Transfers hoofdklasse C zondagamateurs 2015-2016

Mug

Member
Het is een beetje lachwekkend, moet je dat stuk van Werner Hoogenkamp lezen op Twee nul. Afgelopen zaterdag zaten ze met 3 man van Msc te kijken bij Alcides A1 tegen Fc Meppel A1, waaronder Werner Hoogenkamp. Met maar 1 doel, wie kunnen we overhalen om bij Msc te komen.
 

noordooster

Well-known member
Het is een beetje lachwekkend, moet je dat stuk van Werner Hoogenkamp lezen op Twee nul. Afgelopen zaterdag zaten ze met 3 man van Msc te kijken bij Alcides A1 tegen Fc Meppel A1, waaronder Werner Hoogenkamp. Met maar 1 doel, wie kunnen we overhalen om bij Msc te komen.

Het lijkt me dat ze bij MSC gewoon eens in de spiegel moeten kijken en niet zoals Hoogenkamp doet de schuld neerleggen bij vertrekkende spelers.
Jaarlijks is er bij de jongste jeugd bij MSC voldoende aanwas.
Wanneer deze jeugd goed begeleid wordt en uiteindelijk ook de kans krijgt hogerop te komen bij de club dan zullen ze niet zo snel weggaan.
Maar met name aan dat laatste schort het.
MSC haalt voor het eerste team alleen maar spelers van buiten, met name uit de regio Hoogeveen.
Daarmee voelt het publiek nauwelijks binding en dat is te zien aan de toeschouwersaantallen, maar de eigen jeugd voelt zich ook gepasseerd.
Waarom wil zo'n club niet gewoon met eigen jongens op 2e of 1e klasse niveau spelen ?
Ik vraag me af wie ze een plezier doen met allemaal gehaalde spelers, die ook nog aardig wat geld kosten , in de hoofdklasse te spelen. Publiek en eigen leden ? Nee, want die komen er nauwelijks. Waarschijnlijk dan bestuur en sponsoren.
Maar als dit beleid de leden niet zint, waarom wordt het bestuur dan in een ledenvergadering niet terug gefloten ?
Uiteraard is dit verhaal ook wel op andere verenigingen van toepassing.
 

noordooster

Well-known member
Het is een beetje lachwekkend, moet je dat stuk van Werner Hoogenkamp lezen op Twee nul. Afgelopen zaterdag zaten ze met 3 man van Msc te kijken bij Alcides A1 tegen Fc Meppel A1, waaronder Werner Hoogenkamp. Met maar 1 doel, wie kunnen we overhalen om bij Msc te komen.

Ze moeten natuurlijk ook hun nieuwe zaterdagelftal vol krijgen. En dan het liefst met jonge talenten.
Misschien dat ze ook met dat doel zaten te ronselen.
 

bqandy

Well-known member
Het is een beetje lachwekkend, moet je dat stuk van Werner Hoogenkamp lezen op Twee nul. Afgelopen zaterdag zaten ze met 3 man van Msc te kijken bij Alcides A1 tegen Fc Meppel A1, waaronder Werner Hoogenkamp. Met maar 1 doel, wie kunnen we overhalen om bij Msc te komen.

Kunnen ze dan, met het oog op volgend seizoen, niet beter bij een potje tussen de B1 elftallen gaan kijken? :p

Maar even ter info voor mij. Hoe kan het dat er in Nijeveen (3 dzd inwoners?) bij SVN wel een A jeugd is. En het tien keer zo grote Meppel maar in totaal 4 A-teams (2 bij Alcides en 2 bij FC Meppel) op de been kan brengen.
 

bqandy

Well-known member
Overiugens een opmerkelijke transfer van Kevin Schmidt van Alcides naar een Schotse club op het derde niveau. (Naam ff kwijt). Schmidt was niet eens basisspeler bij Alcides.
Verder verkast Achilles 1894 talent Sander Dzemidizic naar ACV.
De lijst vertrekkers bij Dieze West inmiddels: Lodewijk de Vries (nnb), Jeffrey de Nooijer (nnb), Tom IJzerman (Nunspeet), Nejim El Atiaoui (nnb), Wahid Shimeri (nnb), Bjorn Rellum (Alcides). NNB is nog niet bekend.
 

SanMark.

Well-known member
Kunnen ze dan, met het oog op volgend seizoen, niet beter bij een potje tussen de B1 elftallen gaan kijken? :p

Maar even ter info voor mij. Hoe kan het dat er in Nijeveen (3 dzd inwoners?) bij SVN wel een A jeugd is. En het tien keer zo grote Meppel maar in totaal 4 A-teams (2 bij Alcides en 2 bij FC Meppel) op de been kan brengen.

En Olde Veste uit Steenwijk met 18.000 inwoners alleen al 4 A teams.

Al slokken die wel bijna alle jeugd van Steenwijk op ( Steenwijker Boys geen jeugd) en Steenwijk maar 1 A .

Laat ik Steenwijkerwold er even buiten.
 

de waan

Well-known member
Vier A-teams op 30.000 inwoners is wel bizar weinig inderdaad.

In het dorp Haaksbergen (19.000 inwoners) tel ik er al zes.
 

de waan

Well-known member
Het is iets minder slecht dan Meppel, maar 7 teams op 38000 inwoners is nou ook niet bijster veel.
 

noordooster

Well-known member
Neem dan Noordscheschut ( ligt tegen Hoogeveen aan ) : 2000 inwoners en 2 A-teams.
Of beter : Froombosch : 850 inwoners en 1 A juniorenteam
 

de waan

Well-known member
Noordscheschut zal vast veel leden uit Hoogeveen hebben.

Maar goed, we dwalen een beetje af.
 

bqandy

Well-known member
Okay. Geen antwoord gekregen over de 4 A elftallen in Meppel, maar wel inzicht gekregen waar het beter is. :p

Maar ON TOPIC.
Frank Harms vertrekt bij Be Quick 1887. Harms is een van de drie doelmannen in de selectie van BQ. Maar Bart Woering is steeds de eerste keuze.
 

bqandy

Well-known member
Tsja, na Elim, Hollandscheveld, HODO, ZZVV en Zuidwolde mag Noordscheschut natuurlijk niet ontbreken.
Zo zuigen ze de clubs in de regio Hoogeveen lekker leeg.

Ik sprak vorig seizoen met een paar mensen van HZVV. Die wisten mij te melden dat spelers uit de omliggende dorpen van Hoogeveen liever niet naar een club uit Hoogeveen gingen. Waarom wisten ze ook niet en ik zeker niet. MSC is blijkbaar dan een goede alternatieve optie voor de voetballers die hogerop willen.
 

noordooster

Well-known member
Ik sprak vorig seizoen met een paar mensen van HZVV. Die wisten mij te melden dat spelers uit de omliggende dorpen van Hoogeveen liever niet naar een club uit Hoogeveen gingen. Waarom wisten ze ook niet en ik zeker niet. MSC is blijkbaar dan een goede alternatieve optie voor de voetballers die hogerop willen.

Ik denk dat het een combinatie van factoren is.
HZVV doet het in tegenstelling tot MSC liever met eigen jeugd en haalt minder snel spelers van elders. Ook geven ze daar minder geld uit aan spelers.
vv Hoogeveen is de laatste jaren ook die weg meer ingeslagen.
HZVV en Hoogeveen speelden vaker een klasse lager dan MSC.
MSC heeft de laatste jaren goed gepresteerd in de hoofdklasse.
Genoemde spelers kennen elkaar allemaal en dat trekt ook.
Maar uiteindelijk denk ik dat het geld ook een belangrijke rol speelt, want dat betreffende spelers naar MSC gaan omdat ze een soort antipathie hebben tegen HZVV of vv Hoogeveen wil er bij mij niet in. Nooit iets over gehoord ook.
 

Mug

Member
Bij Msc zijn ze haast verzekert van een basisplaats, speelt ook een rol. Msc heeft altijd een smalle selektie, de nummers 14 tot 20 hebben weinig kwaliteit. De jongens een worst voorhouden en altijd op de bank, zit je toch mooi bij de selektie
 

bqandy

Well-known member
Maar uiteindelijk denk ik dat het geld ook een belangrijke rol speelt, want dat betreffende spelers naar MSC gaan omdat ze een soort antipathie hebben tegen HZVV of vv Hoogeveen wil er bij mij niet in. Nooit iets over gehoord ook.

Dat is ook niet gezegd.

Maar weer een transfer: Topscorer Fabian Stevens van Be Quick 1887 naar ONS Sneek.
 

Mug

Member
Stel dat Ons Sneek degradeert en BeQuick promoveert, doen ze een stap terug of is het weer geld. Bij Alcides hebben we Bas van Wegen, in de courant zegt hij er alles aan re doen om Alcides in de Hoofdklasse te houden, maar ondertussen wel nu een kleine operatie laten uitvoeren om het nieuwe seizoen klaar te zijn voor Ons Sneek, volgens mij zien we die niet terug bij Alcides. Heeft alles te danken aan Alcides, vrouw en bedrijf. Laat ik niet zeuren, we weten toch hoe het werkt.
 

bqandy

Well-known member
Hij heeft toch wel 5 jaar voor Alcides gespeeld. Ik spreek uiteraard bij Be Quick jongens ook wel om hun beweegredenen om te gaan.
Jongens zoals Stevens en Strengholt hebben wel heel lang voor een habbekrats bij de 1e selectie gezeten. Geld zal dan wel een rol spelen, maar ook het zaterdagvoetbal trekt enorm bij die jongens. En ook een keer wat anders dan steeds dezelfde club. Verder schijnt het er nogal professioneel aan toe te gaan bij die clubs met alles er om heen.

En als het allemaal niet meer gaat op de zaterdag in Friesland hebben we hier in Groningen het `opvanghuis` Groen Geel. Ik begreep vandaag dat onze oud linksback Sander van Dijken na twee jaar Harkema daar ook naar toe gaat. Het sterft daar inmiddels van oud selectiespelers van Be Quick. Een stuk of 8, 9.
Allemaal spelers van naam daar, maar geen ambities en het schiet te kort om een 1e klasser te zijn.
 
Bovenaan