Titelstrijd eredivisie 2015-2016

JMD

Well-known member
De titelstrijd van het 60e eredivisieseizoen gaat tussen PSV en Ajax. PSV staat na 24 speelronden 1 punt voor, maar Ajax heeft een iets beter doelsaldo.

Het programma van de resterende speelronden:
25e: PSV - ADO Den Haag, Ajax - AZ
26e: FC Groningen - PSV, Willem II - Ajax
27e: PSV - SC Heerenveen, Ajax - NEC
28e: PSV - Ajax
29e: AZ - PSV, Ajax - PEC Zwolle
30e: SC Cambuur - Ajax, PSV - Willem II
31e: Roda JC - PSV, Ajax - FC Utrecht
32e: PSV - Vitesse, SC Heerenveen - Ajax
33e: PSV - SC Cambuur, Ajax - FC Twente
34e: De Graafschap - Ajax, PEC Zwolle - PSV

PSV speelt dus nog 6x thuis in de laatste 10 duels, Ajax nog 5x.

Ajax speelt de uitduels (op die tegen PSV na) alleen bij clubs uit het rechterrijtje (sterker nog: bij 3 van de onderste 4 ploegen). PSV heeft nog een uitbeurt in Alkmaar en de voor PSV traditionele lastige uitbeurt in Kerkrade. Ajax ontvangt daarentegen nog 3 ploegen in vorm, AZ, FC Utrecht en FC Twente.

Bij de laatste 2 speelronden wordt ook natuurlijk van belang of die tegenstanders nog in de race zijn voor bijvoorbeeld playoffs ofzo.


De eindsprint wordt langzamerhand in gezet. Hups PSV!
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij zitten we nog midden in een tussensprint van PSV...

Reken zelf overigens op een landstitel van PSV, daar lijkt het toch allemaal wat soepeler te gaan dan bij Ajax. Dat Europees voetbal gaat pas echt een uitwerking hebben als ze nog een ronde overleven. Nu zijn het 2 extra wedstrijden die ze over een tijdsbestek van 3 weken moeten afwerken. Lijkt mij niet onoverkomelijk.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij zitten we nog midden in een tussensprint van PSV...

Reken zelf overigens op een landstitel van PSV, daar lijkt het toch allemaal wat soepeler te gaan dan bij Ajax. Dat Europees voetbal gaat pas echt een uitwerking hebben als ze nog een ronde overleven. Nu zijn het 2 extra wedstrijden die ze over een tijdsbestek van 3 weken moeten afwerken. Lijkt mij niet onoverkomelijk.

Ik hou het voorlopig idd ook nog op PSV, want die extra belasting is idd minimaal. En de thuispot valt in een eenvoudige serie. Lastiger wordt het met het uitduel, dat voor PSV - Ajax komt, maar dan spelen we al op dinsdag. Wel vallen beide duels precies tussen 2 thuiswedstrijden in, wat natuurlijk ideaal is. Mochten we verder komen, dan wordt het wel zwaarder qua belasting.

Bij PSV komt het allemaal wel makkelijker ja (maar aan de andere kant denken we er vaak ook te makkelijk over), en wat vooral opvalt is dat PSV het in op papier lastige duels zo goed doet. Dus misschien is voor PSV het duel tegen Ajax en AZ misschien wel minder lastig dan bv de thuisbeurt tegen Willem II en uit bij Roda.

Het zit nog zo krap op elkaar dat elke misstap fataal kan zijn. En volgens mij maken beide ploegen puntsgewijs een heel sterk seizoen door, beide ploegen hebben weinig misstappen gemaakt. Ik hoop echter wel dat Ajax komend weekend punten verspeelt, dat geeft wat lucht voor PSV - Ajax voor ons.

Verder is het ook afhankelijk van een beetje mazzel. AZ moet naar Ajax komend weekend, maar de donderdag erna wacht de 1/2 finale beker. Gaat AZ daar alles op gooien, of willen ze eerst winnen in Amsterdam. Aan het eind van het seizoen speelt Ajax thuis tegen Twente, als Twente dan bv nog PO kan halen heb je een heel ander Twente dan als het 10e staat en niet meer naar boven of beneden kan. Idem voor PSV op de slotdag bij PEC. En met PSV - Cambuur en Graafschap - Ajax in de laatste 2 duels kan natuurlijk net zoiets gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Overigens: ik vind het altijd leuk om zo'n titelstrijd bij te houden (natuurlijk helemaal als PSV meedoet, maar ook in de jaren met bv Ajax en Twente vond ik dat leuk), en dat vooruitblikken hoort daar bij. Als je dat niks vindt, en je denkt: ik zie het wel of Ajax of PSV begin mei met de Schaal staat: ook goed. Maar laat mij de lol hier van hebben... ;)
 

JMD

Well-known member
1 week verder is het verschil nog steeds hetzelfde, wel liep Ajax 1 doelpunt uit.

Omdat Ajax een veel lastiger duel had zijn de Amsterdammers dus de morele winnaar van dit weekend, want menig PSV-er zal op puntverlies van Ajax gerekend/gehoopt hebben, gezien de vorm van AZ de laatste weken.

Verschil dus nog steeds 1 punt in het voordeel van PSV, Ajax met een beter doelsaldo.

26e: FC Groningen - PSV, Willem II - Ajax
27e: PSV - SC Heerenveen, Ajax - NEC
28e: PSV - Ajax
29e: AZ - PSV, Ajax - PEC Zwolle
30e: SC Cambuur - Ajax, PSV - Willem II
31e: Roda JC - PSV, Ajax - FC Utrecht
32e: PSV - Vitesse, SC Heerenveen - Ajax
33e: PSV - SC Cambuur, Ajax - FC Twente
34e: De Graafschap - Ajax, PEC Zwolle - PSV
 

Abubakari

Well-known member
Wat zal gevegt balen als PEC in ronde 34 van PSV wint waardoor Ajax kampioen wordt. Nu al mijn favoriete scenario!
 

gevegt

Well-known member
Wat zal gevegt balen als PEC in ronde 34 van PSV wint waardoor Ajax kampioen wordt. Nu al mijn favoriete scenario!
Erger dan twee jaar geleden kan niet.
Toen heb ik als verjaardagscadeautje familie gevegt meegenomen naar PSV - PEC.
1-3 op onze kloten gekregen.
 

Abubakari

Well-known member
Wat zal gevegt balen als PEC in ronde 34 van PSV wint waardoor Ajax kampioen wordt. Nu al mijn favoriete scenario!

Liefst met 1 doelpunt verschil.

In de 94' minuut. En dat het buitenspel en hands was maar dat Blom hem toch goedkeurt.

Het liefst door Bazoer.

Bazoer die op de laatste speeldag de winnende scoort bij PEC-PSV, dat lijkt mij onwaarschijnlijk.:confused:
Laat Menig of Becker hem dan maar maken. Of Bouy.
 

Abubakari

Well-known member
En na het doelpunt een shot van de tribune waarop iemand in een PSV shirt en met een duikbril op in totale shock verbijsterd voor zich uit staart. Geflankeerd door een oude man met een sjaal voor zijn gezicht en ook met een duikbril op die van pure vreugde zijn woordenboek de lucht in gooit.
 
Bovenaan