Tweede Divisie 2016-2017

noordooster

Well-known member
Verrassend verlies van Excelsior Maassluis.
Hoe lang waren die in competitieverband wel niet ongeslagen voor deze wedstrijd ?
 

de waan

Well-known member
Ik voel me inderdaad aangesproken.
Ik kan slecht tegen dat ongenuanceerde gelul over het zaterdagvoetbal.
Maar van jou en van DGS ben ik het wel gewend. De haat tegen het zaterdagvoetbal zit hier en daar diep.
Past wat mij betreft ook wat in de traditie waarin het zaterdagvoetbal door vele zondagmensen met de nek werd aangekeken.
Nu het zaterdagvoetbal het zondagvoetbal in populariteit, entourage en niveau is voorbijgestreefd en nu veel clubs overstappen naar de zaterdag wil de zondag opeens wel gemixte competities .
Ik heb en had geen hekel aan zaterdag- of aan zondagvoetbal specifiek. Op beide dagen bezoek ik regelmatig wedstrijden.
En ik heb niet het idee dat het er op zondag in het veld of langs de lijn fatsoenlijker aan toe gaat dan op zaterdag.

Sjonge weer een open zenuw geraakt merk ik. Lees nou nog eens gewoon mijn post terug en zie waar ik het over heb. Ik heb gewoon niks met dat testosterongedoe van opgeschoten en opgefokte pubers, die net doen alsof ze in een afgeladen stadion zitten, dat domme getrommel en infantiele liedjes zingen. Ik heb domweg een tyfushekel aan alles wat naar tifo-onzin neigt. Ook in het profvoetbal. Opgeflikkerd met die trommels. Ik kan er verder ook weinig aan doen dat je dat soort groepjes hebt bij de clubs die ik noemde. Godzijdank blijft het overgrote deel van de amateurclubs verschoond van deze flauwekul.

Nergens maar dan ook nergens leg ik een link met het zaterdagvoetbal, maar een minuscule kanttekening bij een minuscuul aspect van een minuscuul aantal clubs is kennelijk weer koren op de molen van jouw vooroordelen.

Om om nog maar weer eens terug te komen op het riedeltje dat je daar bij dan altijd weer afdraait:
1. Dat vermeende "met de nek aankijken" is volgens mij iets dat al sinds de jaren tachtig niet meer bestaat. Het is mij in ieder geval compleet onbekend. In de jaren zeventig, toen dat misschien nog bestond, ben ik geboren, dus laat dat alsjeblieft achterwege in het gevolg.
2. Het mixen is niet zozeer omdat we nou zo graag tegen zaterdagclubs willen spelen, maar omdat het gewoon veel logischer en praktischer is om de sterkste clubs bij elkaar in te delen. Is het trouwens niet een beetje raar dat is voor het mixen ben, terwijl je in de veronderstelling bent dat ik zaterdagvoetbal haat. Beetje tegenstrijdig toch?

Goed, nu maar weer over voetbal.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Sjonge weer een open zenuw geraakt merk ik. Lees nou nog eens gewoon mijn post terug en zie waar ik het over heb. Ik heb gewoon niks met dat testosterongedoe van opgeschoten en opgefokte pubers, die net doen alsof ze in een afgeladen stadion zitten, dat domme getrommel en infantiele liedjes zingen. Ik heb domweg een tyfushekel aan alles wat naar tifo-onzin neigt. Ook in het profvoetbal. Opgeflikkerd met die trommels. Ik kan er verder ook weinig aan doen dat je dat soort groepjes hebt bij de clubs die ik noemde. Godzijdank blijft het overgrote deel van de amateurclubs verschoond van deze flauwekul.

Nergens maar dan ook nergens leg ik een link met het zaterdagvoetbal, maar een minuscule kanttekening bij een minuscuul aspect van een minuscuul aantal clubs is kennelijk weer koren op de molen van jouw vooroordelen.

Om om nog maar weer eens terug te komen op het riedeltje dat je daar bij dan altijd weer afdraait:
1. Dat vermeende "met de nek aankijken" is volgens mij iets dat al sinds de jaren tachtig niet meer bestaat. Het is mij in ieder geval compleet onbekend. In de jaren zeventig, toen dat misschien nog bestond, ben ik geboren, dus laat dat alsjeblieft achterwege in het gevolg.
2. Het mixen is niet zozeer omdat we nou zo graag tegen zaterdagclubs willen spelen, maar omdat het gewoon veel logischer en praktischer is om de sterkste clubs bij elkaar in te delen. Is het trouwens niet een beetje raar dat is voor het mixen ben, terwijl je in de veronderstelling bent dat ik zaterdagvoetbal haat. Beetje tegenstrijdig toch?

Goed, nu maar weer over voetbal.

Jeetje Waan, kan wel zien dat je een hekel hebt aan zaterdagvoetbal.
 

noordooster

Well-known member
De Hitlergroet kwam net zelfs voorbij op twitter. Knettergek die randdebielen uit die 'fiene' dorpjes.
Ik sloeg met name aan vanwege dit soort van idioot praat, dat een reactie was op jouw zin.
Over vooroordelen gesproken...
Zulk praat is van een dermate laag niveau dat ik wel moet reageren.
Wellicht had ik op jouw reactie sec. niet gereageerd.
Feit is wel dat jullie beider hekel aan clubs uit het zaterdagvoetbal en wat daar mee te maken heeft al langere tijd doorsijpelt in jullie bijdragen ( de ene keer wat meer verhuld dan de andere keer ). En dat is gewoon een oordeel, geen vooroordeel. Iets wat niet alleen mij opvalt heb ik gemerkt.
Dat de zondag het zaterdagvoetbal niet serieus nam en er bv nauwelijks of nooit sprake was van mixen speelde ook in de 80-er en 90-er jaren nog wel.
Sinds te top van het zaterdagvoetbal die van het zondagvoetbal in veel opzichten is voorbijgestreefd is er vooral vanuit de zondaghoek de roep om te gaan mixen.
Wat mij betreft is mixen niet logischer en praktischer omdat het meer nadelen dan voordelen heeft.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Hoezo is dit dan idiote praat? Als HHC-mensen zich ergeren aan de Hitlergroet tijdens een potje voetbal, dan mag ik toch wel zeggen dat degene die dat doet knettergek is. Dat mensen uit Katwijk / Spakenburg net iets vaker met die ongein komen is volgens mij ook zeker waar.

En een hekel aan zaterdagvoetbal heb ik niet. Zijn hele mooie clubs bij hoor. Wat ik wel vind is dat ze zich door de jaren heen vaak niet erg flexibel opstellen als er een compromis gezocht moet worden tussen zaterdag en zondag. Tja, dat je dan wel eens wat afkeer krijgt is logisch.
 

Unregistere

Well-known member
Verrassend verlies van Excelsior Maassluis.
Hoe lang waren die in competitieverband wel niet ongeslagen voor deze wedstrijd ?

25 duels. Al verloren ze ook van Lienden voor de landstitel natuurlijk, maar die wedstrijd werd niet meegeteld.

Opvallend wel: geen enkele ploeg met de volle buit. Dat kan vandaag wel veranderen, als FC Lienden of AFC een overwinning boekt. Of allebei.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Feit is wel dat jullie beider hekel aan clubs uit het zaterdagvoetbal en wat daar mee te maken heeft al langere tijd doorsijpelt in jullie bijdragen ( de ene keer wat meer verhuld dan de andere keer ).

Dat is geen feit. Dat is jouw mening. Die dingen haal je weleens vaker door elkaar hier.


Sinds te top van het zaterdagvoetbal die van het zondagvoetbal in veel opzichten is voorbijgestreefd is er vooral vanuit de zondaghoek de roep om te gaan mixen

En vervolgens dit roepen.. Wie kijkt er nu neer op wie? #fail
 

de waan

Well-known member
Dat is geen feit. Dat is jouw mening. Die dingen haal je weleens vaker door elkaar hier.

Zijn meningen en overtuigingen zijn zo in beton gegoten dat het geen enkele zin heeft om in discussie te gaan. Dat ga ik vanaf nu dus ook maar niet meer doen. Verspilde energie.
 

Jef400

Well-known member
Het is ook gewoon een mooi landelijk plekje. Vanaf de tribune heb je zicht op 't Kalf. Een dorpse buitenwijk van Zaandam. Je kijkt op de velden, op de dijken en je hebt helemaal niet het idee in dichtbebouwd gebied te zitten. Complex zelf is ook goed modern in orde. Mag alleen een scorebord komen. Dan zou ik 100% tevreden zijn.
 

noordooster

Well-known member
Zijn meningen en overtuigingen zijn zo in beton gegoten dat het geen enkele zin heeft om in discussie te gaan. Dat ga ik vanaf nu dus ook maar niet meer doen. Verspilde energie.

Dat is iets wat je omgekeerd net zo goed kunt zeggen.
Namelijk dat jij vastgeroest zit in wat je denkt en ventileert.
 

Jef400

Well-known member
Nou noord-ooster. Dit is dus daadwerkelijk gelul van je. Iedereen die maar iets negatiefs over het zaterdagvoetbal zegt of over het voetbal in het noordoosten krijgt een veeg uit de pan van je. Krijg je tegengas en dan ga je huilen.

"Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
 

noordooster

Well-known member
Dat is geen feit. Dat is jouw mening. Die dingen haal je weleens vaker door elkaar hier.
En vervolgens dit roepen.. Wie kijkt er nu neer op wie? #fail

Feit is dat ik in hun bijdragen regelmatig de haat jegens het zaterdagvoetbal vind doorsijpelen.
In dat opzicht gewoon een feit.
En dat vind ik altijd nog beter dan bij gebrek aan argumenten verwijten, krachttermen of scheldwoorden gebruiken zoals jij.
Zoals bv in dat Heerenveen-verhaal waarin je gewoon onzin zat te verkondigen.
Geef dat dan gewoon toe.

Dat tweede heeft niks te maken met neerkijken.
Jij kunt kennelijk niet goed lezen. Heb je wel vaker last van. Je reageert slechts op basis van je sentimenten. Reageer dan niet, man.
Dat is iets wat algemeen bekend is. ## fail
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Krachttermen of scheldwoorden? Hahaha. Ik sluit me aan bij de waan.
Fijne zondag.
 

Pascallovic

Well-known member
De enige haat die ik hier bespeur is die van noord-ooster tegen andere meningen. Dan kun je een veeg uit de pan krijgen. Ben ik blij dat ik niks van amateurvoetbal weet en niet eens op de hoogte ben welke clubs nu op zaterdag of op zondag voetballen. Wat dat betreft kan mij daar geen haat verweten worden.
 

noordooster

Well-known member
Nou noord-ooster. Dit is dus daadwerkelijk gelul van je. Iedereen die maar iets negatiefs over het zaterdagvoetbal zegt of over het voetbal in het noordoosten krijgt een veeg uit de pan van je. Krijg je tegengas en dan ga je huilen.

"Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"

Ik ben zelf de eerste die kritiek heeft op iets uit het zaterdagvoetbal wanneer dat nodig is.
Wat niet goed is, is niet goed. Daarvan zijn voorbeelden te over.
Maar wanneer er iets voorbij komt als :
"De Hitlergroet kwam net zelfs voorbij op twitter. Knettergek die randdebielen uit die 'fiene' dorpjes."
dan ben ik inderdaad iemand die reageert, omdat ik dat idioot generaliserend vind.
En dat anderen hier niet op zoiets reageren komt m.i. omdat in bepaalde opzichten het ledenbestand van DVK nogal eenzijdig is samengesteld.
 

noordooster

Well-known member
De enige haat die ik hier bespeur is die van noord-ooster tegen andere meningen. Dan kun je een veeg uit de pan krijgen. Ben ik blij dat ik niks van amateurvoetbal weet en niet eens op de hoogte ben welke clubs nu op zaterdag of op zondag voetballen. Wat dat betreft kan mij daar geen haat verweten worden.
Het is te merken dat je niet alles leest over het amateurvoetbal en daarom niet weet hoe de hazen lopen op dat gebied.
Anders zou je bovenstaande niet ventileren.
Maar zoals ik al zei, men is het hier opmerkelijk vaak, tot aan het slijmerige toe, met elkaar eens.
 
Bovenaan