Toekomst Europese competities

Forza AZ

Well-known member
Dat moet je Pep vragen.
Dat deed ik ook. Was even vergeten dat die hier niet mee leest. ;)

Mocht je al een Super League zouden willen oprichten, dan moet deelname op basis van recente sportieve resultaten zijn. En moet het voor iedere club mogelijk zijn om via promotie in die Super League terecht te komen.

SanMark.

Well-known member
Dat deed ik ook. Was even vergeten dat die hier niet mee leest. ;)

Mocht je al een Super League zouden willen oprichten, dan moet deelname op basis van recente sportieve resultaten zijn. En moet het voor iedere club mogelijk zijn om via promotie in die Super League terecht te komen.
Maar dat is dus juist wat ze niet willen. Ze willen van de sportieve gronden af. Dus die hoef je er nu ook niet als argument bij te zetten.

Mario

Well-known member
Volgens een Spaanse rechtbank mag de UEFA de deelnemende teams aan de SL niet straffen, de rechtzaak was aangespannen door Perez. Ik denk echter niet dat de UEFA zich daar iets van zal aantrekken.

JMD

Well-known member
Volgens een Spaanse rechtbank mag de UEFA de deelnemende teams aan de SL niet straffen, de rechtzaak was aangespannen door Perez. Ik denk echter niet dat de UEFA zich daar iets van zal aantrekken.
In bv de PL-reglementen staat precies vermeld aan welke competities PL-clubs mogen meedoen. Dus op basis van alleen al die regel kunnen ze clubs uitsluiten van de PL.

JMD

Well-known member
Jep. Vooral omdat het aantoont hoe ver van de werkelijkheid die clubs (en dan natuurlijk vooral het bestuur staat). Dat plan dat zondagavond uitkwam was een uitgebreid plan. Hier is maanden over vergaderd ongetwijfeld. Zou er dan echt niemand bedacht hebben wat voor soort herrie dit zou geven, of werd dat (zoals wel vaker bij 'mannen in snelle pakken' die ver van de normale wereld leven) allemaal weggehoond???

Satyr

Administrator
Forumleiding
Atletico ook eruit, Man Utd zou ernstig twijfelen en zelfs Barca heeft een voet tussen de deur gezet.

JMD

Well-known member
Wat een zooitje.
Dat kan je wel zeggen.

Ik hoop wel dat dit dan door de UEFA voortaan gebruikt kan worden als munitie als de grote clubs weer eens een grote bek open trekken als ze weer eens meer plaatsen/geld willen.

gevegt

Well-known member
Dat kan je wel zeggen.

Ik hoop wel dat dit dan door de UEFA voortaan gebruikt kan worden als munitie als de grote clubs weer eens een grote bek open trekken als ze weer eens meer plaatsen/geld willen.
Haha, dat denk je toch echt niet?

U.G.

Well-known member
Dat kan je wel zeggen.

Ja, of...wat ook kan...ze pompen nóg meer geld in de CL en hopen dat de stoute jongengs gewoon terugkeren.

Mission acomplished ?

SanMark.

Well-known member
Hee ja laat een investeringsfonds er ook nog even miljoenen uithalen.

Dan heb je miljarden op de bank en dan ga je in zee met een investeringsfonds .

Satyr

Administrator
Forumleiding
Man City is officieel uit de ESL gestapt, was net op Ziggo bij de voorbeschouwing op Chelsea - Brighton. Die wedstrijd begint later ivm de protesten.

Bovenaan