Koninklijke HFC - Scheveningen werd afgelast

STAND

1. Katwijk 23-46
2. HHC Hardenberg 23-45 (+27)
3. AFC 23-45 (+18)
4. IJsselmeervogels 23-44
5. Kozakken Boys 23-42 (+10)
6. Rijnsburgse Boys 23-42 (+9)
7. De Treffers 23-35
8. Koninklijke HFC 22-34
9. Spakenburg 23-34
10. Noordwijk 23-31
11. GVVV 23-30
12. Jong Sparta Rotterdam 23-28 (-1)
13. Excelsior Maassluis 23-28 (-12)
14. Quick Boys 23-27
15. Scheveningen 22-22
16. TEC 23-15
17. Jong FC Volendam 23-13 (-21)
18. ASWH 23-13 (-34)

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 18
2. Raily Ignacio (AFC) 17
3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 15
=. Yordi Teijsse (AFC) 15
5. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 14
6. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
7. Berry Powel (GVVV) 12
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 12
9. Tommy Bekooij (Quick Boys) 11
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
=. Lowie van Zundert (De Treffers) 11
12. Jurjan Mannes (HHC Hardenberg) 10
=. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 10
=. Joël Tillema (Rijnsburgse Boys) 10

1364_wj171007243561_1.jpg

Katwijk-aanvoerder Robbert Susan maakte de winnende goal in de topper tegen HHC Hardenberg, waardoor zijn ploeg nu bovenaan staat
 

Unregistere

Well-known member
Twee aangekondigde vertrekkers bij ons. Zullen er nog wel meer volgen. Nu gaat het in elk geval om derde keeper Tijs te Duits (21), die nog geen minuut heeft gespeeld, en centrale verdediger Menno Vooges (21). Die speelt sinds de winterstop wel alles, maar desondanks is er geen verdere samenwerking uitgerold tijdens de gesprekken.
 

JMD

Well-known member
Het lijkt een topdag voor Katwijk te gaan worden, zelf staan ze 0-1 voor bij de Vogels, HHC staat 1-2 achter tegen Noordwijk en AFC verliest bij Scheveningen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het lijkt een topdag voor Katwijk te gaan worden, zelf staan ze 0-1 voor bij de Vogels, HHC staat 1-2 achter tegen Noordwijk en AFC verliest bij Scheveningen.

Werd nog 0-3 voor Katwijk. Steviger aan kop dus nu. HHC kwam nog wel terug tot 2-2, maar verliest dus thuis wel 2 dure punten.
 

JMD

Well-known member
Mooi puntje voor Noordwijk.

Voor degradatie moet je toch niet naar de Jongploegen kijken? De 2 onderste niet-jongploegen degraderen en die 2 daarboven spelen p/d toch?
 

Unregistere

Well-known member
Wij zijn sinds vanmiddag van de hatelijke nul in uitwedstrijden af. In het Kras Stadion speelde ASWH gelijk tegen Jong FC Volendam. De eerste helft was duidelijk voor ons. Na de snelle openingstreffer - Gilmaro van de Werp schoot binnen na een cornervariant - kregen we kansen om er meer te maken. Met name Sam van de Kreeke had het vizier niet echt op scherp staan en dus was het halverwege 0-1. Jong FC Volendam zat dus nog in de wedstrijd en kwam na rust sterker voor de dag. Dat resulteerde in de gelijkmaker toen Mels van Driel op onfortuinlijke wijze een eigen doelpunt maakte.

Vervolgens twee teams die nog probeerden de zege te forceren. Jong FC Volendam was het dichtst in de buurt met een poging van afstand op de lat, maar het bleef bij 1-1. Over de hele wedstrijd gezien wel een terechte uitslag, waar beide ploegen overigens niets mee opschoten. Jong FC Volendam blijft op de voor hen gevaarlijke zeventiende plek staan, wij blijven achttiende. Voor Jong FC Volendam kan dat nog wel gunstig zijn als TEC morgen verliest, dan zijn ze namelijk ingelopen op de ploeg die zestiende staat. Het slechte nieuws voor ons was dat Scheveningen won en dus lijkt de afstand naar een nacompetitieplek nu wel onoverbrugbaar geworden.

Jong FC Volendam - ASWH 1-1 (0-1)
9. 0-1 Gilmaro van de Werp 56. Mels van Driel (eigen doelpunt)
Scheidsrechter: Mike de Bruijn

Jong FC Volendam: Barry Lauwers; Jay Kruiver (28. Max Veerman), Sjors Kramer, Mike Eerdhuijzen, Youssef Blel; Mink Peeters (72. Victor van Montfort), Samir Ben Sallam, Darius Johnson; Dyllandro Panka, Jim Beers, Leon Maloney

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Menno Vooges (63. Victor Stenzler), Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch (83. Ismail Yildirim), Fabian Korporaal, Mels van Driel, Nick Slotboom; Jordie van der Laan, Sam van de Kreeke (72. Lester Pires)

Copyright-ProShots-7338732_500x333.jpg

Mels van Driel en Clarence Bijl proberen met vereende krachten het duel te winnen van Jong FC Volendam-spits Jim Beers (foto: PRO SHOTS / Vincent de Vries)
 

Unregistere

Well-known member
De Treffers verliest vanmiddag bij Jong Sparta, TEC pikt een puntje bij Koninklijke HFC. Alles op een rijtje dan maar:

Speelronde 24

Excelsior Maassluis - Kozakken Boys 1-0 (0-0)
1-0 Robin van der Ende

HHC Hardenberg - Noordwijk 2-2 (1-2)
0-1 Emiel Wendt 1-1 Rob van der Leij (strafschop) 1-2 Nick van Staveren 2-2 Rob van der Leij

Jong Sparta Rotterdam - De Treffers 2-0 (1-0)
1-0 Emanuel Emegha 2-0 Bradly van Hoeven

Jong FC Volendam - ASWH 1-1 (0-1)
0-1 Gilmaro van de Werp 1-1 Mels van Driel (eigen doelpunt)

Koninklijke HFC - TEC 1-1 (1-0)
1-0 Jacob Noordmans 1-1 Koen van der Biezen

Quick Boys - Spakenburg 0-1 (0-0)
0-1 Vince Gino Dekker (strafschop)

Rijnsburgse Boys - GVVV 6-2 (4-1)
1-0 Joël Tillema (strafschop) 2-0 Jeroen Spruijt 3-0 Furhgill Zeldenrust 4-0 Dani van der Moot 4-1 Jeremy de Graaf 4-2 Jeremy de Graaf 5-2 Furhgill Zeldenrust 6-2 Max Hudepohl

Scheveningen - AFC 1-0 (0-0)
1-0 Chovanie Amatkarijo

IJsselmeervogels - Katwijk 0-3 (0-0)
0-1 Robbert Susan (strafschop) 0-2 Joey Jongman 0-3 Marouane Afaker

STAND

1. Katwijk 24-49
2. HHC Hardenberg 24-46
3. AFC 24-45 (+17)
4. Rijnsburgse Boys 24-45 (+13)
5. IJsselmeervogels 24-44
6. Kozakken Boys 24-42
7. Spakenburg 24-37
8. Koninklijke HFC 23-35
9. De Treffers 24-35
10. Noordwijk 24-32
11. Jong Sparta Rotterdam 24-31 (+1)
12. Excelsior Maassluis 24-31 (-11)
13. GVVV 24-30
14. Quick Boys 24-27
15. Scheveningen 23-25
16. TEC 24-16
17. Jong FC Volendam 24-14 (-21)
18. ASWH 24-14 (-34)

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 18
2. Raily Ignacio (AFC) 17
3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 15
=. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 15
=. Yordi Teijsse (AFC) 15
6. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 13
=. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 13
9. Berry Powel (GVVV) 12
10. Tommy Bekooij (Quick Boys) 11
=. Joël Tillema (Rijnsburgse Boys) 11
=. Lowie van Zundert (De Treffers) 11
13. Jurjan Mannes (HHC Hardenberg) 10
=. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 10
=. Emiel Wendt (Noordwijk) 10

Zeldenrust-728x477.jpg

Furhgill Zeldenrust was met twee goals belangrijk voor Rijnsburgse Boys in de ruim gewonnen wedstrijd tegen GVVV
 

Sjorro

Active member
Nu 2 wedstrijden gespeeld zonder Lowie van Zundert en ook 0 punten behaald. 2e spits hebben we niet meer sinds het vertrek van Khalauta. Hierdoor leveren we aanvallend te weinig op het moment.
Vorige week nog met een aantal spelers van Rijnsburgse Boys gesproken na de wedstrijd en zij doen weer volop mee in de strijd om het kampioenschap.
Zij tipte overigens AFC als favoriet, maar die lieten het gisteren afweten.
 

Unregistere

Well-known member
Vorige week nog met een aantal spelers van Rijnsburgse Boys gesproken na de wedstrijd en zij doen weer volop mee in de strijd om het kampioenschap.
Zij tipte overigens AFC als favoriet, maar die lieten het gisteren afweten.

Toevallig hadden de trainer, assistent-trainer en ik het daar gisteren op de heenreis naar Volendam in de bus nog over. Onze conclusie was ook dat AFC de voornaamste kanshebber zou zijn, samen met Katwijk. AFC heeft de meeste individuele kwaliteit, Katwijk lijkt de meest degelijke ploeg. En dan gaat AFC inderdaad prompt onderuit in Scheveningen... Al past dat ook wel in het beeld dat ik van die ploeg heb gekregen in de eerdere onderlinge wedstrijd en tijdens het trainingskamp in Spanje, waar zij ook verbleven.
 

Unregistere

Well-known member
Wat een fraaie competitie toch eigenlijk. Volop spanning.

Bovenin wel ja, onderin is het helaas al zo goed als beslist. Alleen die tweede P/D-plek is nog wel spannend natuurlijk, met nog vier clubs die op dit moment in aanmerking lijken te komen (Noordwijk, Excelsior Maassluis, GVVV en Quick Boys).

En voor Jong FC Volendam is het nog wel spannend, die moeten TEC en ons onder zich zien te houden, anders zijn ze de pineut.

Lekker countertje wel van Jong Sparta gisteren tegen De Treffers:

https://twitter.com/2deDivisie/status/1236728549542965249

Pas zeventien jaar trouwens, die Emegha. Tekende vorige week een contractje tot medio 2024.
 

Fregge

Well-known member
Jij vond zeker dat Bergkamp die goal tegen Newcastle moest afmaken met links ipv rechts?
 

Unregistere

Well-known member
Vind ik essentieel , zeker als iemand zegt, dat de Tweede Divisie zo'n fraaie competitie is.
Dan kunnen, ja zelfs moeten daar kanttekeningen bij geplaatst worden.

Alleen is die kanttekening natuurlijk ook slechts jouw mening. Prima dat jij vindt dat het een fraaiere competitie was geweest als het een zaterdagtopklasse ipv een gemixte afdeling, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook zo is. En de 'ellende' in de lagere afdelingen is ook maar subjectief natuurlijk. Zoals PES5 ook mag vinden dat het wel een mooie competitie is, met volop spanning.
 
Bovenaan