Titelstrijd eredivisie 2015-2016

Eef de Kip

Well-known member
Ik moet bekennen dat ik met je mee begin te gaan vwb de thuiswedstrijden. Ik moet alleen wel zeggen dat ik Twente iets lager inschat dan een tot op het bot gemotiveerd Utrecht.
 

JMD

Well-known member
Ik moet bekennen dat ik met je mee begin te gaan vwb de thuiswedstrijden. Ik moet alleen wel zeggen dat ik Twente iets lager inschat dan een tot op het bot gemotiveerd Utrecht.

Ik heb er soms nog wel een beetje verstand van... ;)

Vwb het 2e heb je gelijk. Maar aangezien Twente half mei toch weg is neem ik toch aan dat ze met opgeheven hoofd afscheid willen nemen?? :)
 

gevegt

Well-known member
Hopelijk laat PSV zich niet overrompelen door de dadendrang van Cambuur om degradatie te ontlopen.
 

Abubakari

Well-known member
Zo, deze misschien wel cruciale zondag is ook weer voorbij. Ik ben niet ontevreden. Met die niet al te stabiele Cambuur defensie had ik een slechter scenario kunnen bedenken. Maar gelukkig won Ajax ook ruim en schopte Cambuur er ook 2 in. Die onnodige tegentreffers gaan PSV waarschijnlijk de titel kosten. Een stuk of 7 tegentreffers tegen de Graafschap en Cambuur. Oude voetbalwet, meestal wordt de club met de minste tegentreffers kampioen.
 

JMD

Well-known member
Zo, deze misschien wel cruciale zondag is ook weer voorbij. Ik ben niet ontevreden. Met die niet al te stabiele Cambuur defensie had ik een slechter scenario kunnen bedenken. Maar gelukkig won Ajax ook ruim en schopte Cambuur er ook 2 in. Die onnodige tegentreffers gaan PSV waarschijnlijk de titel kosten. Een stuk of 7 tegentreffers tegen de Graafschap en Cambuur. Oude voetbalwet, meestal wordt de club met de minste tegentreffers kampioen.

Klopt helemaal. Vergeet die 2 onnodige tegengoals in Alkmaar niet, toen we bij 0-4 op weg leken naar 0-5/0-6 en het een kwartier later 2-4 was.
 

De Wolf

Well-known member
Ajax heeft een hoop mazzel gehad en PSV heeft het laten liggen.

Beetje clich? antwoord hoewel dat laatste gewoon klopt.
 

JMD

Well-known member
Ajax heeft een hoop mazzel gehad en PSV heeft het laten liggen.

Beetje clich? antwoord hoewel dat laatste gewoon klopt.

PSV heeft het zeker in de eerste seizoenshelft flink laten liggen. Op de 2e seizoenshelft is niet zoveel aan te merken, thuis van Ajax kan je verliezen.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax heeft een hoop mazzel gehad en PSV heeft het laten liggen.

Beetje clich? antwoord hoewel dat laatste gewoon klopt.

Die penalty tegen Utrecht is gelijk een hoop mazzel? Voor de rest heeft Ajax niet overdreven veel mazzel gehadAls ze het redden zijn ze vooral kampioen door de meeste wedstrijden vrij verdiend te winnen met vrij weinig tegengoals.
 

Maasveld

Well-known member
Joh rot op met je stomzinnige gelul.
Haha inderdaad. Gemakshalve ervan uitgaande dat PSV volgende week wint hebben ze 84 punten behaald. Normaal gesproken ben je daarmee vet kampioen. Ajax was gewoon net iets vaster, heeft verder weinig met laten liggen of geluk te maken.
 

JMD

Well-known member
Uhm uhm Excelsior - AZ 2007. ;)

Dat klopt ja. Maar dat was toen ook een selectie die nog nooit kampioen geworden was en stijf stond van de spanning (diezelfde spanning zag je 2 jaar later toen het voor AZ weer mis ging in het kampioensduel, en het een dag later een nederlaag van Ajax (in die tijd won PSV 'gewoon' elk jaar van Ajax in eigen huis ;) ) nodig had om kampioen te worden.

Deze Ajax-selectie is gelouterd, velen maakten de titel van 2014 mee, maar er zijn er ook wel die al meerdere keren met de Schaal stonden. Verder zijn veel van die Ajacieden in de jeugd al meerdere keren kampioen geworden. Bij Ajax worden ze niet bevangen door spanning. In die zin, er zal natuurlijk best spanning opzitten, maar dat zijn ze gewend.
 

fr-keff

Active member
We gaan het zien. Ajax heeft nog niet zomaar gewonnen. PSV trouwens ook niet bij PEC. Een middag zoals in 2007 (met zelfde afloop) zou geweldig zijn.
 
Bovenaan