Transfers hoofdklasse C zondagamateurs 2015-2016

de waan

Well-known member
Bij ONS Sneek kun je in de regel een kanon afschieten zonder een toeschouwer te raken. Wat is dan die grote aantrekkingskracht? De uitwedstrijden?
 

noordooster

Well-known member
Bij ONS Sneek kun je in de regel een kanon afschieten zonder een toeschouwer te raken. Wat is dan die grote aantrekkingskracht? De uitwedstrijden?

Klopt, daar is het nauwelijks drukker dan bij Be Quick.
Misschien spelen daar zoals Andor zegt, meer andere zaken een rol:
Ik spreek uiteraard bij Be Quick jongens ook wel om hun beweegredenen om te gaan.
Jongens zoals Stevens en Strengholt hebben wel heel lang voor een habbekrats bij de 1e selectie gezeten. Geld zal dan wel een rol spelen, maar ook het zaterdagvoetbal trekt enorm bij die jongens. En ook een keer wat anders dan steeds dezelfde club. Verder schijnt het er nogal professioneel aan toe te gaan bij die clubs met alles er om heen.

Overigens zal dat allemaal wel weer wat anders zijn als top- en hoofdklassen worden gemixt.

Er spelen vooral ook nogal wat ex Be Quick-ers bij Harkemase Boys. Daar is vaak wel behoorlijk wat fanatiek publiek.
 

noordooster

Well-known member
En als het allemaal niet meer gaat op de zaterdag in Friesland hebben we hier in Groningen het `opvanghuis` Groen Geel. Ik begreep vandaag dat onze oud linksback Sander van Dijken na twee jaar Harkema daar ook naar toe gaat. Het sterft daar inmiddels van oud selectiespelers van Be Quick. Een stuk of 8, 9.
Allemaal spelers van naam daar, maar geen ambities en het schiet te kort om een 1e klasser te zijn.

Andor, ik blijf Groen Geel een vreemd verhaal vinden.
Ze zijn moeiteloos bijna in 1 ruk opgestoomd naar de eerste klasse.
En daarin gaat het nu gewoon slecht en dat terwijl ze zich wel weer behoorlijk versterkt hebben.
Ik had er meer van verwacht. Zit er zoveel verschil tussen de tweede en de eerste klasse ?
Waar ligt het aan ? De nieuwe trainer ? Onderschatting ?
 

bqandy

Well-known member
Andor, ik blijf Groen Geel een vreemd verhaal vinden.
Ze zijn moeiteloos bijna in 1 ruk opgestoomd naar de eerste klasse.
En daarin gaat het nu gewoon slecht en dat terwijl ze zich wel weer behoorlijk versterkt hebben.
Ik had er meer van verwacht. Zit er zoveel verschil tussen de tweede en de eerste klasse ?
Waar ligt het aan ? De nieuwe trainer ? Onderschatting ?

Er hangt veel te veel een gezelligheids en niks moet sfeer. Spelers die vaak een weekeindje weg zijn en de echte motivatie ontbreekt in mijn ogen.
De versterkingen zijn op papier okay, maar het lijkt er op alsof ze allemaal een beetje aan het afbouwen zijn. De conditie is in vergelijking met de andere clubs in de 1e klasse matig. Halverwege de tweede helft is het voor de meeste spelers allemaal maar moeilijk te belopen. En de nieuwe trainer? Ik weet het niet. Ze schijnen er tevreden mee te zijn.
Of het verschil tussen de 1e en 2e klasse heel groot is kan ik niet beoordelen. Ik zie weing potjes in de 2e klasse. Af en toe eens Groninger Boys op zondag.
 

Mug

Member
Wanneer Bas , van Emmen direkt naar Sneek was gegaan had hij nu waarschijnlijk een mooie Friezin als vrouw gehad.
 

SanMark.

Well-known member
Wanneer Bas , van Emmen direkt naar Sneek was gegaan had hij nu waarschijnlijk een mooie Friezin als vrouw gehad.

Oh ik dacht dat Alcides misschien zijn vriendin/vrouw uit het huis van haar toenmalige vriend had gehaald.
 

noordooster

Well-known member
Er hangt veel te veel een gezelligheids en niks moet sfeer. Spelers die vaak een weekeindje weg zijn en de echte motivatie ontbreekt in mijn ogen.
De versterkingen zijn op papier okay, maar het lijkt er op alsof ze allemaal een beetje aan het afbouwen zijn. De conditie is in vergelijking met de andere clubs in de 1e klasse matig. Halverwege de tweede helft is het voor de meeste spelers allemaal maar moeilijk te belopen. En de nieuwe trainer? Ik weet het niet. Ze schijnen er tevreden mee te zijn.
Of het verschil tussen de 1e en 2e klasse heel groot is kan ik niet beoordelen. Ik zie weing potjes in de 2e klasse. Af en toe eens Groninger Boys op zondag.

Dat sfeertje hing er daar steeds al wat en daarmee kwamen ze toch moeiteloos in die eerste klasse.
Maar het lijkt me dat ze het daarmee dit seizoen niet redden.
Volgend seizoen waarschijnlijk ook Gorecht in de eerste klasse. Ik heb zo het idee dat die daarin een beter figuur zullen slaan.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Denk het ook.
Overigens zou Be Quick 1887 vanavond bekend maken dat veel spelers blijven, maar ik heb verder nog niks gehoord of binnen gekregen.
 

bqandy

Well-known member
Daar zijn ze dan: Thomas Careman (a/m), Chris Tiesinga (v), Ahmed al Mahdi (a/m), Kees Noordmans (m), Robert Talens (v), Gino Fokkens (a), Bart Woering (doel), Jorin Keekstra (m), Thomas van Marle (m), Rick Heim (v) en Stephan Christophi (v). Careman is nieuw. De rest hoort bij de eerste 20 zeg maar, van wie er vijf/zes basis zijn en de rest ook regelmatig in het eerste speelt. Verdediger Jelte van de Berg stond niet op het lijstje bij de groepsfoto, maar die blijft ook heeft hij me verteld. Hij loopt momenteel stage in het westen. Met diverse andere spelers wordt nog gesproken.

Uit de A jeugd komen ook nog veel spelers over voor de 1e en 2e selectie.

De vertrekkers waren al bekend: Bjorn Adams (Harkemase Boys), Aron Strengholt en Fabian Stevens (beide ONS Sneek)
Ook 2e/3e doelman Frank Harms vertrekt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Rigterbleek heeft er 3 prima spelers bij komend seizoen:
- Jeroen van der Veen (23 jarige speler van FC Epe)
- Ricardo Teunissen (21 talentje van Victoia'28)
- Teun Golbach (18 jarige talent van AJC'96)

Prima versterkingen, waarschijnlijk wel voor de 1e klasse.
 

bqandy

Well-known member
Aha. Die club waar hij speelt komt ook uit Lossser vandaar.

Ik zie overigens vanavond Kevin Winkelhuis als doelpuntenmaker voor Quick'20 in een oefenpot staan.

En Rolder Boys doelman Arno de Jong naar Achilles 1894.
De Jong speelde onder meer ook bij Be Quick 1887, voornamelijk als tweede doelman, maar wel een goeie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Golbach loopt stage bij mij voor zijn TC3
Winkelhuis is al enkele weken terug na een wereldreis en speelde al bij het 2e van Kwik mee. Nu dus weer in beeld voor de hoofdmacht.
 

bqandy

Well-known member
Golbach loopt stage bij mij voor zijn TC3
Winkelhuis is al enkele weken terug na een wereldreis en speelde al bij het 2e van Kwik mee. Nu dus weer in beeld voor de hoofdmacht.

Dan zet ik Golbach gewoon in de lijst, want je bent natuurlijk een betrouwbare bron. :)
En van Winkelhuis had ik het moeten weten. De TweeNul gouden ballen competitieman had me verteld dat er iets gaande was met Winkelhuis. Ik had het alleen toen heel druk en het is me half ontgaan.
 
Bovenaan