Het is een beetje lachwekkend, moet je dat stuk van Werner Hoogenkamp lezen op Twee nul. Afgelopen zaterdag zaten ze met 3 man van Msc te kijken bij Alcides A1 tegen Fc Meppel A1, waaronder Werner Hoogenkamp. Met maar 1 doel, wie kunnen we overhalen om bij Msc te komen.
Het lijkt me dat ze bij MSC gewoon eens in de spiegel moeten kijken en niet zoals Hoogenkamp doet de schuld neerleggen bij vertrekkende spelers.
Jaarlijks is er bij de jongste jeugd bij MSC voldoende aanwas.
Wanneer deze jeugd goed begeleid wordt en uiteindelijk ook de kans krijgt hogerop te komen bij de club dan zullen ze niet zo snel weggaan.
Maar met name aan dat laatste schort het.
MSC haalt voor het eerste team alleen maar spelers van buiten, met name uit de regio Hoogeveen.
Daarmee voelt het publiek nauwelijks binding en dat is te zien aan de toeschouwersaantallen, maar de eigen jeugd voelt zich ook gepasseerd.
Waarom wil zo'n club niet gewoon met eigen jongens op 2e of 1e klasse niveau spelen ?
Ik vraag me af wie ze een plezier doen met allemaal gehaalde spelers, die ook nog aardig wat geld kosten , in de hoofdklasse te spelen. Publiek en eigen leden ? Nee, want die komen er nauwelijks. Waarschijnlijk dan bestuur en sponsoren.
Maar als dit beleid de leden niet zint, waarom wordt het bestuur dan in een ledenvergadering niet terug gefloten ?
Uiteraard is dit verhaal ook wel op andere verenigingen van toepassing.