Topklasse zondag seizoen 2015/2016

Joost

Well-known member
EVV - UNA is afgelast. Kijk ik wel een beetje van op. Vanaf gisteren 15.00 uur tot nu is het droog met harde wind, dan zou een veldje toch speelklaar te krijgen moeten zijn?
Of is het toch te zwaar om het nieuwe spelconcept van EVV (aanvallend voetbal) goed uit te kunnen voeren? ;)

Droog???

Het heeft hier vrijwel onafgebroken geregend.

De Groene Scout

Well-known member
Zat gisteren de hele dag in Bergeijk (ligt op 50 km van Echt) en daar was het vanaf 3 uur de rest van de dag droog. Zie wel dat er vanmorgen en ook nu nog regen valt in het Zuiden. Zal dus wel onbespeelbaar zijn.
Ga, ondanks een druipneus zo wel naar Haaksbergen. Blijft daar tot een uur of 4 droog. Kijken of HSC'21 nog voorzichtig aan kan sluiten bij de Top 7.

De Groene Scout

Well-known member
Bah schijtzooi. Zo onnodig met 0-2 verloren.
HSC'21 had na 4 minuten de kans op 1-0 en ook daarna nog een drietal goede kansen om de score te openen. Helaas ging alles mis, duurde te lang, niet daadkrachtig genoeg.
TEC na de thee wel wat sterker en HSC steeds slordiger. Ging erg veel mis vandaag. Defensie stond nog wel aardig, maar middenveld was erg zwak en voorin had alleen Bouwmeister af en toe een bevlieging. Juist die gevaarlijkste aanvaller werd er bij 0-2 achter uitgehaald, zodat ook trainer Eddy deelde in de malaise.
Snel vergeten en de top 7 lijkt weer heel ver weg.

Sjorro

Active member
Bah schijtzooi. Zo onnodig met 1-3 verloren.

De wedstrijd werd deels beslist door een (naar mijn mening) te zware rode kaart. (Geel was meer op zijn plaats). Met 10 man heeft de Treffers toch een ijzersterke wedstrijd gespeeld, waar 2-2 toch lang in de lucht hing.
AFC heeft een goed voetballende ploeg en Treffers heeft met veel strijd en inzet helaas toch verloren.

noordooster

Well-known member
WKE won vandaag redelijk gemakkelijk met 2-1 van Hercules. De eindstand was al bij rust bereikt.
Kavak en Jongsma scoorden voor WKE.
WKE speelde bepaald niet groots, maar het heeft genoeg ervaring in de ploeg om de 2-1 vast te houden.
De omroeper klonk een beetje triest.
In het publiek hoorde ik zelfs wat optimistische geluiden : " Als straks die zaterdagploegen komen, komt er veel meer geld aan recette binnen ".

Nu waren er niet meer dan zo'n 200 a 300 toeschouwers.

de waan

Well-known member
Waardeloze middag. De top zeven is ineens heel erg ver uit beeld en in de problemen zullen we ook vast niet komen. Dreigt al heel vroeg een nachtkaarsseizoen te worden zo.

Unregistere

Well-known member
Koninklijke HFC staat er virtueel ook gewoon erg lekker voor hoor. Al moeten ze die punten uiteraard eerst nog pakken.

Speelronde 19

EVV - UNA afgelast
HBS - JVC Cuijk 5-2
HSC '21 - TEC 0-2
Koninklijke HFC - OJC Rosmalen 1-0
FC Lienden - SWZ Boso Sneek 4-0
Magreb '90 - VVSB 1-4
De Treffers - AFC 1-3
WKE - Hercules 2-1

STAND

1. AFC 19-36
2. WKE 17-34
3. De Treffers 18-32 (+11)
4. TEC 18-32 (+9)
5. FC Lienden 19-31
6. Koninklijke HFC 17-30
7. UNA 18-30
8. JVC Cuijk 18-28
9. VVSB 18-27
10. HSC '21 18-23
11. Hercules 19-21
12. EVV 17-19
13. HBS 19-19
14. Magreb '90 18-17
15. SWZ Boso Sneek 18-14
16. OJC Rosmalen 19-13

Jozsef

New member
Topklasse zondag seizoen 2015/2016

Vorig jaar hier bij Capelle anders erg veel Maassluizers aanwezig. Maar dat is een stief kwartiertje. Haaksbergen is toch al gauw...... 6 uur rijden of zo?

noordooster

Well-known member
Ja, vanuit Maassluis en Barendrecht zullen ze met bussen tegelijk aangevoerd worden :)

Zoveel uitpubliek zie je in Hardenberg ook niet hoor. Rijk zullen ze er bij WKE niet van worden.
Van de ploegen bij de eerste 7 nemen Excelsior Maassluis en Barendrecht niet echt veel toeschouwers mee.
GVVV, Spakenburg en vooral HHC, Katwijk en Kozakken Boys komen toch vaak wel met een behoorlijke groep supporters naar de uitwedstrijden.

de waan

Well-known member
Ja, maar hebben we het normaal gesproken over maximaal 150 man. Daar gaan ze niet van binnen lopen. HHC uitgezonderd dan, want dat ligt om de hoek.

Sjorro

Active member
Na het zien van de camerabeelden moet ik toch concluderen dat de rode kaart terecht is. Totaal geen oog voor de bal en alleen voor de man..... heel dom.

Unregistere

Well-known member
Na het zien van de camerabeelden moet ik toch concluderen dat de rode kaart terecht is. Totaal geen oog voor de bal en alleen voor de man..... heel dom.

Zat ook even op RTV NH te kijken gisteravond en ik deel jouw conclusie. Terecht rood, niet slim. Maar Meeuwsen doet dit wel vaker volgens mij toch?

germania

Active member
Zo benadeel je het team toch wel erg vind ik.
Als medespeler zal hij hier toch hopelijk wel op aangesproken worden.

Unregistere

Well-known member
Ja, lijkt me dat hij wel gauw vier tot zes wedstrijden moet 'brommen' en dat kan wel het verschil maken in de titelrace met AFC, WKE en wellicht ook Koninklijke HFC en / of TEC.

germania

Active member
2e helft vond ik Black toch wel goed invallen, veel beweging en steeds dreiging.
Had bij 1-2 stand pech dat zijn geplaatste trap op de lat belande.

Sjorro

Active member
Wesley Meeuwsen heeft van de KNVB een schikkingsvoorstel van acht wedstrijden schorsing ontvangen. De topscorer van topklasser De Treffers kreeg de straf opgelegd na zijn rode kaart in het thuisduel met AFC (1-3) van afgelopen zondag.De aanvaller uit Rosmalen werd na een klein half uur bij een 1-0 achterstand uit het veld gestuurd, nadat hij zonder dat de bal in de buurt was een tegenstander tegen de grond had gewerkt.
Elleboog
Scheidsrechter Eric Thijs twijfelde even, had de gele kaart al beet, maar trok na overleg met een van zijn assistenten alsnog rood. De arbiter verklaarde na afloop dat Meeuwsen zijn elleboog als wapen had gebruikt.
Beroep
Meeuwsen is het daar niet mee eens. "Het was een overtreding, maar geen rode kaart", zegt de spits die rept over een bodycheck. Hij tekent dan ook beroep aan tegen zijn schorsing.
(aldus de Gelderlander)

KNVB blijft wel volharden in de zware strafeisen.

Bovenaan