Tokio 2020

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laat maar mooi thuis. Ook die aannames dat 'ze waarschijnlijk alleen gevaccineerde sporters mogen meenemen' en dat ze 'gehoord had dat ze niet-gevaccinneerden ergens anders moesten plaatsten'
 

erka

Well-known member
Laat maar mooi thuis. Ook die aannames dat 'ze waarschijnlijk alleen gevaccineerde sporters mogen meenemen' en dat ze 'gehoord had dat ze niet-gevaccinneerden ergens anders moesten plaatsten'

Dat klopt wel hoor. Dat is bevestigd. Er is wel plek voor enkele niet-gevaccineerde sporters maar die moeten dan in soort van isolatie van de rest van het team, behalve tijdens wedstrijden en trainingen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gelukkig heeft 99,8% van de Nederlandse atleten zich wél laten vaccineren.
 

erka

Well-known member
Er waren er geloof ik 2 of 3 die het niet wilden wat ik begreep. En daarvoor had Hendriks gezegd dat ze wel mee mochten maar dan onder die voorwaarden.
 

JMD

Well-known member
Dat klopt wel hoor. Dat is bevestigd. Er is wel plek voor enkele niet-gevaccineerde sporters maar die moeten dan in soort van isolatie van de rest van het team, behalve tijdens wedstrijden en trainingen.
Nee, dat kan niet. Alles wat mensen die zich niet laten vaccineren zeggen is per definitie onwaar... ;)
 

gevegt

Well-known member
De dertigjarige Broch kon zich net als alle andere Nederlandse olympiërs in april laten vaccineren tegen COVID-19, maar zag daarvan af. "Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid. Daardoor ben ik gaan twijfelen. Mijn lichaam is mijn tool. We weten helemaal niet wat het vaccin doet op lange termijn."

:sleep:
Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat je je op die leeftijd laat leiden door idioten op internet. Vooral als je topsporter bent. Ga naar je arts en vraag het gewoon.
 

Friesland

Well-known member
Cuba mist het Olympisch honkbaltoernooi, wauw...
Het ticket van dit kwalificatietoernooi is uiteindelijk naar de VS gegaan.
De Dominicaanse Republiek en Venezuela krijgen nog een laatste kans tegen Nederland en Australië. De winnaar van dat toernooi pakt het laatste ticket. Dat kwalificatietoernooi is later deze maand. Aan dat toernooi zouden ook China en Taiwan meedoen, maar die hebben beide afgezegd.
 

Joost

Well-known member
Het ticket van dit kwalificatietoernooi is uiteindelijk naar de VS gegaan.
De Dominicaanse Republiek en Venezuela krijgen nog een laatste kans tegen Nederland en Australië. De winnaar van dat toernooi pakt het laatste ticket. Dat kwalificatietoernooi is later deze maand. Aan dat toernooi zouden ook China en Taiwan meedoen, maar die hebben beide afgezegd.
De MLB gaat gewoon door tijdens dat toernooi dus die spelers kunnen niet meedoen. Is dat voor Nederland een voordeel?
 

JMD

Well-known member
De titelverdedigster bij tennis, Monica Puig, doet niet mee aan de Spelen, blessureproblemen.
 

JMD

Well-known member
We hebben een synchroonzwemduo dat naar de Spelen mag, dat is nog niet vaak gebeurd, Noortje en Bregje de Brouwer. Zusjes dus.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ik had ooit een Tinder match met een synchroonzwemster, die ook samenwoonde met haar tweelingzus.
Dacht even dat het 1 van deze was, want hoeveel tweeling-synchroonzwemsters zullen er zijn in Nederland, maar deze zijn veel te jong daarvoor :p

heb eerder dit jaar wel een Tinder match gehad met Annemiek van Vleuten, maar ze zei niks en verwijderde mij op de dag van de Ronde van Vlaanderen voor vrouwen :LOL:
 
D

Deleted member 2709

Guest
Wel een bijzondere sport, alleen voor vrouwen zonder mannelijk equivalent (softbal heeft natuurlijk honkbal al zijn het in principe twee verschillende sporten). Er is geen enkele sport meer alleen voor mannen volgens mij?

Hoezo gender equality?

edit. alleen de Noordse combinatie op de winterspelen
Vrouwen hebben ook nog ritmische gymnastiek.
 

JMD

Well-known member
Wel een bijzondere sport, alleen voor vrouwen zonder mannelijk equivalent (softbal heeft natuurlijk honkbal al zijn het in principe twee verschillende sporten). Er is geen enkele sport meer alleen voor mannen volgens mij?

Hoezo gender equality?

edit. alleen de Noordse combinatie op de winterspelen
Vrouwen hebben ook nog ritmische gymnastiek.
Volgens mij is de Noordse combinatie tegenwoordig ook voor vrouwen.

Bij zeilen zijn er bepaalde type boten alleen voor dames en alleen voor heren.
 
Bovenaan