Bij ONS Sneek kun je in de regel een kanon afschieten zonder een toeschouwer te raken. Wat is dan die grote aantrekkingskracht? De uitwedstrijden?
Ik spreek uiteraard bij Be Quick jongens ook wel om hun beweegredenen om te gaan.
Jongens zoals Stevens en Strengholt hebben wel heel lang voor een habbekrats bij de 1e selectie gezeten. Geld zal dan wel een rol spelen, maar ook het zaterdagvoetbal trekt enorm bij die jongens. En ook een keer wat anders dan steeds dezelfde club. Verder schijnt het er nogal professioneel aan toe te gaan bij die clubs met alles er om heen.
En als het allemaal niet meer gaat op de zaterdag in Friesland hebben we hier in Groningen het `opvanghuis` Groen Geel. Ik begreep vandaag dat onze oud linksback Sander van Dijken na twee jaar Harkema daar ook naar toe gaat. Het sterft daar inmiddels van oud selectiespelers van Be Quick. Een stuk of 8, 9.
Allemaal spelers van naam daar, maar geen ambities en het schiet te kort om een 1e klasser te zijn.
Andor, ik blijf Groen Geel een vreemd verhaal vinden.
Ze zijn moeiteloos bijna in 1 ruk opgestoomd naar de eerste klasse.
En daarin gaat het nu gewoon slecht en dat terwijl ze zich wel weer behoorlijk versterkt hebben.
Ik had er meer van verwacht. Zit er zoveel verschil tussen de tweede en de eerste klasse ?
Waar ligt het aan ? De nieuwe trainer ? Onderschatting ?
Heeft alles te danken aan Alcides, vrouw en bedrijf. Laat ik niet zeuren, we weten toch hoe het werkt.
Wanneer Bas , van Emmen direkt naar Sneek was gegaan had hij nu waarschijnlijk een mooie Friezin als vrouw gehad.
Oh ik dacht dat Alcides misschien zijn vriendin/vrouw uit het huis van haar toenmalige vriend had gehaald.
Jij bent wel een insider. Een kennis van jou ?
Er hangt veel te veel een gezelligheids en niks moet sfeer. Spelers die vaak een weekeindje weg zijn en de echte motivatie ontbreekt in mijn ogen.
De versterkingen zijn op papier okay, maar het lijkt er op alsof ze allemaal een beetje aan het afbouwen zijn. De conditie is in vergelijking met de andere clubs in de 1e klasse matig. Halverwege de tweede helft is het voor de meeste spelers allemaal maar moeilijk te belopen. En de nieuwe trainer? Ik weet het niet. Ze schijnen er tevreden mee te zijn.
Of het verschil tussen de 1e en 2e klasse heel groot is kan ik niet beoordelen. Ik zie weing potjes in de 2e klasse. Af en toe eens Groninger Boys op zondag.
Hoe gaat het eigenlijk met Pelle/Christophi bij Be Quick 1887?
- Teun Golbach (18 jarige talent van AJC'96)
Golbach heeft dat rechtstreeks aan mijzelf gemeld. ;-)Rigtersbleek heeft Golbach (nog) niet gemeld.
Golbach loopt stage bij mij voor zijn TC3
Winkelhuis is al enkele weken terug na een wereldreis en speelde al bij het 2e van Kwik mee. Nu dus weer in beeld voor de hoofdmacht.