Transfers hoofdklasse A en B zaterdag en zondag 2017

Unregistere

Well-known member
RVVH shopt in Zwijndrecht. Verdediger Wouter Swart en spits Djim Kammerman komen over van eersteklasser VVGZ.
 

Unregistere

Well-known member
Nog nooit van gehoord. Is dat wat?

Een gokje van RVVH, lijkt mij. Swart is een jonge verdediger die al heel zijn leven bij VVGZ speelt. Kammerman is bezig aan zijn tweede seizoen. Spits van begin 20 die eerst voornamelijk op lager actief was bij diverse Dordtse clubs, waaronder GSC/ODS. Heeft vorig seizoen best veel gescoord in de eerste klasse. Nu uit de roulatie met een beenbreuk. Wel spelers die je gezien hun leeftijd een kans kunt geven. Dat is denk ik ook hoe RVVH redeneert.

Noordwijk heeft zich per direct versterkt met een speler van Besiktas. Verdediger Ayta? Asim Metin.

Smitshoek-back Nick van Katwijk stapt na dit seizoen over naar de Sparta amateurs.

DOVO haalt Gilbrano Plet weg bij Hercules. Ambities genoeg nog steeds in Veenendaal.
 

de waan

Well-known member
Met dat jaarlijkse leegroven van de selectie is het echt een topprestatie dat Hercules nu toch al een aantal jaren prima stand houdt op dit niveau.
 

de waan

Well-known member
Weet ik niet precies. Ik denk dat het een mix is van spelers uit de eigen gelederen en van lager spelende buurtclubs.
 

Unregistere

Well-known member
Nieuwe aanwas van dit seizoen kwam van Spakenburg (Bijl, keerde terug), De Graafschap (Echcharaf), Nieuw Utrecht (Guerain), FC Utrecht (Janssen), FC Lienden (Mulder), SDC Putten (Plet) en Rijnsburgse Boys (Vlug).

Maar volgens mij lopen er inderdaad ook de nodige eigen jongens of bij lager spelende clubs gescoute spelers tussen.
 
G

Gast

Guest
Nou de ambiance is bij FC Meppel misschien nog wel minder dan bij MSC. Dus daar hoeft hij het niet voor te doen.

Ik zie hem sowieso niet vertrekken naar HZVV, dat is een club die nauwelijks betaald en zeker geen stabiele hoofdklasser is. Dan zou het veel logischer zijn dat hij bij MSC zou blijven.

Zoals gezegd hij woont al jaren in Meppel en als hij buiten Meppel gaat voetballen zal hij dat denk ik puur voor het geld doen en ook om op het niveau van de hoofdklasse te blijven voetballen. Staphorst zou dan zeer voor de hand liggen. Al weet ik niet hoe de verhalen van zijn neef zijn en of dat juist motiverend werkt of juist het tegen over gestelde. Andere optie is natuurlijk de WHC HODO/MSC connectie hoort hij daar goede verhalen over van zijn oud team genoten dan is de kans dat hij voor het geld en al zijn oude bekenden gaat.

Maar zoals gezegd. Hij heeft veel bekenden bij FC Meppel en ik zie hem daar nu of over een paar jaar sowieso wel voetballen.

Jos Fidom dan toch naar HZVV
 

noordooster

Well-known member
Jos Fidom dan toch naar HZVV

Verrassende keuze van Jos.
Hoewel het ook wel de vraag is welke clubs belangstelling hebben voor hem.
Het staat me zo bij dat hij ook nogal eens geblesseerd aan de kant zit.
Als hij bij HZVV al een vergoeding krijgt, zal die ongetwijfeld lager liggen dan bij MSC.
 

bqandy

Well-known member
Fidom wil ongetwijfeld nog een keer zaterdag spelen vanwege de ambiance. Meer toeschouwers etc. Dan lijkt me FC Meppel niet echt voor de hand liggend. Daar is hij te goed voor. Welk team speelt in de omgeving minimaal zaterdaghoofdklasse of gaat dat spelen? Goed, gerucht: HZVV.

:D

(Voor mij was het iets meer dan een gerucht.)
 

noordooster

Well-known member
Bij HZVV vind ik het altijd bij wedstrijden van het eerste nogal sfeerloos.
Weinig toeschouwers , een ongezellige, onoverdekte tribune van grote betonblokken en een overdekte tribune aan de overkant waar haast niemand op zit.
De meeste supporters zitten binnen in de warme kantine van waaruit je een prima uitzicht hebt op het hoofdveld.
Maar ik denk dat HZVV wel een goed geleide en gezellige vereniging is, met goede jeugd en met veel " eigen jeugdspelers" in het eerste.
Jos Fidom zal daar een van de ouderen zijn. Misschien dat hij ook een soort mentorrol kan vervullen.
 

bqandy

Well-known member
Bjorn Bakker van MSC naar Berkum. Opnieuw speler met meerwaarde weg bij de Meppelers.
Maar MSC kondigde goed nieuws aan. Spelers? Zak geld?
 

noordooster

Well-known member
Op twitter kondigen ze dat wel als hun goed nieuws aan :

" MSC Meppel ‏@MSCMeppel 2 uur2 uur geleden

Ook goed nieuws bij MSC. Justin Benjamins speelt ook volgend seizoen in het wit en het zwart!! "
 

Unregistere

Well-known member
Noordwijk heeft voor volgend seizoen Sonny ten Hoope (FC Rijnvogels) en Nick van Staveren (Hillegom) aangetrokken.

Zwaluwen haalt Joseph Gon?alves van Excelsior Maassluis. Robin Verhorst vertrekt wel uit Vlaardingen. Dat was al even bekend, maar nu is ook zijn nieuwe club bekend: Sparta AV.

SC Genemuiden trekt Joran Pot van DVS '33 Ermelo aan. Goede middenvelder.
 
G

Gast

Guest
Bjorn Bakker van MSC naar Berkum. Opnieuw speler met meerwaarde weg bij de Meppelers.
Maar MSC kondigde goed nieuws aan. Spelers? Zak geld?

Ook Nick Koster vertrekt na ??n jaar, gaat weer terug naar Noordscheschut.
 

bqandy

Well-known member
Doelman Kevin van der Meulen van SWZ Sneek naar zat 1e klasser Buitenpost.
Ze zijn iets van plan in Buitenpost, want eerder trokken de Friezen Huisman de Jong van Harkemase Boys aan.
 
Bovenaan