Toekomst Europese competities

JMD

Well-known member

Volgens dit artikel zou de UEFA de beslissing om in de CL vanaf 2024 2 tickets aan 'niet gekwalificeerde maar wel hoog op de Europese ranglijst staande ploegen' te geven willen herroepen en die 2 tickets aan 2 kampioenen te geven. Dit vanwege de plannen van de Super League.
Nou lijkt het me sterk dat dat nog kan veranderen, want de UEFA heeft (i.o.m. de clubs) dit format ondertekend....

Als ze dan toch bezig zijn, skip dat hele format. :p
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
9 clubs die wilden deelnemen aan de Super League hebben berouw getoond en hebben een boete gekregen van 15 miljoen euro (samen), tevens moeten alle clubs 5% van hun volgende verdiende Europese geld afstaan... Daar zullen ze van schrikken...

Barcelona, Real en Juve hebben nog geen berouw getoond en die wachten nog op sancties, die gaan zwaarder uitpakken.
 

SanMark.

Well-known member
Kijk daar houd ik wel van, niet gelijk bij de eerste tegenslag het stokje erbij neer gooien.
 

U.G.

Well-known member
9 clubs die wilden deelnemen aan de Super League hebben berouw getoond en hebben een boete gekregen van 15 miljoen euro (samen), tevens moeten alle clubs 5% van hun volgende verdiende Europese geld afstaan... Daar zullen ze van schrikken...

Barcelona, Real en Juve hebben nog geen berouw getoond en die wachten nog op sancties, die gaan zwaarder uitpakken.

Berouw tonen, is de UEFA een kerk ? Die 3 staan anders nog achter hun plannen. Goed of fout, maar dat ze binnen 2 dagen niet als een stel vette ratten een zinkend schip hebben verlaten valt nog ergens te prijzen.

Deze 3 gaan nog wel ff verder met het treiteren van de UEFA, het zou me niet verbazen dat ze van de zomer weer met nieuwe ideeen komen ; de Copa Latina ( incl. Bra/Arg ) in ere willen herstellen bijvoorbeeld :sneaky:
 

Xisco

Member
Deze 3 gaan nog wel ff verder met het treiteren van de UEFA, het zou me niet verbazen dat ze van de zomer weer met nieuwe ideeen komen ; de Copa Latina ( incl. Bra/Arg ) in ere willen herstellen bijvoorbeeld :sneaky:

Goed plan! Met die Engelse clubs heb ik toch niks. Barça, de vikingen, de matrassen, Juve, Inter, PSG, Sporting, Porto, Benfica, River Plate, Boca, Santos etc... mooi deelnemersveld hoor. Vooruit, Club América en Club Internacional de Fútbol Miami mogen ook meedoen.

De CL wordt voor mij met het jaar minder interessant. Ik weet eigenlijk niet eens meer tegen wie Barça dit seizoen in de groep speelde...
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Het idee staat me zeker wel aan ;) maar wat mij betreft mocht er werk gemaakt worden van een NBA model plus lower leagues met een eerlijk verdeelde pot.

Iedereen is klaar met de groepsfases van de CL man. Wat is in de praktijk het verschil tussen zo'n Superleague en de CL met haar superscheve verdeling van inkomsten wat ontworpen is voor de grote rijke clubs ? Een beetje laat al die ophef.
 

Eef de Kip

Well-known member
IK vraag me alleen af hoe je dat dan doet met die lower leages, wordt dat dan een promotie/degradatie regeling?
 

U.G.

Well-known member
IK vraag me alleen af hoe je dat dan doet met die lower leages, wordt dat dan een promotie/degradatie regeling?

Ik weet niet hoe ze dáár uit zouden komen, maar mocht je een competitievere veld willen creeren dan is dit het voorbeelmodel.
 

JMD

Well-known member
Paar wijzigingen in toewijzingen finales voor de komende jaren:
Istanbul zou in 2020 de CL-finale krijgen, dat werd verplaatst naar dit jaar, maar ook dat was niet mogelijk. Zij krijgen nu de finale van 2023 toegewezen, die finale stond voor München gepland. De Duitse stad is nu gastheer van de finale in 2025. 2022 zal de finale in St Petersburg zijn en 2024 op Wembley.

Dublin en Bilbao krijgen finales toegewezen als goedmaker voor het niet kunnen houden van EK-wedstrijden ondanks alle voorbereidingen. Dublin krijgt de EL-finale van 2024, Bilbao die van 2025. Sevilla en Budapest zijn de finalesteden voor de komende jaren (maar dat was al bekend)
 

Forza AZ

Well-known member
De data van de groepsfases van de CL, EL en CoL voor het seizoen 2022/23 zijn zoals verwacht in elkaar geschoven vanwege het WK 2022. De data van de voorrondes en de knock-out fases zijn niet veranderd.

Data groepsfases 2022/23:
1: 6-8 september
2: 13-15 september
3: 4-6 oktober
4: 11-13 oktober
5: 25-27 oktober
6: 1-3 november
 

JMD

Well-known member
De data van de groepsfases van de CL, EL en CoL voor het seizoen 2022/23 zijn zoals verwacht in elkaar geschoven vanwege het WK 2022. De data van de voorrondes en de knock-out fases zijn niet veranderd.

Data groepsfases 2022/23:
1: 6-8 september
2: 13-15 september
3: 4-6 oktober
4: 11-13 oktober
5: 25-27 oktober
6: 1-3 november
Heb jij ergens de speeldagenkalender gezien dan? Of: waar komt dit vandaan?
 
Bovenaan