Tweede Divisie 2017/18

SanMark.

Well-known member
Inderdaad en dan snap je het als scheids niet echt.

Maar zou het kunnen dat hij de gele kaart heeft gekregen voor tijdrekken bij het wisselen ?

Dat het allemaal veel te lang duurde en dat hij daarvoor een tweede kaart heeft gekregen ?
Of stond zijn club achter op het moment van de kaart ?

Pascallovic

Well-known member
Niet meer dan logisch dat je geel geeft voor je shirt uittrekken tijdens een wissel. Is in het verleden wel vaker gebeurd in landen als Rusland. Gewoon ontzettend dom om je shirt uit te trekken, wat voor nut heeft dat bij een wissel?

Een speler ontvangt ook een waarschuwing en wordt de gele kaart getoond bij:
- Het overdreven vieren van een doelpunt d.m.v. provoceren of buitensporig tijdrekken:
-Gebaren maken die door de scheidsrechter worden beoordeeld als
provocerend, beledigend of opruiend;
- In de omheining klimmen om een doelpunt te vieren;
NB: het speelveld verlaten om een doelpunt te vieren is op zich geen overtreding die met een gele kaart moet worden bestraft, maar er dient w?l een gele kaart te worden getoond als het verlaten van het speelveld leidt tot buitensporig tijdrekken;
- Shirt uittrekken of het hoofd er mee bedekken;

http://bin617-01.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Toelichting strafcodes_0.pdf

Hele duidelijke regel.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Inderdaad en dan snap je het als scheids niet echt.

Maar zou het kunnen dat hij de gele kaart heeft gekregen voor tijdrekken bij het wisselen ?

Dat het allemaal veel te lang duurde en dat hij daarvoor een tweede kaart heeft gekregen ?
Of stond zijn club achter op het moment van de kaart ?

Het was 1-1, maar Lisse had op dat moment wel een man meer en stond volgens de verslagen niet echt onder druk. Maar sprak de vader van de scheids vanmiddag toevallig even en die zei dat het volgens de regels moest. Zijn die regels die Pascallovic hier plaatste dus. De vraag is alleen of je het moet doen, kort nadat een speler al een eerste gele kaart kreeg, maar ja.

Vandaag pakken TEC en FC Lienden in elk geval drie punten, dus het ziet er nu zo uit:

Speelronde 10

Achilles '29 - FC Lisse 2-1 (1-1)
4. 1-0 Niels Wouters 16. 1-1 Rowdy van der Putten (strafschop) 88. 2-1 Imran Oulad Omar
Rood: Timo Plattel (Achilles '29), Martin van Eeuwijk (FC Lisse, 2 x geel)

AFC - FC Lienden 0-1 (0-0)
59. 0-1 Nick Hak

Barendrecht - HHC Hardenberg 0-0 (0-0)

De Dijk - TEC 2-4 (0-2)
2. 0-1 Wimilio Vink (strafschop) 9. 0-2 Wimilio Vink 51. 1-2 Nabil El Gourari 76. 2-2 Jack Tuyp 79. 2-3 Wimilio Vink 90 (+2). 2-4 Serhat Ko?

Excelsior Maassluis - Katwijk 3-0 (1-0)
38. 1-0 Vincent van den Berg 53. 2-0 Vincent van den Berg 66. 3-0 Kevin Vink

GVVV - IJsselmeervogels 3-1 (2-0)
25. 1-0 Roy Terschegget (strafschop) 42. 2-0 Martin van Eck 68. 2-1 Soufian Moro 79. 3-1 Caifano Latupeirissa

Jong Sparta Rotterdam - De Treffers 5-1 (3-0)
4. 1-0 George Dobson 20. 2-0 Youri de Winter 40. 3-0 Thomas Verhaar 83. 3-1 Cedric Badjeck 86. 4-1 Ioannis Bouras 90. 5-1 Ioannis Bouras

Koninklijke HFC - VVSB 3-0 (1-0)
2. 1-0 Gertjan Tamerus 56. 2-0 Kevin Sterling 68. 3-0 Roy Castien

Kozakken Boys - Rijnsburgse Boys 1-2 (1-1)
13. 0-1 Jo?l Tillema 36. 1-1 Ahmed El Azzouti 86. 1-2 Jeffrey Jongeneelen

STAND

1. Katwijk 9-24
2. GVVV 10-22
3. FC Lienden 10-18
4. Koninklijke HFC 10-17
5. Excelsior Maassluis 10-16
6. Kozakken Boys 10-15
7. HHC Hardenberg 10-14
8. Rijnsburgse Boys 9-13
9. IJsselmeervogels 10-13 (-1)
10. VVSB 10-13 (-4)
11. De Treffers 10-12 (-2)
12. De Dijk 10-12 (-4)
13. Barendrecht 10-11 (-5, 17 goals voor)
14. TEC 10-11 (-5, 15 goals voor)
15. Achilles '29 10-11 (-7)
16. FC Lisse 9-9
17. AFC 9-7
18. Jong Sparta Rotterdam 10-6

Topscorers:

1. Roy Castien (Koninklijke HFC) 10
2. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 9
3. Nick de Bondt (De Treffers) 8
4. Cedric Badjeck (De Treffers) 7
=. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 7
=. Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys) 7

Portret-Wimilio-Vink-TEC.jpg

Wimilio Vink scoorde drie keer voor TEC op bezoek bij De Dijk en hielp zijn team daarmee aan een belangrijke zege

Unregistere

Well-known member
Ja, die had voor het eerst de leiding. Volgens het verslag op de site van AFC heeft hij weinig gewijzigd, alleen een andere keeper en andere spits.

Unregistere

Well-known member
Van Katwijk kan je verliezen, die zijn bijna niet te stoppen. Voorsprong weer verder uitgebreid, met hulp van streekgenoot FC Lisse dat GVVV klopte. De Veenendalers nu dus tweede op vijf punten van Katwijk, dat volgende week nog mag inhalen tegen datzelfde Lisse.

Verder opvallend dat Barendrecht de streekderby tegen Excelsior Maassluis wint. Dat is lang niet gebeurd. Sinds november 2014 niet meer, om precies te zijn. Na ruim drie jaar nu dus wel weer winst voor Barendrecht: 2-1. Mijn kersverse collega, die in het kader van zijn afstudeerproject in elk geval tot en met de zomer bij mij werkt, speelde niet mee vanwege een blessure. Het feest zal er niet minder om zijn geweest. Overigens maakte Excelsior Maassluis na afloop bekend dat Jeroen Rijsdijk ook volgend seizoen trainer is aan de Lavendelstraat.

Kozakken Boys keurig gewonnen van TEC, Rijnsburgse Boys liet zich verrassen door De Dijk en Jong Sparta Rotterdam toch weer verloren, nu bij HHC Hardenberg. Achilles '29 de winnaar in de derby tegen De Treffers.

En IJsselmeervogels weer verloren, ai ai... Koninklijke HFC won met 0-1 op de Westmaat. Volgens een niet nader te noemen supporter van de 'Blauwen' op Twitter heeft hij uit betrouwbare bron vernomen dat Willem Leushuis spoedig stopt bij IJsselmeervogels om hoofdtrainer te worden van Cambuur. Lijkt mij een raar verhaal, maar wie weet...

Unnekuukse

Active member
Volgens een niet nader te noemen supporter van de 'Blauwen' op Twitter heeft hij uit betrouwbare bron vernomen dat Willem Leushuis spoedig stopt bij IJsselmeervogels om hoofdtrainer te worden van Cambuur. Lijkt mij een raar verhaal, maar wie weet...

Laat me raden... Keessie!

Forza AZ

Well-known member
Van Katwijk kan je verliezen, die zijn bijna niet te stoppen. Voorsprong weer verder uitgebreid, met hulp van streekgenoot FC Lisse dat GVVV klopte. De Veenendalers nu dus tweede op vijf punten van Katwijk, dat volgende week nog mag inhalen tegen datzelfde Lisse.
Katwijk heeft hiermee de 1e periode dus gewonnen, en zich geplaatst voor de 1e ronde van de KNVB-beker 2018/19.

De Groene Scout

Well-known member
Lienden haalt even flink uit tegen VVSB met 4-0.
Hierdoor schuift de club door naar plek 3, wel op ruime achterstand van koploper Katwijk.

Unregistere

Well-known member
Na alle uitslagen, inclusief de door Groene genoemde zege van Lienden, is dit het overzicht:

Speelronde 11

Achilles '29 - De Treffers 2-1 (1-0)
8. 1-0 Niek Versteegen 61. 2-0 Boy van de Beek 63. 2-1 Pim Balkestein
Rood: Jesse Edge (Achilles '29)

AFC - Katwijk 2-3 (2-3)
3. 0-1 Marciano Mengerink 13. 1-1 Thomas van den Houten 14. 2-1 Thomas van den Houten 25. 2-2 Marciano Mengerink 38. 2-3 Damiano Schet
Bijz.: Robbert Susan (Katwijk) mist bij 2-3 stand strafschop

Barendrecht - Excelsior Maassluis 2-1 (2-0)
3. 1-0 Ramy Salem 36. 2-0 Ali Khaldi 59. 2-1 Sefa Kurt

HHC Hardenberg - Jong Sparta Rotterdam 4-2 (1-1)
24. 1-0 Rens van Benthem 31. 1-1 Franck Bambock 46. 2-1 Rob van der Leij 57. 3-1 Rob van der Leij 62. 4-1 Rob van der Leij 79. 4-2 Ayoub Boukhari
Rood: George Dobson (Jong Sparta Rotterdam)

Kozakken Boys - TEC 3-1 (2-0)
13. 1-0 Leon Bot 40. 2-0 Ahmed El Azzouti 48. 2-1 Serhat Ko? 65. 3-1 Raily Ignacio

FC Lienden - VVSB 4-0 (3-0)
3. 1-0 Jawad Bellahsan 27. 2-0 Jawad Bellahsan 28. 3-0 Danny van den Meiracker 62. 4-0 Nick Hak

FC Lisse - GVVV 2-0 (0-0)
61. 1-0 Roel de Goede 64. 2-0 Rick Bouwmeister

Rijnsburgse Boys - De Dijk 2-4 (2-2)
21. 0-1 Nabil El Gourari (strafschop) 22. 0-2 Achmed Ahahaoui 39. 1-2 Carlos Opoku (strafschop) 45. 2-2 Jeffrey Jongeneelen 59. 2-3 Raymond Baten 85. 2-4 Adham El Idrissi
Rood: Cagri Kodalak (Rijnsburgse Boys, 2 x geel), Dick Heemskerk (assistent-trainer Rijnsburgse Boys)

IJsselmeervogels - Koninklijke HFC 0-1 (0-1)
25. 0-1 Kevin Sterling

STAND

1. Katwijk 10-27
2. GVVV 11-22
3. FC Lienden 11-21
4. Koninklijke HFC 11-20
5. Kozakken Boys 11-18
6. HHC Hardenberg 11-17
7. Excelsior Maassluis 11-16
8. De Dijk 11-15
9. Barendrecht 11-14 (-4)
10. Achilles '29 11-14 (-6)
11. Rijnsburgse Boys 10-13 (-5)
12. IJsselmeervogels 11-13 (-2)
13. VVSB 11-13 (-8)
14. FC Lisse 10-12
15. De Treffers 11-12
16. TEC 11-11
17. AFC 10-7
18. Jong Sparta Rotterdam 11-6

Topscorers:

1. Roy Castien (Koninklijke HFC) 10
=. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 10
3. Nick de Bondt (De Treffers) 8
=. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 8
=. Marciano Mengerink (Katwijk) 8

HHCHardenberg_RobvanderLeij.jpg

Rob van der Leij maakte er drie namens HHC Hardenberg tegen Jong Sparta Rotterdam en steeg daardoor op de topscorerslijst

Unregistere

Well-known member
In Maassluis waren ze, afgaande op het wedstrijdverslag op hun eigen site, niet te spreken over de speaker van Barendrecht:

P.S.: Speakers hebben bij wedstrijden de schone taak de toeschouwers te informeren over de opstellingen en wissels van beide teams. Ze dienen zich niet te bemoeien met de leiding en zich onafhankelijk op te stellen. Ga eens bij Barendrecht langs; daar denkt de speaker er kennelijk geheel anders over…

Unregistere

Well-known member
Einde van de grote ambities in Amsterdam?

Heino Braspenning stapt per direct op als hoofdsponsor van De Dijk

Heino Braspenning is per direct opgestapt als hoofdsponsor van De Dijk. “Ik ben teleurgesteld en gekwetst. Ik ga ook niet meer maar de club.” De spelers zijn vanmiddag per e-mail op de hoogte gesteld van het vertrek van de hoofdsponsor.

Braspenning wilde niet in detail treden over zijn directe opstappen. “Mijn vertrek is definitief. Ik zeg de voetballerij voorlopig vaarwel. Diverse ego’s binnen de club staan mij in de weg.” Braspenning wilde verder geen namen noemen.

Hij was met diverse bedrijven actief als sponsor binnen de club. “Ik heb het tien jaar gedaan. Ik zal mijn verplichtingen naar de club en de spelers tot het eind van het seizoen keurig nakomen, maar mij zullen ze er niet meer zien. Het is klaar.”

Eerder vandaag had Braspenning een gesprek met voorzitter Ton Langelaar om hem zijn opstappen bekend te maken. “Ik ben niet overvallen door dit nieuws, maar betreur het wel.. Ik voelde het al aankomen. De koek was op. Heino heeft tien jaar op zijn tenen gelopen. Aan alles komt een eind”, zegt Langelaar. “Het wordt een hele uitdaging om het gat op te vangen wat hij achterlaat. Hij heeft natuurlijk heel veel voor de club gedaan. Zonder hem waren we nooit gekomen tot waar we nu staan. We zijn hem daar zeer erkentelijk voor.”

Hoe De Dijk nu het ontstane financi?le gat gaan opvullen, weet Langelaar nog niet. “We gaan vanaf vandaag aan de slag om nieuwe sponsoren te vinden. Dat is een enorme uitdaging. Maar ik denk dat we met een lagere begroting ook een aardig team kunnen samenstellen dat mee kan doen in de Tweede Divisie.”

In het seizoen 2008/2009 werd De Dijk voor het eerst kampioen (vierde klasse) in de periode-Braspenning. Twee jaar later, na weer twee titels, speelde het in de eerste klasse. In 2012 volgde de stap naar de Hoofdklasse en in 2015 naar de Derde Divisie. Afgelopen seizoen bereikten de Amsterdammers het hoogste amateurniveau.

https://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/heino-braspenning-stapt-per-direct-op-als-hoofdsponsor-dijk/

Bovenaan