Kip.Kerrie??
Dat is vloeken, kerrie op je vlees, jij bent gek, pleur er dan ook maar gember op verpest is het dan toch al.
Het ligt allemaal aan de media.
Heel toevallig heb ik een recept met kip-kerrie van een Molukse mevrouw gekregen.Ik zweer bij paprika, kerrie is voor bloemkool.
Die hebben ze zelf om zeep geholpen omdat ze ruzie hebben met de Hells Angels.Kunnen ze uitleggen waarom ze een Raad van 8 willen,beginnen ze dicht te slaan en te stotteren.
Och dat is net zo lekker als ... (vul maar wat sex-gerelateerd in); fantastisch een jus van gegrild vlees!Ik vindt het altijd lekker om stokbrood te deppen op mijn vlees, heerlijk.
Wanneer je alleen vertrouwd op peper en misschien zout dan doe je jezelf echt tekort hoor. Er zijn zoveel rare kruiden, specerijen en andere aromatische zooi dat je jezelf in je poot schiet als je er niet mee gaat experimenteren.Kerrie??
Dat is vloeken, kerrie op je vlees, jij bent gek, pleur er dan ook maar gember op verpest is het dan toch al.
Heel toevallig heb ik een recept met kip-kerrie van een Molukse mevrouw gekregen.
Het gaat juist om het verfijnen van smaken, flikker maar eens tijm of saffraan op een biefstukje en je gaat echt over je nek want dat knalt als een gek op elkaar terwijl het kip juist beter maakt.Ik ben niet vies van kruiden maar na jaren van proeven ben ik gewoon niet gek van kerrie op vlees.
PS)
Gooi eens wat dennenboom naalden tussen je kolen, heb je weinig kruiden meer nodig.
Het gaat juist om het verfijnen van smaken, flikker maar eens tijm of saffraan op een biefstukje en je gaat echt over je nek want dat knalt als een gek op elkaar terwijl het kip juist beter maakt.
Misschien dat vers nog wat anders doet want ik haal gedroogde zakjes bij de super altijd en dan is toch aardig smaak al weg.
Mensen die het vlees op smaak brengen met een potje kruidenmix moeten ze direct afschieten.
Ik ben niet vies van kruiden maar na jaren van proeven ben ik gewoon niet gek van kerrie op vlees.
PS)
Gooi eens wat dennenboom naalden tussen je kolen, heb je weinig kruiden meer nodig.
Ik kom er rijkelijk laat mee, maar +1.
Beetje zout en peper, sommigen hier knijpen nog wel eens een citroentje uit terwijl het spul lekker ligt te worden, maar that's it.
Net zoals houtskool of erger nog gas gebruiken voor de bbq, daar moet je hier echt niet mee aankomen.
Droog eiken en dennen is ook heel goed. Het duurt wat langer, maar er komt wel een lekkere rooksmaak aan het vlees.Jij zegt mij te moeten stoppen met dennennaalden maar zelf bbq je niet op houtskool?
Houtskool is voor de echte bbq''er, briketten voor de gewone bbq'er.