The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Dinsdagmiddag is een mooie middag voor een muntje. Vandaag voor een nummer dat is geschreven voor de onvolprezen Frank Ocean. Toen hij de demo liet horen aan Beyoncé barstte zij naar verluidt in tranen uit. Daarna besloot ze het nummer op te nemen en op haar album 4 te zetten. Daar vormt het een fraai rustpuntje tussen enkele fijne R&B stampers.

Unregistere

Well-known member
Zoals ik al eens eerder meldde, ben ik het boek van Peter Vantyghem met 365 albums die je beluisterd moet hebben aan het lezen. Nog altijd januari, dus nog altijd blues. Ook Captain Beefheart & his Magic Band kwamen voorbij. De keuze viel op Safe As Milk, een album dat hier ook in de kast staat. Geïnspireerd door het lezen heb ik die plaat weer eens in de speler gegooid. Blijft prima, dus doneer ik graag een muntje aan deze klassieker. Destijds, in 1967,begreep men er overigens geen bal van, maar later werd het album toch gezien als meesterwerk.

Unregistere

Well-known member
Gisteravond bij de training was er een speler die binnen bleef trainen en daar lekker oudere hiphop door de speakers liet knallen. Mooie tegenhanger voor dat gedoe met Snelle en zo, waar die jonge gasten mee aan komen zetten. Dus een muntje voor Kanye West vandaag:

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag weer even naar de platenzaak geweest en onder andere The Unraveling van Drive-By Truckers aangeschaft. Je krijgt precies wat je van deze band verwacht, prima alt. country met een rockrandje. Muntje voor Patterson Hood en zijn mannen!

Unregistere

Well-known member
En vandaag naar Rosalía, voor een nummertje van Los Angeles, de plaat voor haar doorbraakalbum. Het is een cover van Will Oldham en ze brengt hem in mijn ogen fantastisch.

Unregistere

Well-known member
Vandaag zin om een nummertje te doneren aan een ouder nummer van Lana Del Rey. De keuze is gevallen op deze fantastische opener van de EP Paradise:

Unregistere

Well-known member
Speciaal voor Ron Jans, omdat hij zo onder vuur ligt in de Verenigde Staten, een muntje voor een nummertje van zijn favoriete band:

de waan

Well-known member
Ken ik niet zo goed eigenlijk. Van naam wel uiteraard, ik ga hem eens opzoeken.

Maar ik kwam terug binnen in dit topic bij Safe As Milk. :duim:

Unregistere

Well-known member
Ken ik niet zo goed eigenlijk. Van naam wel uiteraard, ik ga hem eens opzoeken.

Maar ik kwam terug binnen in dit topic bij Safe As Milk. :duim:

Dat is een prima binnenkomer natuurlijk! :duim:

Vandaag doneer ik een muntje aan The Kik. Ze hebben net een nieuwe plaat uit, genaamd Jin. En de synthesizer speelt de hoofdrol, waardoor ze toch wel anders klinken dan op hun eerdere platen.

Unregistere

Well-known member
Een zaterdagmiddagmuntje voor een nummer van Miss Anthropocene, het nieuwe album van Grimes. Het is precies zoals je van haar mag verwachten. Enigszins vreemd dus, maar wel lekker.

Unregistere

Well-known member
Op dinsdag is een muntje voor Puss n Boots gewoon een goed idee. Onder deze naam treden de bevallige dames Sasha Dobsob, Norah Jones en Catherine Popper op. Het resultaat is meer dan een tussendoortje, want deze drie kunnen er wat van. Heerlijke songs met een country- en folkrandje.

Unregistere

Well-known member
En natuurlijk is het dan ook altijd verstandig om een muntje te doneren aan Destroyer, oftewel Dan Bejar. Hij heeft weer een sterke plaat gemaakt!

Unregistere

Well-known member
Greg Dulli, vooral bekend van The Afghan Whigs, maar ook van The Twilight Singers, heeft een nieuwe soloplaat gemaakt. Random Desire heet die, vanmiddag opgehaald in de platenzaak. Prima album weer, precies zoals je van hem mag verwachten.

Bovenaan