Tv-topic

Bonehead

Well-known member
Alleen van de naam al moet ik kotsen.

Ik kan mij voorstellen dat de collega's van Wouter uit Leeuwarden zich opvreten omdat hij weer zichzelf met zijn telefoon aan het opgeilen is terwijl de rest wel gewoon aan het werk is.

Er deed ook een kutje uit mijn ziekenhuis. IC verpleegkundige stond er onder. Nou, ze werkt op de Geriatrie. Op de IC waren ze not amused. Op de geriatrie is werk fysiek veel minder zwaar en veel minder intensief. Veel meer personeel per patiënt. Ik kon mij de frustratie op de IC wel voorstellen.
 

U.G.

Well-known member
Wat ik wel storend vind is dat ze steeds in jaren heen en weer hoppen.

Begin dan gewoon in 1984 en ga in lijn door naar het laatste jaar.

Ik denk dat vanwege de compleetheid waar ze voor kiezen ze niet anders kunnen. Als het echt en allleen een Jordan verhaal was geweest dan hadden ze er misschien een tijdsvolgorde op na kunnen houden. Maar het gaat eigenlijk om de grote Bulls dat draaide om Jordan. Als bv Rodman instapt is zijn achtergrond op dat punt alleen al een docu waard.

Phil Jackson, Pippen, Pistons, Krause, Dream Team, alles wordt maar belicht. Het duurt soms wel lang, vooral omdat ik de Amerikaanse beleving niet heb maar het blijft enorm boeien.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb inmiddels vele van die ESPN-documentaires gezien. Prachtig materiaal.

De Celtics vs Lakers had ik eerder gezien. Geweldig, man.

De commentaar van de betrokkenen in de docu draagt ook wel bij :D...nog steeds 'haat en nijd' tussen de Pistons en de Bulls. Jordan geeft het toe.

Ik hoop dat ESPN, want wereldwijd inmiddels, ditzelfde doet over enkele jaren met Barca vs Real ( lees Ronaldo vs Messi ).
 

SanMark.

Well-known member
Ik denk dat vanwege de compleetheid waar ze voor kiezen ze niet anders kunnen. Als het echt en allleen een Jordan verhaal was geweest dan hadden ze er misschien een tijdsvolgorde op na kunnen houden. Maar het gaat eigenlijk om de grote Bulls dat draaide om Jordan. Als bv Rodman instapt is zijn achtergrond op dat punt alleen al een docu waard.

Phil Jackson, Pippen, Pistons, Krause, Dream Team, alles wordt maar belicht. Het duurt soms wel lang, vooral omdat ik de Amerikaanse beleving niet heb maar het blijft enorm boeien.

Voor mij maakt het minder uit omdat ik juist die tijd het basketbal aardig volgde maar mijn vriendin die niets met basketbal heeft vind het wel een hele mooie serie en die vind het volgen soms wat moeilijk omdat het steeds heen en weer gaat.
 

Abubakari

Well-known member
Scottie Pippen heeft ook wel echt een bazenstem

De nieuwe Barry White.

Ik ging eens kijken wat de Bulls na de Jordan Era nog gewonnen hebben, dat houdt niet echt over.
Ik kijk soms wel eens Donar als ze play offs spelen, maar dit is wel wat anders zeg. En ook wel grappig, de reactie van Michael Jordan na een mindere wedstrijd of als iemand (ooit) iets negatiefs over hem heeft gezegd of een beetje blufferig tegen hem deed. Maar Scottie Pippen is inderdaad ook een baas.
Erg te gekke docu serie, nog eentje en dan is het alweer klaar. Jammer.
 

ALenstra

Well-known member
Een jaar of 15 geleden bezocht ik Miami Heat-Chicago Bulls. Allebei clubs die kort ervoor succesvol waren maar toen stijf onderin hingen. Omgekeerd zie je ook: clubs die er niks van bakken maar kort erna succesvol worden.
 

SanMark.

Well-known member
De nieuwe Barry White.

Ik ging eens kijken wat de Bulls na de Jordan Era nog gewonnen hebben, dat houdt niet echt over.
Ik kijk soms wel eens Donar als ze play offs spelen, maar dit is wel wat anders zeg. En ook wel grappig, de reactie van Michael Jordan na een mindere wedstrijd of als iemand (ooit) iets negatiefs over hem heeft gezegd of een beetje blufferig tegen hem deed. Maar Scottie Pippen is inderdaad ook een baas.
Erg te gekke docu serie, nog eentje en dan is het alweer klaar. Jammer.

Gisteren de laatste 3 afleveringen gekeken. Zeer mooie serie. En ook mooi om te zien dat het zo'n super talent niet komt aanwaaien maar er keihard voor moet knokken om de beste te blijven.
 

SanMark.

Well-known member
Een jaar of 15 geleden bezocht ik Miami Heat-Chicago Bulls. Allebei clubs die kort ervoor succesvol waren maar toen stijf onderin hingen. Omgekeerd zie je ook: clubs die er niks van bakken maar kort erna succesvol worden.

Dat is toch wel de kracht van een centrale organisatie die de belangen van de league beschermt en ook het draftsysteem speelt daar natuurlijk een rol in.

Je zag het de afgelopen 10 jaar bij de GSW en de Cavs daarvoor nooit wat gepresteerd maar als het wat samenkomt staat het gelijk voor jaren.

Enige constante factoren in het basketbal zijn de Celtics en de Lakers en zelfs die kun je niet zo dominant noemen als de top voetbalclubs in de competities.
 

zwammy

Well-known member
Zag dat er wel weer een stel nieuwe clubs bijgekomen zijn, ook al in de NHL, die volgde ik best intensief in de jaren 90 en nu lopen er weer clubs bij waar ik nooit van gehoord heb. Ook wel bizar, ruzie met elkaar en gewoon de club in een andere stad neerzetten.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een einde ook van Jordan's Bulls periode, Hollywood is er niks bij.
Ook wat Scottie Pippen in die wedstrijd doet, geweldig.
Jammer dat de serie voorbij is, volg de NBA niet of nauwelijks, dus vond het zo nu en dan ook nog wel spannend.
Staan er nog meer van dit soort dingen op Netflix?
 

JFK

Well-known member
Wat een einde ook van Jordan's Bulls periode, Hollywood is er niks bij.
Ook wat Scottie Pippen in die wedstrijd doet, geweldig.
Jammer dat de serie voorbij is, volg de NBA niet of nauwelijks, dus vond het zo nu en dan ook nog wel spannend.
Staan er nog meer van dit soort dingen op Netflix?

Heb je Sunderland till I die gezien?
 
Bovenaan