Toekomst landentoernooien

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maak het dan wereldwijd, dat je je eerste wedstrijd in Montevideo speelt, je tweede in Marrakesh en je derde in Pyongyang.
 

JMD

Well-known member
Maak het dan wereldwijd, dat je je eerste wedstrijd in Montevideo speelt, je tweede in Marrakesh en je derde in Pyongyang.
Goed idee! En dan als FIFA ook aandacht vragen voor klimaatverandering...


Het EK in het VK + Ierland wordt overigens fantastisch lijkt me. Mooie stadions, echte voetbalkenners, redelijk dicht bij elkaar.
 

Friesland

Well-known member
Want daar doen landen van elk continent behalve Europa aan mee, aangevuld met 1 land uit het organiserende continent. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen nu er twee organiserende continenten zijn.
De CAF heeft al een play-offplek, dus die kan gewoon naar de UEFA. Alternatief is een intercontinentale play-off met 8 teams ipv 6. Lijkt mij geen probleem.
 

JMD

Well-known member
De CAF heeft al een play-offplek, dus die kan gewoon naar de UEFA.
Dat kan ja, maar dan verliest de CAF eigenlijk 1 plek. Je kan ook zeggen dat je idd naar 8 gaat en dat er dan 3 plekken zijn voor de continenten waar georganiseerd wordt, want Spanje en Portugal (en MArokko) zullen ongetwijfeld direct geplaatst zijn
 

erka

Well-known member
Goed idee! En dan als FIFA ook aandacht vragen voor klimaatverandering...


Het EK in het VK + Ierland wordt overigens fantastisch lijkt me. Mooie stadions, echte voetbalkenners, redelijk dicht bij elkaar.

Jammer dat Croke Park normaal gesproken niet gebruikt mag worden. Weet jij al welke stadions in beeld zijn?

edit: al gevonden!

-Wembley
-Cardiff
-Spurs
-Man City
-Everton
-Newcastle
-Villa Park
-Hampden
-Aviva
-Belfast

Dus geen Old Trafford, Anfield of stadion van Arsenal. En bij vroegere toernooien in Engeland zat Sheffield er ook altijd wel bij maar nu ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
In Belfast moet een nieuw stadion komen?

Ja, daar wordt Casement Park opnieuw gebouwd. Moet in 2025 klaar zijn. Casement Park is geen voetbalstadion maar het Noord-Ierse Gaelic stadion. Dus een klein Croke Park. Daar mag het blijkbaar dan wel.

Croke Park, Old Trafford, London Stadium (OS/West Ham) en Sunderland stonden wel op de shortlist maar zijn afgevallen.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het wel jammer dat ze voor zo’n groot voetballand als Verenigd Koninkrijk niet gebruikmaken van de enorme voetbalinfrastructuur die het land rijk is en een beetje meer historie meepakken.

Het EK heeft 8 poules. Je kan makkelijk 8 clusters van 2 stadions pakken om de groepsduels af te werken.
1 Hampden & Murrayfield
2 Aviva & Belfast
3 Anfield & Old Trafford
4 Leeds & Hillsborough
5 Millenium & Bristol
6 Newcastle & Sunderland
7 Villa Park & Pride Park
8 Brighton & Wembley

Achtste finales;
Wembley, Hampden, Millenium, Aviva, Newcastle, Old Trafford, Arsenal, WHU

Kwartfinales;
Wembley, Spurs, Arsenal, WHU

Halve finales & Finale
Wembley
 

erka

Well-known member
Als je voetbalcultuur als uitgangspunt neemt:

1. zou ik dan niet Murrayfield doen, maar Celtic Park of Ibrox erbij. Andere stadions in Edinburgh, Aberdeen of Dundee zijn te klein.
5. Millenium en Swansea . Niet Bristol. Dat is toch geen historische voetbalstad met twee kleine clubjes en ook niet een al te groot stadion.
8. Brighton ook niet. Dan liever een 2e Londens stadion erbij. Of Ipswich Town :) Krijgen die ook een keer iets, is zo'n vergeten uithoek waar nooit iets gebeurt maar wel een grote club.
 

Joost

Well-known member
Als je voetbalcultuur als uitgangspunt neemt:

1. zou ik dan niet Murrayfield doen, maar Celtic Park of Ibrox erbij. Andere stadions in Edinburgh, Aberdeen of Dundee zijn te klein.
5. Millenium en Swansea . Niet Bristol. Dat is toch geen historische voetbalstad met twee kleine clubjes en ook niet een al te groot stadion.
8. Brighton ook niet. Dan liever een 2e Londens stadion erbij. Of Ipswich Town :) Krijgen die ook een keer iets, is zo'n vergeten uithoek waar nooit iets gebeurt maar wel een grote club.
1. Ik wilde juist de Celtic/Rangers clash voorkomen.
5. Bristol is in mijn ogen een grote voetbalstad dan Swansea. Bristol City is ook een grotere club dan Swansea en trekt ook meer publiek want groter stadion. Bristol staat ook nog eens in de top 10 van grootste steden in het VK
8. Ipswich is ook prima, of Southampton.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben weleens naar voetbal op Murrayfield geweest, prima stadion daarvoor. Toen was dat de halve finale van de League Cup, Hearts v Celtic. Dat werd daar naartoe verplaatst nadat de politie de Schotse FA er even op wees dat het misschien niet zo'n heel goed plan was om Hearts v Celtic en Rangers v Aberdeen allebei op dezelfde dag op Hampden te spelen, wat serieus het plan was.
 

JMD

Well-known member
Jammer idd dat Croke PArk er niet bij zit. Als ze het aan de GAA gevraagd hadden (net als toen Lansdowne Road verbouwd werd) hadden die het echt wel toegestaan. Is op Wembley na dan het grootste stadion volgens mij (en als ze het ooit helemaal dicht zouden bouwen (maar dan moet Hill 16 over de spoorlijn heen) dan wordt dat denk ik het grootste stadion van Europa).

-Wembley => logisch, zal wel de finale krijgen lijkt me, wordt dan de 2e keer in 8 jaar dat die de EK-finale hebben plus ontzettend veel CL-finales
-Cardiff => mooi, in Wales
-Spurs => zal pijn doen voor Arsenal, maar lijkt me wel de meest logische keus. West Ham had ook gekund, maar dat voelt toch niet echt als een voetbalstadion
-Man City => qua toeschouwersaantal vreemde keus tov Old TRafford, maar wie weet bouwen ze voor die tijd nog wel een 3e ring erbij op 1 van de zijdes die nog maar 2 ringen heeft. Qua moderniteit natuurlijk appeltje-eitje
-Everton => goed, ik ben natuurlijk niet objectief in deze, maar Anfield wordt ook schitterend gerenoveerd en zal in 2028 compleet gerenoveerd zijn (komende zomer is de Anfield Road stand helemaal klaar en ze gingen volgens mij nog een tribune groter maken). Ze zitten nu al qua toeschouwersaantal boven dat van het nieuwe Evertonstadion en dat wordt alleen maar meer.
-Newcastle => het noordoosten moet je ook bereiken, goede keus
-Villa Park => tradities moet je behouden, zal denk ik het kleinste stadion zijn?
-Hampden => top!
-Aviva => top!
-Belfast => geen idee wat dit gaat worden, maar op deze manier zorg je ook voor dat alle 'landen' meedoen.

10 stadions dus, 6 in Engeland, 1 in de overige 4. Er zal dan niet 'gekoppeld' worden lijkt me, men zal door heel het VK gestuurd worden, en qua reistijd kan dat natuurlijk best.
 

JMD

Well-known member
Saoedi-Arabië zal het wel worden dan.
Weer een winter WK dan...

Saudi Arabië had zich ineens teruggetrokken voor WK2030, dat zal ongetwijfeld na ruggenspraak met de FIFA gebeurd zijn. Die zullen toen bedacht hebben 'als we nu al Zuid Amerika meenemen' dan kan Saudi Arabië al in 2034. Want Zuid Amerika was in 2034 dan echt aan de beurt geweest. Nu krijgt het Midden Oosten binnen 12 jaar 2 WK's (als in 2034 idd naar SA gaat, maar wie twijfelt daaraan?), en dat zal dan ook weer een winter WK worden lijkt me.
 

Joost

Well-known member
De keuze voor het City stadion boven Man Utd snap ik wel. Old Trafford is echt behoorlijk gaar ondertussen.
 

ALenstra

Well-known member
De Chileense voetbalbond is er niet blij mee dat ze in 2030 geen wedstrijd mogen organiseren.
 

Mario

Well-known member
De toewijzing van het EK2028 aan het VK & Ierland, betekent ook dat het EK2032 waarschijnlijk naar Italie & Turkije zal gaan.
Voor het toernooi in 2032 zijn verder geen tegenkandidaten.
 

JMD

Well-known member
Het WK van 2030 duurt van 8 juni t/m 21 juli... 6 weken dus.
Ben benieuwd waar die extra 2 weken vandaan gaan komen...

En het is ook al bevestigd dat alle zes de gastlanden geplaatst zijn.
 
Bovenaan