The Jukebox

erka

Well-known member
Bij samenstellen van mijn top2000 lijst stuitte ik vanavond op deze variant.


:rumcolaa:
 

Unregistere

Well-known member
Als ik het jaar zo weer een beetje de revue laat passeren qua sterke albums, dan komt Tyler, The Creator toch ook wel weer positief voorbij.

Dus een muntje voor hem vandaag:

 

Unregistere

Well-known member
Van Tyler is het een kleine stap naar Earl Sweatshirt. Vandaag een muntje voor een nummer van zijn plaat Doris uit 2013. De alom bekende RZA doet mee.

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag weer eens een muntje voor Balthazar, omdat het na die prima soloplaten tijd wordt voor een nieuw groepsalbum:

 

Unregistere

Well-known member
Muntje gaat vandaag naar Nxworries, oftewel de samenwerking tussen de onvolprezen Anderson .Paak en Knxwledge. Nummer komt van het album Yes Lawd!, uiteraard weer erg gaaf.


.Paak is echt een koning! :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Ha, het heerlijke Parquet Courts heeft weer een leuk nieuw schijfje gemaakt. Samen met de Italiaan Daniele Luppi, die de New Yorkse rammelband uitnodigde voor zijn project Milano. Ook Karen O doet mee, maar niet op het nummer waarvoor ik muntje in de jukebox gooi:


Heerlijk man!
 

Unregistere

Well-known member
Met het oog op de jaarlijst 2017 (zie ook het andere topic over Album releases 2017) vandaag een muntje voor SZA. Haar album Ctrl is wat mij betreft een van de beste urban platen van het bijna afgelopen jaar.

 

Unregistere

Well-known member
Een van de fijnste gitaarplaten van het bijna afgelopen jaar is wat mij betreft Bobby Fuller Died For Your Sins van Chuck Prophet. Hij verdient wel een muntje, wat mij betreft.


Ook zeker een aanrader voor liefhebbers van pakweg Tom Petty.
 

Unregistere

Well-known member
De eerste munt van 2018 gaat naar Vlaanderen, naar de bard Guido Belcanto. Voor een nummer van zijn laatste plaat Liefde & Devotie.


Naomi Sijmons (Reena Riot) doet ook mee.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar The Beautiful South. Een Engelse gitaarpopband. Dit is de opener van het album Blue Is The Colour uit 1996, destijds licht controversieel vanwege de door zangeres Jacqui Abbott gezongen regel "Don't marry her, fuck me". Dat laatste stukje werd voor de singleversie veranderd in 'have me', omdat de BBC het anders niet wilde draaien.

 

leo1949

Well-known member
Alweer een jaar geleden dat hij overleed, Peter Sarstedt
Er gaat een theorie die zegt dat deze clip over Sophia Loren zou gaan.
Die, werd verlaten door haar vader, en uit een achterbuurt van Napels kwam.

 

U.G.

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar The Beautiful South. Een Engelse gitaarpopband. Dit is de opener van het album Blue Is The Colour uit 1996, destijds licht controversieel vanwege de door zangeres Jacqui Abbott gezongen regel "Don't marry her, fuck me". Dat laatste stukje werd voor de singleversie veranderd in 'have me', omdat de BBC het anders niet wilde draaien.

Ik sluit ff min of meer aan. De zanger van de Beautiful South zat daarvoor bij The Housemartins. En die leverde ooit deze cover van een lied van de Isley bros.. a capella.

 

Unregistere

Well-known member
Netjes U.G.!

Als kleine nabrander van het trainingskamp gaat mijn munt vandaag even naar dit nummer. Hebben we meegezongen met een 'bedelaar' met een gitaar die dit op een terras kwam spelen voor ons. Na een ruime donatie van de spelers kwam ook Bamboleo nog als toegift.

 

Unregistere

Well-known member
Volgende muntje gaat naar Solange, de zus van Beyonc?. Haar album A Seat At The Table uit 2016 blijft erg fijn!


Sampha doet ook mee. :duim:
 

leo1949

Well-known member
Nou dan moet de echte La bamba van Ritchie Valens er ook maar achteraan dit is de uitvoering zoals ik die ken uit 1958.

 

Makanaky

Well-known member
"The day the music died" Met deze oervader van de moderne muziek zat Valens in 1 vliegtuig. "It's better to burn out than to fade away" van Neil Young is een directe verwijzing naar dit nummer.

 
Bovenaan