The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Nog maar eens een zangeres die de munt krijgt. Weer via het boek van Vantyghem. Deze is erg de waan -proof denk ik!


Opener van het album Sometimes I Sit And Think, And Sometimes I Just Sit van Courtney Barnett uit 2015.
 

Unregistere

Well-known member
Wel wis en drie.

Dacht ik wel. En dat geldt waarschijnlijk ook wel voor de dame waar ik nu een muntje aan spendeer. Een vrouw waar Courtney wel deels haar mosterd vandaan haalde: Liz Phair. Haar plaat Exile In Guyville was baanbrekend, mede door de expliciete teksten. Nog steeds is haar sound en stijl een inspiratiebron voor jonge, vrouwelijke artiesten, zelfs als ze dat zelf misschien niet eens in de gaten hebben!

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag weer eens een muntje voor een klassieker. Een hoes met geiten en bokken, dan weet de kenner genoeg. Pet Sounds van The Beach Boys!

 

SanMark.

Well-known member
Ja, je bent duidelijk nog niet klaar als Eefje-zendeling, de waan!

Zelf gooi ik er een muntje in voor een duet van Johnny Cash en June Carter. Ook vastgelegd op de verzamelaar Duets. Toepasselijke titel. Laatst Walk The Line weer eens bekeken en dan kom je natuurlijk gelijk in de stemming.


Dit soort muziek vind ik 'tegenwoordig' heerlijk om naar te luisteren.
 

Atreides

Well-known member
She's lost control uit de fantastische bio-pic van Joy Division (Control):
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Lekker bezig SanMark. !!! :duim:

Zelf dan nu weer een muntje voor een iets moderner nummer, van de onvolprezen Angel Olsen. Hoewel de sound vrij tijdloos is.

 

Unregistere

Well-known member
Het boek van Peter Vantyghem bevat ook een hoofdstuk over 1989, het heerlijke album van Taylor Swift. Terecht natuurlijk. Dus die maar weer in de speler. Muntje!

 

Atreides

Well-known member
Mijn koloniale muntje gaat naar

cinegrafisch veruit één van de beste clips van de afgelopen jaren, ook één van de meer controversiële, maar dat verdubbelt de fun toch SanMark. ?
 

Atreides

Well-known member
De Zweedse zangers die qua 'nombre' erg spaans klinkt zingt hier over falling:


Zou trouwens onderstaande een onbewuste hommage aan de grote leider van de VS zijn?

Maybe I'm wrong
But I could be right
I don't even care
I'm losing my mind
 

Unregistere

Well-known member
Leuk, Atreides. Iets Zweeds wordt niet iedere dag gepost.

Goed, Peter Vantyghem is een Belg. Zijn momenteel door mij gelezen boek met 365 albums die je beluisterd moet hebben, bevat dus ook een behoorlijk aantal platen van Belgische artiesten. Niets mis mee. Onder deze platen ook Thin Walls van Balthazar. Een band die ik onder mijn favoriete Belgische bands schaar, misschien vind ik ze zelfs wel de beste Belgische band op dit moment. Ik kan daar dus heel erg in mee gaan, al hadden de twee voorgangers ook gekund. Hoe dan ook, muntje dus voor een nummer van dit album uit 2015!

 
Bovenaan