The Jukebox

Atreides

Well-known member
Eén van mijn favoriete bands dat Sigur Rós. In misschien wel de beste documentaire (Heima) waar Sigur Rós verteld over hun verleden, heden, succes en afsluit met gratis concerten voor de Ijslandse bevolking (in het kader van giving back) én zijn fenomenale beelden van het beeldschone Ijsland te zien. De muziek van Sigur Rós lijkt bijna uit de Ijslandse grond getrokken. Wat mij betreft een fantastische combinatie.

Het nummer 'Olsen Olsen' zoals te zien in de documentaire Heima:

Hele docu:
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
I took a trip to the Grand Wazoo. Zappa plaat uit de periode eind 60s begin 70s met veelal instrumentale jazz fusion werk met oa Hot Rats, the Grand Wazoo en Jaka Jawaka. Geweldige big bands met super bezettingen. En the Grand Wazoo is sowieso een favoriete Zappa plaat. En om te illustreren dat Zappa niet alleen maar ingewikkelde freak muziek maakte een toegankelijk lekker en gezond piece of Zappa.

 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Geen idee waarom we nu weer geen YouTube schermpje zien. Die goeie ouwe tijd met die vorige versie toen alles nog simpel werkte en we vbookie hadden...

Ik denk of doordat je de s hebt laten staan na https of doordat het een mobiele link lijkt te zijn.

Hoe dan ook, prima optie om je muntje aan te doneren. Zelf denk ik dat het in deze barre tijden geen kwaad kan om te vertrouwen op hogere machten, net als Kanye West. Dus ik doneer een muntje aan een nummer van zijn laatste plaat Jesus Is King.

 

Unregistere

Well-known member
Mooi, zo kennen we je weer!

Vandaag doneer ik een muntje aan Everything Is Recorded, het project van Richard Russell. Het idee is simpel. Hij gooit elke vrijdagavond zijn studio open voor talentvolle artiesten, die creatief aan de slag kunnen gaan. De enige voorwaarde: alles wordt opgenomen. Twee jaar terug leverde dat al een fijne plaat op, nu is er opvolger Friday Forever. Weer een feestje voor de liefhebber van het genre.


Gisteren speciaal bezorgd door een van de twee eigenaren van mijn favoriete platenzaak, samen met twee andere albums die ik besteld had. Gewoon op het fietsje, toch een kilometer of 15. Is dat service of niet? :duim:
 

Atreides

Well-known member
[h=1]CHVRCHES - Forever heeft een Stay-at home versie gemaakt van het nummer Forever. Hopelijk duurt de Corona crisis wat minder lang:[/h]
 

Unregistere

Well-known member
Dat is zeker te hopen, Atreides !

Gooi ik er in de tussentijd maar eens een muntje in voor Thundercat, voor een nummer van zijn nieuwste plaat It Is What It Is. Weer een lekker funky schijfje.

 

Unregistere

Well-known member
Ik doneer mijn muntje vandaag aan een nummer van Saint Cloud, het nieuwste album van Waxahatchee. De artiestennaam van de 31-jarige Katie Crutchfield. Ze kickte in de aanloop naar deze plaat af van een serieuze alcoholverslaving. Dat keert vooral terug in de teksten, qua sound is het toch vrij zonnig allemaal. Prima plaat geworden, past denk ik ook wel in het straatje van de waan .

 

Unregistere

Well-known member
:duim: We gaan haar checken.

Leuk, ben benieuwd!

Nu, dankzij het boek van Peter Vantyghem, weer eens aan het luisteren naar Marquee Moon van Television. Destijds, in 1977, een zeer revolutionaire plaat. Snap ik wel. Een hedendaagse band als Ought lijkt mij ook duidelijk beïnvloed door Tom Verlaine en kornuiten. En er zijn zat mensen die dit de beste plaat of in elk geval een van de beste platen aller tijden vinden. Muntje voor Television vandaag.

 

Atreides

Well-known member
"Shape Of My Heart" by Sting als onderdeel van de film 'Leon' soundstrack. Met de wat bijzondere combinatie tussen 'actie' meets arthouse. Ook wel een bijzondere relatie tussen 'Leon' (Jean Reno) en Mathilda (de 13-jarige Nathalie Portman).
 

Unregistere

Well-known member
Goed bezig de laatste dagen Atreides !!!

Zelf doneer ik de munt vandaag aan The Ting Tings. Natuurlijk voor een nummer van hun prima plaat We Started Nothing. En dan nu eens niet voor het ook uit een reclame bekende culthitje, maar voor een ander fijn nummertje.

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag weer eens een klassiekertje uit de kast gevist. Heaven Or Las Vegas van Cocteau Twins. Misschien wel de beste plaat die deze Schotse band maakte? Wie zal het zeggen. Album stamt uit 1990. Absoluut muntwaardig!

 

de waan

Well-known member
Vandaag weer eens een klassiekertje uit de kast gevist. Heaven Or Las Vegas van Cocteau Twins. Misschien wel de beste plaat die deze Schotse band maakte? Wie zal het zeggen. Album stamt uit 1990. Absoluut muntwaardig!


Ja, absoluut hun sterkste.

Ik had gewoon eens zin om (The) Nits te luisteren vanavond. Eén van die bands bij wie live-uitvoeringen altijd stukken mooier zijn dan de studioversies.

 

Unregistere

Well-known member
Ook een prima keuze, de waan !!

Zelf doneer ik vandaag een muntje voor Zita Swoon. Nummertje van Big Blueville uit 2008. Een album dat deels overlapt met het eerder uitgebrachte Big City, sommige nummers van die plaat kwamen in een iets andere versie weer terug op deze. Zoals de prima opener.

 

Unregistere

Well-known member
En vandaag gaat het muntje naar een band waar de waan volgens mij een groot liefhebber van is, namelijk Grizzly Bear. Voor een nummer van Veckatimest uit 2009.

 

Unregistere

Well-known member
En dan nu een muntje voor een nummer van nu en wel van het nieuwe album van Dua Lipa.


Uiteraard met een plaatje:

Dua-Lipa.jpg
 
Bovenaan