Tweede Divisie 2017/18

de waan

Well-known member
Dat vind ik totaal niet bij VVSB passen, zo'n maatregel. Ook een beetje last van Spakenburgeritus lijkt het.
 

Forza AZ

Well-known member
11 punten los al, dat worden kampioenstruien ipv shirts

Helaas geen promotietruien. Volgens mij kan Katwijk best mee in de Eerste Divisie. Jammer dat er geen overeenstemming over promotie is gekomen. Nu wordt het kampioenschap van Katwijk toch minder qua uitstraling, omdat ze volgend seizoen weer dezelfde tegenstanders gaan tegenkomen.
 

Sensini

Active member
Helaas geen promotietruien. Volgens mij kan Katwijk best mee in de Eerste Divisie. Jammer dat er geen overeenstemming over promotie is gekomen. Nu wordt het kampioenschap van Katwijk toch minder qua uitstraling, omdat ze volgend seizoen weer dezelfde tegenstanders gaan tegenkomen.

Dus de kampioenschappen van AZ van 1996 en 1998 hadden meer uitstraling dan die van 1981 en 2009? ;-)
 
Dat vind ik totaal niet bij VVSB passen, zo'n maatregel. Ook een beetje last van Spakenburgeritus lijkt het.

VVSB is toch altijd al een beetje een trainerskerkhof geweest. Tijs Schipper in het seizoen 2010-2011 en Stefan Roodakkers in het seizoen 2012-2013 zijn beide in de winterstop weggestuurd. Enkel Marcel Keizer (2011-2012) en Wilfred van Leeuwen (2013-2017) konden de laatste jaren aarden in Noordwijkerhout. Alleen gingen zij dan zelf weg op een niet zo'n lekker moment.

Zelf heb ik wel vrede met dit besluit. Vanaf minuut 1 had ik al een slecht gevoel hierover. Totaal ander type dan Van Leeuwen in zijn doen en laten, blijkbaar werkt dat toch niet. Met Honsbeek staat er wel weer zo'n type trainer voor de groep, kijken of dat wel werkt!
 

de waan

Well-known member
Zo zie je maar weer hoe beeldvorming anders kan zijn dan de werkelijkheid. Dacht altijd dat VVSB een baken van rust was.

Overigens vond ik de aanstelling van Schenning al wel opmerkelijk.
 

Forza AZ

Well-known member
Dus de kampioenschappen van AZ van 1996 en 1998 hadden meer uitstraling dan die van 1981 en 2009? ;-)

Dat is natuurlijk geen vergelijking omdat je bij een kampioenschap in de hoogste divisie niet kunt promoveren.

Vergelijk het eens met NEC nu. Stel dat die niet zouden mogen promoveren, dan is een kampioenschap in de Eerste Divisie toch veel minder waard.
 

Unregistere

Well-known member
VVSB is toch altijd al een beetje een trainerskerkhof geweest. Tijs Schipper in het seizoen 2010-2011 en Stefan Roodakkers in het seizoen 2012-2013 zijn beide in de winterstop weggestuurd. Enkel Marcel Keizer (2011-2012) en Wilfred van Leeuwen (2013-2017) konden de laatste jaren aarden in Noordwijkerhout. Alleen gingen zij dan zelf weg op een niet zo'n lekker moment.

Zelf heb ik wel vrede met dit besluit. Vanaf minuut 1 had ik al een slecht gevoel hierover. Totaal ander type dan Van Leeuwen in zijn doen en laten, blijkbaar werkt dat toch niet. Met Honsbeek staat er wel weer zo'n type trainer voor de groep, kijken of dat wel werkt!

John Blok maakte de rit toch ook niet vol bij VVSB of zit dat verkeerd in mijn herinnering?


Opvallend verhaal. Toch zag de basiself er nog vrij vertrouwd uit en kon Twisker ook nog Zwarthoed en Wiltenburg laten invallen. Verhoeven was al even geblesseerd, Tayeb is geschorst.

Begreep dat ze later deze week weer een gesprek met Heino hebben.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Klopt, halverwege het seizoen 2008-2009. Het volgende jaar kwam Schipper die VVSB nog naar de topklasse loodste (via de nacompetitie tegen sv Venray) en een half jaar later mocht vertrekken...

Dan herinner ik het me inderdaad goed. Vond het toen wel opvallend, persoonlijk vind ik Blok best een goede trainer namelijk. Paste op de een of andere manier niet zo dus.

Verder nog een nieuwtje uit Amsterdam: Jochem Twisker stopt na dit seizoen als trainer van De Dijk!

En de Facebook-pagina Tweede Divisie heeft iets nieuws: de speler van de week. Je kunt via hun pagina stemmen op een van de drie genomineerden. De kandidaten zijn Joey Jongman (Barendrecht), Eelke de Graaf (AFC) en Donny van Oijen (Rijnsburgse Boys). Laat uw stem niet verloren gaan!
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Inmiddels schijnt een viertal spelers dan toch af te haken bij De Dijk. Trainer Jochem Twisker verwacht hem in elk geval niet meer terug. Het gaat om Giovanny Sabajo, Mostapha El Aamrani, Pietje El Gourari en Achmed Ahahaoui. Sabajo speelde toch al nauwelijks, maar El Gourari is gedeeld clubtopscorer.
 

JMD

Well-known member
Jong Sparta weer gewonnen, na VVSB vorige week werd nu koploper Katwijk verslagen.
 
Bovenaan