The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Klasse, U.G. ! :duim:

Ik gooi er een munt tegenaan voor Stevie Wonder. En dan voor een nummertje van zijn meesterwerk Songs In The Key Of Life. Misschien ook wel toepasselijk voor de huidige tijd:

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Valt me altijd op hoe weinig ik ken van Stevie Wonder maar wat ik van hem ken bijna allemaal wel geweldig vind. Ik moet eens een keer tijd maken voor de beste man :D
 

Unregistere

Well-known member
Valt me altijd op hoe weinig ik ken van Stevie Wonder maar wat ik van hem ken bijna allemaal wel geweldig vind. Ik moet eens een keer tijd maken voor de beste man :D

Dan zou ik bij het bovenstaande album beginnen!

Zelf gaat mijn muntje vandaag naar Angel Olsen. Heb haar complete discografie vandaag al gedraaid, blijft fijn.


Dit nummer komt van My Woman uit 2016.
 

Unregistere

Well-known member
Zat ik gistermiddag lekker naar Angel Olsen te luisteren, zijn vandaag Drive-By Truckers aan de beurt. Dus kwam ook het meesterlijke Outfit langs, van het album Decoration Day uit 2003. Muntje voor dit nummer!

 

Unregistere

Well-known member
Ik draai nu Hollywood Town Hall van The Jayhawks. Ook weer dankzij het boek van Peter Vantyghem. Toch wel hun beste werk, wat mij betreft. 1992, Olson én Louris in topvorm. Muntje voor deze band!

 

Unregistere

Well-known member
En nu A Sailor's Guide To Earth van Sturgill Simpson. Uit 2016, de tijd vliegt. Mooie plaat. Muntje voor hem!

 

Unregistere

Well-known member
Douglas Firs is de band van de Belg Gertjan Van Hellemont. Ze hebben al een rijtje albums uitgebracht met op alt. country leunende gitaarpop. Zoals Hinges Of Luck uit 2017. Muntje voor deze Vlamingen!

 

Unregistere

Well-known member
En nu ff een beetje energie de kantine in knallen met een nummer van Kanye West. Inclusief glansrol voor RiRi. Het koor zit volgens het boekje vol met beroemdheden, maar die zijn nauwelijks te onderscheiden. Maar voor het verhaal wel tof.

 

Unregistere

Well-known member
Met dank aan het boek van Peter Vantyghem nu weer eens The Trinity Session van Cowboy Junkies. Plaat uit 1993. Traag, maar mooi. Met veel smaakvolle covers, zoals deze van Hank Williams. Muntje voor deze band!

 

Unregistere

Well-known member
Die komt uit '88.

Ik zie het ja. Vreemd, achterop mijn CD stond toch echt 1993. Zal wel een latere uitgave zijn dan.

Vandaag gaat de munt in ieder geval naar de heren Joey Burns en John Convertino. Oftewel Calexico. Dit duo maakte een aantal fijne platen, alt. country met latino invloeden. Feast Of Wire uit 2003 is een mooi voorbeeld. Ik beluister de plaat dankzij het boek van Peter Vantyghem. Ironisch genoeg staat er een bonusnummer op met de naam Corona, maar daar kies ik hier niet voor als clipje. Maar wel voor:

 

Unregistere

Well-known member
In deze lastige tijden is het prettig om je te kunnen vastklampen aan een voorganger. Iemand die je op bezwerende wijze kan toespreken. Of toezingen, zoals David Eugene Edwards. In dit geval met 16 Horsepower. Het geniale Sackcloth 'n' Ashes zit hier in de speler. Ouderwets genieten, muntje voor deze band!

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat het muntje naar een wat recentere plaat, namelijk Dirty Computer van Janelle Monáe. Voor mij de topplaat van 2018. Al is het maar door een nummer als dit, waaraan ik graag een muntje doneer:

 

Unregistere

Well-known member
Nu door het boek van Peter Vantyghem bij de soundtrack van de film I Am Sam beland. Dat album had ik staan, al lang niet gedraaid. Eigenlijk zonde. In de film zitten veel Beatles-verwijzingen én songs. Alleen kreeg men de rechten niet, waardoor andere artiesten de nummers mochten vertolken. Interessant. Zo hoor je onder meer Aimee Mann, Nick Cave, Ben Harper, Eddie Vedder, Paul Westerberg en deze Heather Nova, aan wiens cover van We Can Work It Out het muntje spendeer:

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag om dezelfde reden - het boek van Vantyghem - de debuutplaat van The Strokes weer eens gedraaid. Is This It. Geniaal album, nooit meer benaderd door de mannen. Ze komen nu na jaren met een nieuwe plaat, maar de recensies zijn al overwegend vernietigend. Gelukkig hebben ze dit meesterwerk gemaakt. Laten we de rest van het oeuvre gewoon links liggen. Muntje voor The Strokes!

 

Unregistere

Well-known member
En vandaag gaat de munt naar The Smiths voor een nummertje van The Queen Is Dead. Beetje meegalmen met Morrissey op eerste paasdag, niets mis mee. Muntje voor deze mannen dus!

 

Batigoal

Well-known member
Tsja, recensenten. Het lijkt soms wel of er geen middenweg bestaat tussen chronisch chagrijn en overdreven fanboys. Gelukkig laten we ons niet beïnvloeden door die gasten en luisteren we gewoon lekker naar dit fijne liedje. Is het een ode aan wijlen David Berman of is het een gejat liedje waarin ook een vleugje Anastacia te horen is? Hoe dan ook, de liveversie van een paar maanden terug vond ik wel lekker:

 

Unregistere

Well-known member
Je moet altijd je eigen plan trekken, ben ik volledig met je eens. Al kan ik me in dit geval wel vinden in de negatieve recensies. Het is het allemaal 'net niet', wat mij betreft. Zeker vergeleken met de debuutplaat. Maar dat vond ik eigenlijk van elk album dat The Strokes daarna maakten. Ik vermaak me dan meer met de soloplaten van Albert Hammond, jr. Voor dit album had ik wel enige hoop, gezien de producer die men strikte. Helaas.

Dus gooi ik er nu een munt in voor de Belgische band Intergalactic Lovers. Zij hebben het geluk te kunnen beschikken over topzangeres Lara Chedraoui. Haar stem draagt de gitaarpopliedjes van haar bandgenoten. Op Greetings & Salutations uit 2011 was dat al het geval. Ik doneer dan ook een muntje aan een nummer van dit album!

 

Unregistere

Well-known member
Voor de volgende munt blijven we gewoon in België. En wel bij dEUS. Voor een nummer van het prima album The Ideal Crash uit 1999.

 

Unregistere

Well-known member
Ogen dicht, je kunt toch nergens heen. Dus laat je meevoeren op de sprookjesachtige klanken van het IJslandse Sigur Rós. Muntje gaat naar het wat mij betreft beste nummer van hun dromerige plaat Ágætis Byrjun uit 1999. Goed om je IJslands en Hooplands mee op te halen!


Sowieso kunnen we in deze donkere tijden wel een portie Hooplands gebruiken.
 
Bovenaan