The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Vandaag is de munt voor Stimulator Jones. Zijn album Exotic Worlds And Masterful Treasures uit 2018 is een veel te onbekend gebleven parel. Dus daarom een stukje plugwerk op deze woningsdag.

 

Atreides

Well-known member
En dan nu een muntje voor een nummer van nu en wel van het nieuwe album van Dua Lipa.


Uiteraard met een plaatje:

Dua-Lipa.jpg

Klopt de grafische beeldverhouding een beetje met hoe je de zang én het uiterlijke kwaliteiten van Dua Lipa weegt?
 

Atreides

Well-known member
Dit nummer haalt het 'na de lockdown' topic van Unregistere en blijft iets dat we ook in deze Corona tijden prima kunnen doen. De dames van indie popband Aces hebben een daydream:

 

Unregistere

Well-known member
Klopt de grafische beeldverhouding een beetje met hoe je de zang én het uiterlijke kwaliteiten van Dua Lipa weegt?

Nee hoor. Die YT-filmpjes krijgen altijd dezelfde afmeting en plaatjes is altijd maar afwachten. Maar in dit geval is een grotere Dua helemaal geen straf, toch? En goed bezig met jouw muntje! :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Mijn eigen muntje gaat vandaag naar 10,000 Maniacs. Inderdaad, de band van de fantastische zangeres Natalie Merchant. Ik kies het slotnummer van het album Our Time In Eden.

 

Unregistere

Well-known member
En nu zit er een munt in de jukebox voor Talking Heads. De opener van Remain In Light maar eens door de kantine laten schallen.

 

Unregistere

Well-known member
Klaar voor een nummertje om bij te relaxen? Kan prima in deze lockdown. Muntje voor The Congos dus. Klassieker!

 

Atreides

Well-known member
Dit nummer haalt het 'na de lockdown' topic van Unregistere en blijft iets dat we ook in deze Corona tijden prima kunnen doen. De dames van indie popband Aces hebben een daydream:


Van de film Léon gaan we naar de hommage van 'The Japanese House' over Léon vanuit het perspectief van Mathilda:

 

Unregistere

Well-known member
En nu zit dankzij het boek van Peter Vantyghem Dark Was The Night hier in mijn speler. Compilatie uit 2009, bedoeld om steun te krijgen voor Red Hot, een organisatie die zich inzet om muziek te gebruiken bij de preventie van HIV. Interessante dubbelaar, met onder meer fraaie nummers als dit door mij gekozen nummer. Muntje voor het goede doel!

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar The Flaming Lips. Omdat ik The Soft Bulletin, een psychedelisch meesterwerkje uit 1999, weer eens draai. De opener en tevens culthit is, zonder dat Wayne Coyne dat ook kon vermoeden, nog best toepasselijk ook in deze coronatijd:


Two scientists are racing
For the good of all mankind
Both of them side-by-side
So determined

Locked in heated battle
For the cure that is their prize
But it's so dangerous
But they're determined

Theirs is to win
If it kills them
They're just humans
With wives and children

Upwards to the vanguard
Where the pressure is too high
Under the microscope
Hope against hope

Forging for the future
But to sacrifice their lives
Both of them side-by-side
So determined

Theirs is to win
If it kills them
They're just humans
With wives and children

Theirs is to win
If it kills them
They're just human
With wives and children
 

Unregistere

Well-known member
Tijd voor een muntje voor een klassieker. Rumours van Fleetwood Mac. De plaat waardoor menig Engelse middelbare scholier dit woord verkeerd ging spellen, tot afgrijzen van hun docenten. Gemaakt terwijl de hele band in scheiding lag. Zo'n beetje elk nummer heeft die relatieperikelen als onderwerp. Werd het een enorm succes, moesten ze die nummers tot in lengte van jaren blijven spelen.

 

de waan

Well-known member
Hij kwam de laatste maanden al regelmatig langs, maar het blijkt een regelrechte groeier en inmiddels ben ik al een paar weken compleet verslingerd aan Bitterzoet van Eefje de Visser. De favoriet wisselt per dag, maar vandaag is het Lange Vinnen.

 

Unregistere

Well-known member
Goed bezig, de waan! Al moet ik eerlijk bekennen zelf weinig met Eefje te hebben. Wel weer met Roosbeef, opmerkelijk genoeg.

Mijn muntje gaat vandaag naar Arcade Fire, voor een nummer van The Suburbs. Daar luister ik nu naar dankzij het boek van Peter Vantyghem. Het zit best wel goed in elkaar natuurlijk, maar toch ben ik niet zo lyrisch over deze band als je op andere plaatsen soms ziet. Maakt niet uit natuurlijk. Ik heb me voorgenomen om alle albums die Vantyghem noemt (dat zijn er een kleine 800) en die ik ook daadwerkelijk bezit weer eens te beluisteren. In die zin leuk om nu ook dit album weer eens te draaien. Ik begrijp echter wel waarom ik deze plaat niet meer zo heel vaak uit de kast heb gepakt.

 

de waan

Well-known member
Goed bezig, de waan! Al moet ik eerlijk bekennen zelf weinig met Eefje te hebben. Wel weer met Roosbeef, opmerkelijk genoeg.

Tja, dan moet ik mijn missiewerk toch nog even voortzetten. Er zit niets anders op.

Ondertussen gooi ik er gewoon een klassiekertje in van misschien wel mijn favoriete gitarist.

 

Unregistere

Well-known member
Ja, je bent duidelijk nog niet klaar als Eefje-zendeling, de waan!

Zelf gooi ik er een muntje in voor een duet van Johnny Cash en June Carter. Ook vastgelegd op de verzamelaar Duets. Toepasselijke titel. Laatst Walk The Line weer eens bekeken en dan kom je natuurlijk gelijk in de stemming.

 

U.G.

Well-known member
Ik vind de filmversie van dit liedje hierboven, met acteurs die dit echt nazingen mooier :oops:
De stem van de echte Johnny Cash is untouchable, maar Reese zingt mooier dan June.


Fransen.

Een van m'n favo nummers van een prachtbandje de la France :
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind Reese wel mooier dan June, maar qua zang prefereer ik persoonlijk dan weer wel June boven Reese, U.G.

Vandaag is de munt voor Rihanna. Voor een nummer van haar album ANTI, dat van Pitchfork terecht een hoge notering kreeg in de lijst met beste platen van het decennium. Lekker hoor!

 
Bovenaan