Transfers hoofdklasse A en B zaterdag en zondag 2017

SanMark.

Well-known member
Misschien heeft ie elastieken benen?

Of er staat een sinaasappelkissie in de kantine.

Of is zijn moeder niet thuis?

nico_haak-tausche_auto_gegen_pferd_s.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Bij Hoek vertrekt centrale verdediger Giovanni Siereveld na dit seizoen. Al jaren een rots in de branding, dat wordt even wennen. Zijn nieuwe club is nog niet bekend.

Noordwijk haalt Sander Bosma terug van SJC.

En ook bij Smitshoek enkele vertrekkers. Nick van Katwijk, voormalig ASWH'er Josiemar van de Werp en Tom Achterberg verlaten de club komende zomer. Alleen Achterberg heeft al een nieuwe club, namelijk Perkouw.

Staphorst versterkt zich met Heine Uuldriks van Harkemase Boys.
 

noordooster

Well-known member
Uuldriks zal dan de plaats moeten innemen van Camiel Fidom.
Van de Boer had ik verwacht dat hij terug zou gaan naar Urk, maar Staphorst zal hem wel een aardig aanbod hebben gedaan.
 

Unregistere

Well-known member
DOVO, de koploper in de hoofdklasse B bij de zaterdagamateurs, heeft Maikel de Harder overgenomen van IJsselmeervogels. Van 'de Rooien' naar 'de Rooien' dus.
 

Unregistere

Well-known member
Opmerkelijk transfernieuws van onze buren.

Spits Yoeri Rombouts, sinds de zomer van 2013 goed voor ruim 100 doelpunten voor IFC in competitie- en bekerwedstrijden, verlaat de Ambachters komende zomer. Hij stapt over naar zondagderdeklasser Meeuwenplaat.

Dat is de club waar Heerjansdam hem destijds als jonge goalgetter wegplukte. Gezien zijn leeftijd (26) een opvallende stap, maar het heeft te maken met zijn maatschappelijke carri?re.

Ik schat in dat er sowieso best veel gaat gebeuren bij IFC qua mutaties door de aanstaande trainerswissel.
 

noordooster

Well-known member
Toch wel wat verrassend : Saber Hendriks, spits van hoofdklasser ACV, verkast naar eerste klasser vv Hoogeveen.
Dat zijn ex-trainer Nico Haak het komend seizoen trainer wordt bij Hoogeveen, zal er wel wat mee te maken hebben.

Bij nader inzien blijkt Saber Hendriks toch liever bij ACV te willen blijven.
Over het niet doorgaan van de overstap naar Hoogeveen is contact geweest tussen ACV en Nico Haak , de nieuwe trainer van Hoogeveen en bij vv Emmen de oud-trainer van Saber Hendriks.
Voor de huidige nr 2 van de hoofdklasse B ACV is dit mooi nieuws. Goede voetballer die Saber en hij kan volgens mij een klasse hoger ook wel aan.
 

bqandy

Well-known member
David Veldmeijer van Wolvega naar SWZ Sneek.
David van der Pol van Oranje Nassau naar SWZ Sneek
Wytse Veenstra van Veenwouden naar Sneek.
Eerder al bekend Gerben Visser van CVVO naar Sneek.

Doelman Kevin van der Meulen vertrekt.
Mogelijk dat ook wat oud gedienden stoppen en/of lager gaan spelen. Maar daar wordt nog over nagedacht.
 

noordooster

Well-known member
David Veldmeijer van Wolvega naar SWZ Sneek.
David van der Pol van Oranje Nassau naar SWZ Sneek
Wytse Veenstra van Veenwouden naar Sneek.
Eerder al bekend Gerben Visser van CVVO naar Sneek.

Doelman Kevin van der Meulen vertrekt.

Ze lijken er daar bij Sneek Wit Zwart weinig last van te hebben dat sponsor Boso wegvalt.
Hoever zouden ze daar trouwens zijn met de besprekingen over samenwerking met ONS Sneek ?
Kevin van der Meulen vindt vast wel weer een andere mooie club. Ik heb op dat niveau nog nooit een keeper gezien die zo vaak zo ver zijn doel uit komt. En ook op de lijn prima reflexen.
 

bqandy

Well-known member
Kristan Boeree van FC Wolvega ook naar Sneek. Die ken ik toevallig als stageloper bij ons mediabedrijf. Goede speler bij Wolvega.

@noord-ooster: De nieuwkomers zijn niet van "bewezen" hoofdklasse niveau, maar hangen er wel tegen aan. Sneek neemt dus wel een risico, maar het gaat zeker niet om duur betaalde krachten.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb geen idee hoeveel die spelers bij Sneek betaald krijgen.
De jongens die van Wolvega komen, speelden daar ook al voor het geld.
Het lijkt me aannemelijk dat ze bij Sneek niet voor een appel en een ei lopen te voetballen.
Inderdaad, de aangetrokken spelers voetballen nu allemaal op een lager niveau , maar ik neem aan dat ze er bij Sneek van uit gaan, dat ze ( op termijn ) het hoofdklasse-niveau aankunnen.
 

Unregistere

Well-known member
Nick Sanders verruilt Noordwijk na dit seizoen voor SC Feyenoord. Hij kwam afgelopen zomer van Zwaluwen naar de bollenstreek, maar kon geen basisplaats bemachtigen bij Noordwijk. Mustafa Amezrine bleef namelijk toch en is ook dit seizoen weer eerste doelman.
 

bqandy

Well-known member
Erolind Derguti van Koninklijke HFC voor zijn studie naar het noorden en sluit per direct aan bij Oranje Nassau uit Groningen. Gaat daar ballen met broer Getuar.
 

Unregistere

Well-known member
De Jodan Boys haalt Mo Faouzi weer terug naar Gouda. Niet dat de spits van SC Feyenoord daar al eerder speelde, maar hij is wel een geboren Gouwenaar. Zijn loopbaan voerde hem ook langs onder meer FC Utrecht, Excelsior, Noordwijk, IJsselmeervogels en SteDoCo.
 

bqandy

Well-known member
Ook spits Robbin Wagenaar van Wolvega naar SWZ Sneek.
Ze kunnen inmiddels een auto vol krijgen om vanuit Oosterwolde naar Sneek te carpoolen.
 

Fregge

Well-known member
Opvallend: Broer van Sander Egmond (Sjaak Egmond, nu Nuenen) speelt volgend seizoen ook bij Blauw Geel.
 
Bovenaan