Toekomst Europese competities

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Super League gaat er niet meer komen, zo lijkt het. Maar nu blijkt dat Real Madrid ook helemaal (nog) niet had kunnen deelnemen. La Cadena Cope heeft namelijk ontdekt dat de statuten van de club dat helemaal niet toestaan. In de huidige clubreglementen staat namelijk overduidelijk dat De Koninklijke nooit mag deelnemen aan competities waarbij de Spaanse voetbalbond niet betrokken is, zoals bij de Super League uiteraard het geval was. Pas als de leden in een buitengewone ledenvergadering zouden instemmen met een dergelijk besluit, kunnen die statuten veranderd worden. Dan moet tweederde van de aanwezige leden vóór zijn, iets wat niet per se lijkt te gaan lukken.

vi.nl
 

JMD

Well-known member
Tsja, het tekent hoe bestuursleden van zo'n club over de club e.d. denken... Dat zijn vaak van die mannen in snelle pakken die elke obstructie wegmoffelen met 'dat regelen we wel'... Gezien alle problemen die hiervan gekomen zijn en het totaal niet nadenken over de gevolgen ga je toch bijna denken dat Hypercube hierbij betrokken was... ;) Die zijn daar ook zo goed in, het weglachen van alle problemen, het totaal naar zichzelf toe rekenen enz.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens de voorzitter van Real Madrid kunnen de clubs er niet uitstappen omdat er contracten getekend zijn.

Ik zou zeggen laat Liverpool maar aantreden tegen Chelsea en schors Real maar voor de komende 5 jaar.
 

Mario

Well-known member
Vervelende man die Perez, vervelende club dat Real 🤮

Maar als al die clubs een boete krijgen voor contractbreuk is ook prima, in eerste instantie hadden ze er ook geen moeite mee om te tekenen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Er zouden nu plannen liggen voor een Britse Superleague, waaraan ook Celtic en Rangers mee zouden moeten doen. Die zou moeten bestaan uit 18 teams en in de plaats moeten komen van de PL.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens de voorzitter van Real Madrid kunnen de clubs er niet uitstappen omdat er contracten getekend zijn.

Ik zou zeggen laat Liverpool maar aantreden tegen Chelsea en schors Real maar voor de komende 5 jaar.

Real ging zelf tegen zijn eigen statuten in door dit besluit zonder de fans te bespreken, dus dat liep ook al niet helemaal lekker.
 

Mario

Well-known member
Er zouden nu plannen liggen voor een Britse Superleague, waaraan ook Celtic en Rangers mee zouden moeten doen. Die zou moeten bestaan uit 18 teams en in de plaats moeten komen van de PL.
Ik neem aan dan ook met teams uit Wales en Noord Ierland?
 

JMD

Well-known member

Het statement van FC Barcelona... Kort door de bocht: 'we hebben geld nodig dus moet de Super League er komen'... Tsja, misschien eens minder geld uitgeven, of spelers idiote contracten geven?
 

Maasveld

Well-known member

Het statement van FC Barcelona... Kort door de bocht: 'we hebben geld nodig dus moet de Super League er komen'... Tsja, misschien eens minder geld uitgeven, of spelers idiote contracten geven?
Of Messi verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

BlauwVinger

Well-known member
Ik las een bijtend sermoen van UEFA-baas Aleksandr Ceferin aan het adres van Real Madrid's Pérez.

Er dringt zich een metafoor op met het Laatste Avondmaal waarbij de tafelheer, vermomd als Judas Iskarioth, zijn twaalf discipelen beticht van een God-complex.
 

Mario

Well-known member
JPMorgan trekt de financiële steun in, waardoor het project nu definitief van de baan is.
 

Eef de Kip

Well-known member


"De enige mensen aan wie nooit iets wordt gevraagd zijn de trainers, de spelers en de fans. De UEFA heeft ons niks gevraagd, de Super League heeft ons niks gevraagd, het is altijd maar: speel meer wedstrijden. En dat is niet mogelijk"


Toch blijf ik het een beetje dubbel vinden, die trainers maar mn de spelers zorgen er imo toch ook voor dat ze met hun giga salarissen de clubs dwingen tot het spelen van meer wedstrijden om dat geld weer terug te verdienen?
 

Batigoal

Well-known member


"De enige mensen aan wie nooit iets wordt gevraagd zijn de trainers, de spelers en de fans. De UEFA heeft ons niks gevraagd, de Super League heeft ons niks gevraagd, het is altijd maar: speel meer wedstrijden. En dat is niet mogelijk"


Toch blijf ik het een beetje dubbel vinden, die trainers maar mn de spelers zorgen er imo toch ook voor dat ze met hun giga salarissen de clubs dwingen tot het spelen van meer wedstrijden om dat geld weer terug te verdienen?

Natuurlijk is dat hypocriet, net als het gehuil bij de UEFA en de FIFA. Want ze belonen vervolgens de rijke clubs wel met nog meer privileges in de CL en nog meer geld. Ze zullen vooral geschrokken zijn dat de clubs dit buiten hen om doen, dus bij het volgende voorstel voor een Super League (ik gok over een jaar of 2) zullen ze er wel voor zorgen dat ze betrokken worden of een deel van de inkomsten kunnen krijgen.
 

Friesland

Well-known member
Ik had al voorspeld dat geklaagd zou gaan worden over het aantal wedstrijden:

Ik verwacht dat als dit inderdaad de nieuwe opzet wordt voor de groepsfase, dat ontmoetingen in de knock-outfase in het vervolg over een wedstrijd beslist worden.

De tweede groepsfase werd destijds afgeschaft omdat de clubs vonden dat ze teveel wedstrijden moesten spelen. Dat waren er 17 voor de finalisten. Als de dubbele ontmoetingen behouden blijven, dan zou dat neer komen op een totaal van 17 of 19 voor de finalisten. Zonder dubbele ontmoetingen zijn het er 14 of 15. Dat laatste aantal is gelijk aan het aantal wedstrijden in de EL.
 

JMD

Well-known member


"De enige mensen aan wie nooit iets wordt gevraagd zijn de trainers, de spelers en de fans. De UEFA heeft ons niks gevraagd, de Super League heeft ons niks gevraagd, het is altijd maar: speel meer wedstrijden. En dat is niet mogelijk"


Toch blijf ik het een beetje dubbel vinden, die trainers maar mn de spelers zorgen er imo toch ook voor dat ze met hun giga salarissen de clubs dwingen tot het spelen van meer wedstrijden om dat geld weer terug te verdienen?
Het zijn nota bene die clubs die zelf nog meer duels in de CL eisten... En die in de zomer 6 weken naar Azië/de VS gaan voor allerlei tours.
Ik ben het helemaal met de aanklacht eens hoor (dat zegt iedereen al jaren), maar de clubs hebben tonnen boter op hun hoofd. De UEFA ook, hen was de afgelopen jaren niks te dol om de topclubs te pleasen (eerst 2 ploegen in de CL, toen 3 (2 + 1 voorronde), toen 4 (2 + 2 voorronde), toen zelfs 4 direct, nu 4 + backup. De UEFA ziet nu ook dat de clubs nooit tevreden zullen zijn...
 
Bovenaan