The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Muntje voor Balthazar, omdat Devoldere en Deprez dit jaar goede soloplaten afleverden en dat tilt de verwachtingen voor een nieuwe Balthazar naar een hoog niveau:

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat mijn muntje naar Fink. Zijn laatste plaat Resurgam is in mijn ogen ook een kandidaat voor een topnotering in het jaarlijstje.

 

Unregistere

Well-known member
Jillette Johnson heeft enige tijd terug het album All I Ever See In You Is Me uitgebracht, een release die zeker in ons land weinig aandacht kreeg. Ik vond haar vorige plaat geweldig en was dus verheugd om te ontdekken dat de nieuwe in de bakken stond bij mijn vaste platenzaak. Gelijk meegepakt en hij is weer mooi! Muntje voor Jillette dus.

 

Unregistere

Well-known member
Kelela Mizanekristos, een 34-jarige Amerikaanse met Ethiopische roots, bracht onlangs haar debuutplaat Take Me Apart uit. Me dunkt de beste R&B plaat van 2017. Muntje voor haar dus:

 

De Wolf

Well-known member
Vandaag dag van de Franse taal dus daarom maar een (Waals) euromuntje voor een dame in ondergoed

 

Unregistere

Well-known member
Dan doe ik een dag na de dag van de Franse taal ook nog maar mee met een muntje voor D?troit, de band van de 'ietwat' controversi?le Bertrand Cantat en 16 Horsepower-man Pascal Humbert.

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag een muntje voor Sue Daniels. Maakte ooit ??n prima plaat, in 2001, getiteld Paris. Er is verder weinig bekend over deze Belg, die altijd met een pruik op liep en na zijn debuutalbum volledig uit beeld verdween.

 

U.G.

Well-known member
Ik ga nu ff way back voor jeugdsentiment. Uit de vinylcollectie die m'n pa ooit heeft meegebracht uit Argentini?.

 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
De nieuwste Benjamin Clementine is wel weer heel bijzonder. Af en toe ook gewoon een beetje raar, maar er gebeurt zo ontzettend veel op I Tell A Fly. Intrigerend plaatje.

Muntje voor hem dus:

 

Unregistere

Well-known member
Nieuwe Curtis Harding. Kan je ook gerust heel vaak draaien hoor. Muntje voor hem dus, want Face Your Fear is in mijn ogen een serieuze kandidaat voor de jaarlijsten! :duim:

 

Makanaky

Well-known member
Je wil 'm niet live zien. Wat een rommelige aanfluiting was dat zeg. Aardige 2e plaat, dat wel.
 

Unregistere

Well-known member
Prima tweede plaat zelfs.

Nieuwe van Taylor Swift is ook niet verkeerd. Nog even afwachten of het niveau vergelijkbaar is met 1989, dan moet ik hem vaker draaien, maar eerste indrukken zijn goed. Muntje voor Taylor dus:


En natuurlijk nu ook wachten op de cover door Ryan Adams.
 

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje gaat vandaag naar Jason Isbell.


Kwam langs in een Spotify playlist voor in de auto, net toen het wat begon te schemeren. Paste prima bij elkaar.
 

Unregistere

Well-known member
Zat toevallig nog een muntje in mijn broekzak. Dat kan dan wel in de jukebox, waarom niet. Voor een lekkere kraker van Spoon.

 

U.G.

Well-known member
Het zijn prima dagen om een beetje Fado te luisteren. Een muntje voor wat mij betreft het beste Fado-lied van vorig jaar.


Wach ff....ik heb nog een muntje. Die gaat naar de Morna, ( = Fado, maar dan tropisch, vanuit Kaapverdi? )

 

Unregistere

Well-known member
Oh ja, Top 2000 kan weer. Ik denk dat ik dit jaar deze ook eens in de lijst ga zetten:


Lekker om mee te galmen in de auto.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag een muntje voor Pene Corrida, dat een leuke parodie op de hit van Famke Louise heeft gemaakt. Opgenomen in mijn vaste platenzaak! :duim:


Oh en voor wie het origineel niet kent:

 
Bovenaan