Titelstrijd eredivisie 2015-2016

Batigoal

Well-known member
Je hebt als Ajax zijnde nu weer een moeilijke horde overleeft. Nog 180 minuten geconcentreerd blijven en je normale niveau halen en normaal gesproken is dat genoeg voor de titel. Zou toch moeten kunnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zou zeker moeten maar de manier waarop gespeeld wordt als die bal er niet in vliegt geeft niet heel veel vertrouwen. Gisteren wordt je in wezen ook in het zadel geholpen door een penalty. Moet wel zeggen dat er redelijk wat werd gecre?erd gisteren maar thuis tegen Twente wordt het geheid weer tegen een muur van verdedigers waar het lastig wordt om kansen te cre?ren
 

JFK

Well-known member
Zou zeker moeten maar de manier waarop gespeeld wordt als die bal er niet in vliegt geeft niet heel veel vertrouwen. Gisteren wordt je in wezen ook in het zadel geholpen door een penalty. Moet wel zeggen dat er redelijk wat werd gecre?erd gisteren maar thuis tegen Twente wordt het geheid weer tegen een muur van verdedigers waar het lastig wordt om kansen te cre?ren

En je speelt tegen het fenomeen Cabral.
Ga er maar aan staan!
 

Batigoal

Well-known member
Zou zeker moeten maar de manier waarop gespeeld wordt als die bal er niet in vliegt geeft niet heel veel vertrouwen. Gisteren wordt je in wezen ook in het zadel geholpen door een penalty. Moet wel zeggen dat er redelijk wat werd gecre?erd gisteren maar thuis tegen Twente wordt het geheid weer tegen een muur van verdedigers waar het lastig wordt om kansen te cre?ren

Het is zeker niet gelopen en de 2-0 achterstand tegen FC Utrecht echoot nog steeds; op dat moment had ik al afscheid genomen van de titel. Maar na gisteren komt het opeens wel heel dichtbij, zeker ook omdat De Graafschap op de laatste speeldag waarschijnlijk zich mag richten op de playoffs. :oops:
 

DeftonesJP

New member
Over het hele jaar gezien is Ajax alles behalve overtuigend geweest vind ik. Ik hoop dat we het nog gaan halen maar als je het in een van de twee wedstrijden nog verknalt dan verdien je die schaal al helemaal niet. Het verhaal is natuurlijk vooral dat PSV het enorm heeft laten liggen. Cocu krijgt een hoop lof dit jaar maar hij heeft niet voor elkaar gekregen om de volle potentie uit zijn materiaal te halen. Ze hadden daar al lang los moeten staan. Een kampioenschap van Ajax zou mooi zijn maar het kan niet verbloemen dat lang niet alles op orde is in Amsterdam.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het verhaal is natuurlijk vooral dat PSV het enorm heeft laten liggen.

Dat vind ik dan weer net ff te makkelijk. Ik kan me nog wel een paar wedstrijden voor de geest halen dit jaar waar we het ook hebben laten liggen dus je kunt evengoed stellen dat we nu al kampioen hadden kunnen zijn.
 

DeftonesJP

New member
Klopt maar ik denk dat er in het materiaal van PSV veel meer rek zat dan dat van Ajax. Hun mix is mijns inziens beter. Nou heeft de Boer dat ook deels aan zichzelf te danken want hij heeft creatieve middenvelders maar stelt ze nooit op. Dat had al wat gescheeld. De Boer heeft het vooral goed dicht gezet achterin en daarom maken we nog vollop kans.
 

Pascallovic

Well-known member
Als een PSV en Ajax beiden straks op 84 punten uitkomen, in hoeverre kun je het als nummer 2 dan enorm hebben laten liggen? Normaal gesproken ben je met dat puntentotaal kampioen. Als het zo dichtbij elkaar zit met zo'n puntentotaal is het gewoon pech voor de nummer twee, want je laat als club altijd wel punten liggen die onnodig waren.
 

DeftonesJP

New member
Ik herinner me weinig wedstrijden van Ajax waar het echt liep en waar je echt werd vermaakt. Misschien ligt dat aan mij?
 

Pascallovic

Well-known member
Ik herinner me weinig wedstrijden van Ajax waar het echt liep en waar je echt werd vermaakt. Misschien ligt dat aan mij?
Dat ligt niet aan jou. Maar in hoeverre kun je stellen dat PSV het enorm zou hebben laten liggen als ze 84 punten halen en daarmee 2e worden? Je hebt nu eenmaal geen invloed op de resultaten van je concurrent en zolang ze blijven winnen kan jezelf niet uitlopen. Afgelopen 17 wedstrijden hebben ze er 15 gewonnen en ze zijn er nog steeds niet voorbij. Veel beter hadden ze het niet kunnen doen en het is niet dat ze 17 wedstrijden geleden 8 punten achterstand hadden, dat ze er daarom nog niet voorbij zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zat vaak op de lijn dat de drie punten het belangrijkste zijn, maar een heel jaar Van Bronckhorst moet ik daar definitief op terugkomen. Het is ook leuk als er af en toe iets wat lijkt op voetbal op de mat wordt gelegd. Helpt natuurlijk ook niet dat de punten vaak achterwege blijven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik herinner me weinig wedstrijden van Ajax waar het echt liep en waar je echt werd vermaakt. Misschien ligt dat aan mij?

Het ??n sluit het ander toch niet uit? Even voor de duidelijkheid, ik word ook niet koud of warm van het voetbal dat we te zien krijgen maar ik zie toch mn in de 2e seizoenshelft heus wel gedeeltes van wedstrijden die best het aanzien waard zijn.
Verder blijf ik het onzin vinden dat je kampioen wordt omdat een ander het heeft laten liggen, vooral dit seizoen met het puntenaantal.
 

DeftonesJP

New member
Misschien moet je het omdraaien en zeggen dat Frank de Boer het knap heeft gedaan met dit materiaal. Dat kan natuurlijk ook.
 

Eef de Kip

Well-known member
Overigens is Dijks er tegen Twente niet bij, vind ik wel een gemis want hij was gisteravond belangrijk. Doet het dit seizoen sowieso boven verwachting. Eerlijk is eerlijk, moet ik Ajacied huppeldepup toch nageven.
 

ALenstra

Well-known member
Ajax geeft dit toch niet meer uit handen? Enige gevaar zou kunnen zijn dat PSV een monsterscore tegen Cambuur bereikt zodra Cambuur vanavond verliest en vrijwel degradeert.
 

JMD

Well-known member
Ajax geeft dit toch niet meer uit handen? Enige gevaar zou kunnen zijn dat PSV een monsterscore tegen Cambuur bereikt zodra Cambuur vanavond verliest en vrijwel degradeert.
Ajax heeft de kans op 8 mei om die monsterscore neer te zetten. Ooit wonnen ze op de slotdag op de Vijverberg met 1-8... Volgens mij scoorde Vd Sar toen nog uit een penalty.

Verder kan je idd niet echt zeggen dat PSV het heel erg heeft laten liggen. Ajax doet het gewoon stukken beter dan de afgelopen jaren. Wel is het natuurlijk zo dat PSV vooral op onnodige plekken de punten liet liggen. Als je 12 punten laat liggen in de duels tegen de nummer 11, 12, 14, 15, 16 (waarvan 6 punten thuis en 6 uit), tsja, dan wordt het lastig.

Overigens zag ik het gisteren voor Ajax wel goed komen (i.t.t. afgelopen zondag), het was wachten op de 0-1. Dat is dan uit een penalty valt is dan maar zo, maar die was toch wel gevallen. Ik heb nog wel een beetje hoop op het thuisduel tegen Twente. Daarna is het klaar, zeker als de Graafschap al veilig is voor directe degradatie. Al biedt Pr?pper dan zijn broer een 6 maanden vakantie aan in hotels met gouden kranen en elke dag champagne bij het ontbijt, Ajax wint gewoon op de Vijverberg als de Superboeren niks meer hebben om voor te spelen. Ook als de Graafschap nog wel moet wint Ajax normaal gesproken, maar dan is de intrinsieke motivatie van de Superboeren toch anders.
 
Bovenaan