Titelstrijd eredivisie 2015-2016

Pascallovic

Well-known member
We gaan het zien. Ajax heeft nog niet zomaar gewonnen. PSV trouwens ook niet bij PEC. Een middag zoals in 2007 (met zelfde afloop) zou geweldig zijn.
Zo'n dag ga je nooit meer zien denk ik. Die had echt alles qua spanning, verrassingen, etc. Zelfs al pakt PSV zondag de titel, dat zal die dag uit 2007 nooit evenaren. Hetzelfde als die kampioenswedstrijd tussen Ajax en FC Twente. Dat maak je maar 1x mee zoiets.
 

Batigoal

Well-known member
Joh rot op met je stomzinnige gelul.

Anders laat je je even op de kast jagen. De Wolf zat gisteren de hele middag al zuur over Ajax te posten.

Je mag er toch stilaan vanuit gaan dat je zelf wint van De Graafschap. Wat een lekker gevoel zou dat zijn; ik had de titel dit seizoen al een paar keer vrijwel opgegeven.

Zo'n dag ga je nooit meer zien denk ik. Die had echt alles qua spanning, verrassingen, etc. Zelfs al pakt PSV zondag de titel, dat zal die dag uit 2007 nooit evenaren. Hetzelfde als die kampioenswedstrijd tussen Ajax en FC Twente. Dat maak je maar 1x mee zoiets.

Dat blijft de meest geweldige voetbalherinnering. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog zo'n euforie zal voelen na een voetbalwedstrijd. Nou ja, wellicht als Oranje ooit nog een EK of WK wint.
 

JMD

Well-known member
We gaan het zien. Ajax heeft nog niet zomaar gewonnen. PSV trouwens ook niet bij PEC. Een middag zoals in 2007 (met zelfde afloop) zou geweldig zijn.

PSV gaat het erg zwaar krijgen in Zwolle. Voor een spannende middag zondag is het zaak dat Ajax niet te vroeg op voorsprong komt, want met 0-1 is het klaar, dan gaat De Graafschap zich (terecht) richten op de playoffs.
 

Ska P 187

Well-known member
In mijn beleving heeft PSV het grootste gedeelte van het seizoen op kop gestaan, maar ik neem aan dat ik er naast zit.
 

Lord Flash

New member
Dat klopt ja. Maar dat was toen ook een selectie die nog nooit kampioen geworden was en stijf stond van de spanning (diezelfde spanning zag je 2 jaar later toen het voor AZ weer mis ging in het kampioensduel, en het een dag later een nederlaag van Ajax (in die tijd won PSV 'gewoon' elk jaar van Ajax in eigen huis ;) ) nodig had om kampioen te worden.

Deze Ajax-selectie is gelouterd, velen maakten de titel van 2014 mee, maar er zijn er ook wel die al meerdere keren met de Schaal stonden. Verder zijn veel van die Ajacieden in de jeugd al meerdere keren kampioen geworden. Bij Ajax worden ze niet bevangen door spanning. In die zin, er zal natuurlijk best spanning opzitten, maar dat zijn ze gewend.

Buiten de spanning was het probleem voor AZ toen vooral dat Waterman zo oliedom was om al zo vroeg in de wedstrijd een penalty te veroorzaken en een rode kaart te pakken. Dat is waarschijnlijk ook de enige hoop voor PSV, dat er bij Ajax iemand net zo dom gaat zijn en ze al vroeg met 10 man komen te staan.
 

Forza AZ

Well-known member
In mijn beleving heeft PSV het grootste gedeelte van het seizoen op kop gestaan, maar ik neem aan dat ik er naast zit.
-Ajax heeft 218 dagen op kop gestaan, PSV 53 dagen en verder Roda JC, Vitesse en Heracles nog 1 dag en PEC Zwolle minder dan 1 dag.
-Ajax stond 223 wedstrijden op kop, PSV 74, Heracles 3, PEC Zwolle 2, Roda JC en Vitesse beide 1.
 

Maasveld

Well-known member
Buiten de spanning was het probleem voor AZ toen vooral dat Waterman zo oliedom was om al zo vroeg in de wedstrijd een penalty te veroorzaken en een rode kaart te pakken. Dat is waarschijnlijk ook de enige hoop voor PSV, dat er bij Ajax iemand net zo dom gaat zijn en ze al vroeg met 10 man komen te staan.
Wat dat betreft gloort er met van der Hoorn wel hoop voor PSV.
 
Bovenaan