The Jukebox

Unregistere

Well-known member
De laatste dagen veel 4 van Beyonc? aan het draaien. Topplaatje van haar, met veel verschillende nummers. Mooie ballads, een door Frank Ocean geschreven liefdesliedje, een Prince-achtige kraker en natuurlijk van die echte 90's R&B-knallers, zoals het nummer waaraan ik de munt spendeer. Zal niet aan iedereen hier besteed zijn, maar ik ga goed op deze groove en dat refrein hoor.

Unregistere

Well-known member
Na zo'n werkweek is het toch heerlijk om het weekend ff in te luiden met die prachtplaat van Lana Del Rey. Vandaag dus weer eens een muntje voor haar.

Unregistere

Well-known member
En vandaag, omdat ik zag dat @de waan er gister ook naar luisterde op Spotify, een muntje voor de jonge Billie Eilish. Nu eens voor een ouder nummertje:

de waan

Well-known member
En vandaag, omdat ik zag dat @de waan er gister ook naar luisterde op Spotify, een muntje voor de jonge Billie Eilish. Nu eens voor een ouder nummertje:

Dat was dan toch mijn dochter waarschijnlijk. Maar Billie is wel ok?, ol? ol?.

(Voor de goede orde: ik ben het ook niet zelf die naar al die Koreaanse shit luistert.)

de waan

Well-known member
Ben mij ook maar eens aan het storten op een toplijstje van de jaren tien. Deze (ook al) jonge honden zullen daar zeker wel in staan met hun debuutplaat.

Unregistere

Well-known member
Dat was dan toch mijn dochter waarschijnlijk. Maar Billie is wel ok?, ol? ol?.

(Voor de goede orde: ik ben het ook niet zelf die naar al die Koreaanse shit luistert.)

Haha, dat laatste was me nog niet opgevallen. Was mooi geweest. Maar Billie is zeker ok?. En Canshaker Pi ook hoor.

Zelf doneer ik vandaag een muntje aan Pulp, voor een ouder nummertje van de mannen.

Unregistere

Well-known member
En de munt van vandaag kan best eens naar Steve Lacy gaan. De talentvolle artiest, ook lid van The Internet en als producer betrokken bij tal van artiesten in de urban hoek, heeft zelf een prima soloplaat gemaakt. Apollo XXI heet die.

Unregistere

Well-known member
De vrouwen houden 2019 wel in een ijzeren greep. Want ook FKA twigs heeft nog even een plaat gemaakt die gewoon kan meedingen om de hoogste treden van de jaarlijst. Magdalene is niet eenvoudig te behappen, maar wel weer ijzersterk. Muntje voor haar dus!

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ik moet het dus nog een paar keer proberen begrijp ik.

Een twigs-plaat vraagt doorgaans inderdaad meerdere luisterbeurten. Toevallig vanochtend nog over gehad met de verkoper in mijn vaste platenzaak. Zij zitten tegenwoordig in een verzamelpand, waarin op de onderste etage een restaurant is gevestigd. Vorige week hadden ze FKA twigs opgezet in de winkel en dat zorgde toch voor enkele WTF-blikken van beneden. Moeten ze tegenwoordig rekening mee houden, haha.

Maar als het je bij de eerste keer luisteren al totaal niet aanspreekt, weet ik niet of haar muziek nog gaat groeien hoor. Moet wel binnen je smaak passen. Misschien is Cigarettes After Sex dan beter geschikt voor jou? Doneer ik vandaag een muntje aan.

Dit is overigens een man, al hoor je dat wellicht niet direct. In die zin draait Greg Gonzalez met zijn band ook moeiteloos mee in het vrouwenjaar.

de waan

Well-known member
De vorige kon ik zeker wel waarderen, maar deze wil nog niet echt landen. Probeer het gewoon nog een paar keer.

Unregistere

Well-known member
Ge?nspireerd door het invullen van mijn Top 2000 lijstje doneer ik mijn muntje vandaag aan deze heerlijke song:

Unregistere

Well-known member
Vandaag geluisterd, maar ik vind het vooral heel erg saai.

Okee, dat is uiteraard niet verboden. Je moet er in gedachten ook zo'n soft-erotische film van SBS uit de jaren '90 bij denken.

Maar dan gooi ik er nu wel even een muntje in voor Bahamas, oftewel de Canadees Afie Jurvanen. Zijn album Earthtones van vorig jaar draai ik nog altijd met veel plezier. Kwam van de stapel met 'hete verborgen pareltjes' van de verkopers van mijn vaste platenzaak en ze hadden gelijk.

Unregistere

Well-known member
DJ Shadow kwam onlangs ook met een nieuw album. Our Pathetic Age heet die, een dubbelaar. Best een lange zit daardoor, waarbij disk 1 (de 'instrumental suite') het bij mij aflegt tegen disk 2 (de 'vocal suite'). Daar zit je ineens wel weer op het puntje van je stoel. Dus een muntje voor DJ Shadow vandaag:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoewel al uitgebracht in 2017, is onderstaand nummer mijn favoriete nieuwe ontdekking van dit jaar. Een paar maanden terug op geklikt omdat 'Manchester Orchestra' me wel interessant klonk en nummers die langer dan zes minuten duren sowieso altijd wel m'n aandacht trekken tijdens mijn 'Youtube-doorklik-sessies'. En dan kom je dus soms dit soort pareltjes tegen. Hemeltjelief, wat een stem heeft die gast! Geweldige tekst ook, met een mooie, diepe betekenis. Maar bovenal muzikaal toch geniaal. Wikipedia zegt dat ze een indie rockband zijn, maar volgens mij zijn ze veel meer dan dat.

Kent iemand ze? Janssen of Unregistere misschien?

Bovenaan