Tokio 2020

Reinoud

Well-known member
Nou de 3x3 basketballers en -sters bakken er ook niks van de Olympische kwalificatie. Beiden zijn als 3e geplaatst en zouden zich moeten kunnen plaatsen maar beiden verloren hun eerste twee wedstrijden, de mannen van Letland en Canada en de vrouwen van Estland en Hongarije.
Dat is wel een tegenvaller.
Je bent wel streng hoor. Niveau ligt ook hoog. Nederlands dames winnen van Wit Rusland en houden kans op plek twee. Voor de mannen geldt hetzelfde als ze zo van Oostenrijk winnen.

Overigens hebben ze beide volgende week een herkansing in Hongarije.
 

erka

Well-known member
Je bent wel streng hoor. Niveau ligt ook hoog. Nederlands dames winnen van Wit Rusland en houden kans op plek twee. Voor de mannen geldt hetzelfde als ze zo van Oostenrijk winnen.

Overigens hebben ze beide volgende week een herkansing in Hongarije.

Bij de mannen staat Nederland 7e ter wereld en bij de vrouwen 4e. Totaal anders dan bij gewoon basketball. Dus dan zou je wel iets mogen verwachten.
 

Reinoud

Well-known member
Bij de mannen staat Nederland 7e ter wereld en bij de vrouwen 4e. Totaal anders dan bij gewoon basketball. Dus dan zou je wel iets mogen verwachten.
Natuurlijk mag je wat verwachten. Maar bijvoorbeeld Letland is ook één van de toplanden. Daarbij liggen de verschillen vaak klein. Dus er niets van bakken vind ik erg streng, maar ze hadden beide (vrouwen tegen Estland en mannen tegen Canada) een meer 'moeten' winnen
 

Reinoud

Well-known member
Mannen zijn door en komen USA (2) tegen. Het als eerste geplaatste land (Servië?) ligt er uit. De dames redden het niet op onderling resultaat.
 

JMD

Well-known member
Waarom spelen ze 3 tegen 3 op de OS was toch altijd gewoon 5 tegen 5
3x3 is 1 van de vele nieuwe sporten om de Spelen 'jong en modern' te houden. Zo staat er bv ook sportklimmen en golfsurfen op het programma.
 
D

Deleted member 2709

Guest
3 tegen lijkt meer op pleintjes basketbal, ook maar 1 basket.
 

Reinoud

Well-known member
3 tegen lijkt meer op pleintjes basketbal, ook maar 1 basket.
Ook hoe de slogan nu. From the streets to the Olympics.

Door het format, kleinere teams, kortere speelduur, wel veel breder toegankelijk voor landen om goed te zijn. Vind het erg leuk te zien.
 

Reinoud

Well-known member
Wauw! Wat een briljante pot basketbal van de heren. Verdedigend ijzersterk en goed op schot. Een van de twee komende wedstrijden winnen en ze zijn geplaatst
 

erka

Well-known member
En 21-13 tegen Frankrijk en daarmee naar de OS.

Slow starters maar wat een sterk einde zeg!
 

erka

Well-known member
Lees net het verhaal over Jesse Jobse. Die heeft het 3x3 team eigenlijk de afgelopen jaren gedragen en mede ervoor gezorgd dat Nederland dit toernooi kon spelen. Toen vorig jaar de OS werden uitgesteld is hij per direct gestopt vanwege motivatieproblemen. Dat is toch wel sneu dan zo.
 

erka

Well-known member
Eigen keuze uiteraard. Maar denk wel dat ze daar nog spijt van gaat krijgen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De dertigjarige Broch kon zich net als alle andere Nederlandse olympiërs in april laten vaccineren tegen COVID-19, maar zag daarvan af. "Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid. Daardoor ben ik gaan twijfelen. Mijn lichaam is mijn tool. We weten helemaal niet wat het vaccin doet op lange termijn."

:sleep:
 
Bovenaan