Toekomst landentoernooien

Mario

Well-known member
Toch wel mooi dat de FIFA investeer in het voetbal en mensen in de derde wereld wil laten mee profiteren. Het WK in Qatar is daar een goed voorbeeld van: veel werkgelegenheid voor die groep mensen. Die willen echt niet vluchten.
 

De Wolf

Well-known member
Gewoon net zoals het EK vorig jaar. Alles verdelen over verschillende landen. Moet vast wel lukken om een paar stadions op tijd af te hebben.
 

JMD

Well-known member
De UEFA schijnt naar een EK van 32 landen te willen... :)

Als we dan de top 9 van Europa zich rechtstreeks laten plaatsen en de overige 46 landen om de resterende 23 plaatsen laat spelen via een knockouduel (uit/thuis) dan besparen we ruimte voor de kwalificatie. :p
 

Batigoal

Well-known member
Nadat er de laatste jaren in steeds meer landen Jong/2e/reserve teams toetreden tot de voetbalpiramide is het natuurlijk wachten totdat in het landenvoetbal de grote landen de onder-21 of B-elftallen mogen laten meedoen!
 

Mario

Well-known member
De UEFA schijnt naar een EK van 32 landen te willen... :)

Als we dan de top 9 van Europa zich rechtstreeks laten plaatsen en de overige 46 landen om de resterende 23 plaatsen laat spelen via een knockouduel (uit/thuis) dan besparen we ruimte voor de kwalificatie. :p
Binnenkort gaan we naar een EK met 8 landen. West Europa en Groot Rusland.
 

Friesland

Well-known member
De UEFA schijnt naar een EK van 32 landen te willen... :)
Volgens een Britse roddelkrant.

Als voorstander van een EK met 16 team, ben ik op zich niet tegen een EK met 24 teams. Ik vind allen de huidige opzet waardeloos. Met 32 teams heb je een weliswaar een betere opzet, maar het komt de kwaliteit van het toernooi niet ten goede. Als je een toernooi met 24 teams organiseert, dan moet je kiezen voor 4 groepen van 6 en daarna de kwartfinales. Als je meer kansen wilt geven aan de landen, dan moet je het toernooi iedere twee jaar gaan organiseren ipv iedere vier jaar. Ook kun je prijzen instellen van landen achter de top. Bij clubvoetbal krijgt niet alleen de nummer 1 van Europa een beker, maar ook de nummers "17" (winnaar Europa League) en "33" (winnaar Clown League). Dat zou je ook kunnen doen voor de nationale teams. Ik denk dat de UEFA een goede weg is ingeslagen met de invoering van de Nations League alleen is het jammer dat er alleen een beker is voor teams in League A.

Goed, ik riep al dat het EK iedere twee jaar moest worden georganiseerd, toen er werd gesproken over een mogelijke uitbreiding naar 24team. En vervolgens riep ik hetzelfde over het WK toen Platini met plannen kwam om dat toernooi uit te breiden naar 40 of 48 teams. Het is daarom goed dat ze nu ook bij de FIFA hebben bedacht dat het misschien een goed idee zou kunnen zijn. Helaas denk ik niet dat het ertoe zal leiden dat het aantal teams op WK eindronden terug naar 32 gaat,
 
Bovenaan