Transfernieuws Derde Divisie

Unregistere

Well-known member
De eerste vertrekker bij ons is bekend. Rick Polman gaat terug naar EVV. https://www.voetbal247.nl/rick-polman-verlaat-blauw-geel-38-voor-terugkeer-bij-evv/

Dat zag jij al een beetje aankomen toch?

Ze zijn ook al in Genemuiden wezen winkelen, dus het lijkt erop dat de zwakke prestaties van dit seizoen toch weer aanleiding zijn om het ambitieniveau maar weer wat op te krikken. Ze doen maar.

Op een paar jaartjes bij de buurman in de pupillen na heeft hij altijd bij ons gespeeld inderdaad.

Joran Pot zag ik. Geen verkeerde speler. Mag dus weer wat kosten allemaal.
 

noordooster

Well-known member
Joran Pot zag ik. Geen verkeerde speler. Mag dus weer wat kosten allemaal.

Dat geeft Genemuiden ook weer mogelijkheden zich aardig te versterken.
Naast Jens Jurn Streutker van Harkemase Boys, werden ook Patrick Jansen van CSV Apeldoorn, Jermain Wobbes van Alcides en Martijn van der Laan van sc Cambuur aangetrokken.
 

Sjorro

Active member
De Treffers heeft Ruben Rodrigues tot het einde van het seizoen vastgelegd. De Groesbeekse voetbalclub huurt de 22-jarige schaduwspits van FC Den Bosch.

Oops verkeerde postbus
:cab:
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ik las ergens van de Groene Scout dat HSC '21 het geld niet heeft om de selectie op peil te houden.
Genoeg grote bedrijven in Haaksbergen zou ik zeggen of organisser eens wat acties.
Het kan ook zijn, dat je liever wat meer spelers in het eerste wil hebben die ook in de eigen A1 speelden en dat je het daarom wellicht minder erg vindt wat lager te moeten spelen. Ook prima.
Overigens doet de A1 van HSC '21 het nu vrij slecht. Die staan onderaan ( in een competitie met 8 zaterdagploegen :werder: )

Het lukt HSC'21 al jaren om met een minimaal budget de selectie op peil te houden; erg knap. Bedrijfsleven in Haaksbergen heeft ook crises gehad en staat echt niet te springen om grote sommen geld uit te geven. En rijke suikeroom zit er momenteel niet, moet van veel kleine sponsoren komen. Acties houden wij genoeg, maar hetgeen dat dat oplevert is voor de hele vereniging. De laatste 5 jaar gingen er gemiddeld 5 tot 8 spelers per jaar weg en konden we dat prima opvangen met jeugdige talenten of jonge goedkope spelers uit de regio. Als je ineen keer 15 spelers moet vervangen wordt dat wat lastiger. Uit de regio zullen er ongetwijfeld wel weer een handvol het een uitdaging zien om voor HSC'21 te gaan spelen en vanuit de eigen jeugd / 2e stromen er ook wel een handvol door. Mijn verwachting is echter dat dit niet voldoende al zijn om en capabel team voor de 3e divisie op de been te kunnen brengen. Mijn inschatting is dat 2019/2020 het laatste seizoen zal zijn op 3e divisie niveau. We zullen het zien en ik hoop uiteraard dat ik ongelijk heb.
 

noordooster

Well-known member
We zullen het zien en ik hoop uiteraard dat ik ongelijk heb.

En dan nog, hoe erg is het wanneer je in de hoofdklasse komt te spelen ?
Ik ga even uit van de piramide zoals die nu is.
Ik heb bv supporters bij Staphorst horen zeggen, dat ze liever in de hoofdklasse ( za HB ) blijven, omdat daarin voor de club veel meer aantrekkelijke tegenstanders zitten dan in de derde divisie .
En ik denk, dat ook Harkemase Boys en ONS bij degradatie in een aantrekkelijker competitie ( de za HB ) zouden komen dan nu
 

de waan

Well-known member
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je altijd het hoogste nastreeft binnen de mogelijkheden die er zijn. Derde Divisie is dan dus per definitie mooier dan Hoofdklasse.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het zou jammer zijn, maar geen drama voor de club.
Uit zaterdag B hoor ik regelmatig dezelfde geluiden als bij Staphorst van mensen van Excelsior'31.
 

Unregistere

Well-known member
De Treffers heeft Ruben Rodrigues tot het einde van het seizoen vastgelegd. De Groesbeekse voetbalclub huurt de 22-jarige schaduwspits van FC Den Bosch.

Was bij Gemert een prima speler. FC Den Bosch haalde hem toen terug, nadat hij er eerder in de jeugd speelde. Werd daarna een beetje het slachtoffer van al die aanwinsten die na de overname naar Den Bosch kwamen. Benieuwd of hij het bij De Treffers wel weer kan laten zien.

Yup. Hoorde via via (dus of het klopt weet ik niet) dat hij ook bij JVC op gesprek is geweest.

Dat weet unnekuukse wellicht wel.
 

Unnekuukse

Active member
Dat weet unnekuukse wellicht wel.

Ik kan me daar eerlijk gezegd niks bij voorstellen.
JVC Cuijk heeft het beleid dat het vooral spelers uit de eigen jeugd en directe regio (tot en met Nijmegen) de kans wil geven. Dat heeft niet alleen een sportieve, maar zeker ook een financiele reden. Er is nog maar een bescheiden budget beschikbaar voor de selectie en ik heb niet begrepen dat dat volgend seizoen anders zou zijn. Integendeel. Daarom zijn in de afgelopen jaren ook vrijwel alle duurdere krachten van verder weg vertrokken. Als ik goed ben ge?nformeerd woont Polman in Venlo. Het lijkt me niet dat JVC dat 'de directe regio' vindt. Bovendien is Polman ook weer niet zo goed dat JVC Cuijk voor hem een uitzondering op de regel zou (moeten) maken...
 

noordooster

Well-known member
Helder verhaal!

Bram van Eijk verruilt Capelle komende zomer voor het ambitieuze SteDoCo.

Ik zie regelmatig het woord ambitieuze voor bepaalde namen van voetbalclubs staan.
Welke clubs in de tweede of derde divisie of de hoofdklassen zijn niet ambitieus en wanneer mag je hier op dvk het predikaat ambitieus dragen ?
Is bv Be Quick 1887 of vv Hoogeveen ook ambitieus ?
 

de Kok

Member
Het zou jammer zijn, maar geen drama voor de club.
Uit zaterdag B hoor ik regelmatig dezelfde geluiden als bij Staphorst van mensen van Excelsior'31.

Waarom proberen ze dan steeds via mogelijke versterkingen een poging doen om te promoveren naar een hoger niveau?
Dit soort geluiden hoor je altijd bij clubs die gefrustreerd zijn over het niveau waarop ze spelen.
Dan kan die hoofdklasse nog zo mooi zijn, toch wil men hoger.
 

noordooster

Well-known member
Waarom proberen ze dan steeds via mogelijke versterkingen een poging doen om te promoveren naar een hoger niveau?
Dit soort geluiden hoor je altijd bij clubs die gefrustreerd zijn over het niveau waarop ze spelen.
Dan kan die hoofdklasse nog zo mooi zijn, toch wil men hoger.

Ik krijg zo langzamerhand het idee, dat de Kok helemaal niet weet wat er zoal bij zaterdagverenigingen leeft en dat hij teveel rondloopt bij de kadermensen van elitaire zondagclubs.
Alsof ook maar 1 bestuurder bij Staphorst gefrustreerd is omdat men op hoofdklasse niveau speelt......
Versterkingen halen ( of vervangers halen voor vertrokken spelers ) en het goed naar de zin hebben in de huidige competitie hoeft mekaar niet uit te sluiten.
Men wil in de huidige competitie graag zo hoog mogelijk eindigen en zoveel mogelijk van concurrenten winnen, dat willen ze allemaal.
Ik denk eerlijk gezegd ook wel, dat men bij Staphorst trots zou zijn een klasse hoger te kunnen voetballen , maar tegelijk zal men beseffen, dat de za HB een leuke competitie is en dat het bepaald geen ramp is als men niet promoveert.
( Dat laatste is ook wat ik meerdere malen supporters en vrijwilligers van Staphorst heb horen zeggen
)
Vergelijk het wellicht met AFC. Daar heeft men zich erg versterkt, vooral om niet steeds te moeten verliezen van de top-zaterdagclubs.
Als ik jou begrijp moeten ze bij een eventueel kampioenschap beslist hogerop willen.
Ik heb niet het idee, dat ze daar bij AFC ook zo over denken.
 

SanMark.

Well-known member
Dat geeft Genemuiden ook weer mogelijkheden zich aardig te versterken.
Naast Jens Jurn Streutker van Harkemase Boys, werden ook Patrick Jansen van CSV Apeldoorn, Jermain Wobbes van Alcides en Martijn van der Laan van sc Cambuur aangetrokken.

Houden ze nog wel eigen spelers over op deze manier ? Want volgens mij heeft Genemuiden net zo'n fake regel als Staphorst.
 

noordooster

Well-known member
Houden ze nog wel eigen spelers over op deze manier ? Want volgens mij heeft Genemuiden net zo'n fake regel als Staphorst.

Misschien laten ze bij Genemuiden die regel wat varen. Ik weet het niet Er vertrekken daar natuurlijk ook een aantal spelers.
De afgelopen jaren gaf die "eigen-spelers-regeling" bij Genemuiden ook een minpunt aan. Nl genoegen nemen met een lager niveau, want ik vond de laatste jaren die eigen spelers bij Genemuiden ook vaak de zwakste.
In de jaren dat Genemuiden meedeed in bv de topklasse pakte het met enkele prima eigen spelers als Martijn Jansen en Albert Flier wel goed uit. Iets soortgelijks als wat Staphorst had/heeft met Brakke en Mijnheer.
Maar als er geen goede eigen spelers zijn wordt zo'n regel een blok aan het been, als men niet tevens ook genoegen neemt met een niveautje lager.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie regelmatig het woord ambitieuze voor bepaalde namen van voetbalclubs staan.
Welke clubs in de tweede of derde divisie of de hoofdklassen zijn niet ambitieus en wanneer mag je hier op dvk het predikaat ambitieus dragen ?
Is bv Be Quick 1887 of vv Hoogeveen ook ambitieus ?

SteDoCo en SVZW zijn ambitieus.
 

de Kok

Member
Ik krijg zo langzamerhand het idee, dat de Kok helemaal niet weet wat er zoal bij zaterdagverenigingen leeft en dat hij teveel rondloopt bij de kadermensen van elitaire zondagclubs.
Alsof ook maar 1 bestuurder bij Staphorst gefrustreerd is omdat men op hoofdklasse niveau speelt......
Versterkingen halen ( of vervangers halen voor vertrokken spelers ) en het goed naar de zin hebben in de huidige competitie hoeft mekaar niet uit te sluiten.
Men wil in de huidige competitie graag zo hoog mogelijk eindigen en zoveel mogelijk van concurrenten winnen, dat willen ze allemaal.
Ik denk eerlijk gezegd ook wel, dat men bij Staphorst trots zou zijn een klasse hoger te kunnen voetballen , maar tegelijk zal men beseffen, dat de za HB een leuke competitie is en dat het bepaald geen ramp is als men niet promoveert.
( Dat laatste is ook wat ik meerdere malen supporters en vrijwilligers van Staphorst heb horen zeggen
)
Vergelijk het wellicht met AFC. Daar heeft men zich erg versterkt, vooral om niet steeds te moeten verliezen van de top-zaterdagclubs.
Als ik jou begrijp moeten ze bij een eventueel kampioenschap beslist hogerop willen.
Ik heb niet het idee, dat ze daar bij AFC ook zo over denken.

Kijk toch een stukje frustratie bij NO. Elitaire zondagclubs. Jawel, elitair betekent zoiets als uitzonderlijk goed. Daar ben jij nog niet aan toe heb ik het gevoel met het voortdurend melden van je eigen gelijk.
Maar toevallig ken ik wat bestuurders van de door jou vaak genoemde clubs. Ik voeg excelsior 31 daarbij. Prima clubs overigens maar de bestuurders die ik ken vinden allen dat ze de boot hebben gemist destijds.
AFC kan niet hoger want dan kom je in het BV.
En dat laat onverlet dat een bepaalde competitie best leuk kan zijn. Vroeger was ook alles beter toch.
 
Bovenaan