The Jukebox

Unregistere

Well-known member
De tekstregel "The end of all wanting is all I've been wanting", het nummer Nights that Won't Happen en de grafsteen linksonder op de hoes, etc., etc. Hele wrange prachtplaat.

Wrange prachtplaat. Mooi omschreven inderdaad!

Mijn muntje gaat vandaag naar een andere prachtplaat uit 2019, althans, dat vind ik nog altijd. Remind Me Tomorrow van Sharon Van Etten. Kwam al vroeg in het jaar uit, maar ik blijf dit album draaien. Vaak een goed teken.

André

Well-known member

De Asser metalband Blackbriar
Binnenkort op tournee met Epica

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Omdat ze op Lowlands kennelijk nogal de aandacht heeft getrokken, nogmaals een muntje voor het jonge talent Billie Eilish.

Unregistere

Well-known member
En vandaag gaat het muntje naar Mos Def & Talib Kweli. Samen waren ze Black Star en maakten ze in 1998 een geweldig album.

Unregistere

Well-known member
Op zo'n warme dag als deze kan zuchtmeisje Claude Fontaine ook wel weer eens door de ruimte schallen. Muntje voor haar!

Unregistere

Well-known member
Na Fontaines D.C. nog een leuk post-punkbandje uit Ierland: The Murder Capital. De recent uitgebrachte plaat When I Have Fears is ook zeker interessant voor fans van Idles en Shame. De muziek is soms wel wat donkerder. Af en toe doemt de vraag op of het allemaal wel goed gaat met zanger James McGovern, maar vooruit.

Muntje voor deze gasten!

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar Tyler, the Creator. Zijn laatste album Igor is zeker geen hiphopalbum in de puurste zin van het woord. Wel is het een geweldige plaat geworden waarop meerdere bekende artiesten uit de urbanscene een bijdrage leveren, soms min of meer verstopt en niet genoemd in de credits. Maar dan zijn ze er wel. Top!

Unregistere

Well-known member
Vandaag mag het muntje wel eens naar Taylor Swift voor een nummer van haar nieuwe plaat Lover. De titelsong dan maar, een fijn countrypopliedje.

Batigoal

Well-known member
Afgelopen donderdag was ik naar de album releaseparty van Korfbal. Korfbal, bekend van de "Hitkrant"-EP. Het luistert erg fijn weg en de gitaren doen prima hun werk. Helaas lijkt hun avontuur vooralsnog van korte duur, want ze gaan hoogstwaarschijnlijk alweer uit elkaar vanwege andere projecten.

Unregistere

Well-known member
Vandaag verdient Metronomy de munt. Zij zijn terug met het album Metronomy Forever en dat is weer een lekker plaatje geworden. Luister bijvoorbeeld maar naar dit nummer:

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat het muntje naar een oudje van de EP Don't Smile At Me van Billie Eilish, die ze dus al maakte voor ze dit jaar doorbrak. Was ze dus nog piepjonger... Bijzonder.

Unregistere

Well-known member
En dan nu een munt voor Lana Del Rey. Haar Norman Fucking Rockwell! gaat zeker meedraaien in de top van de jaarlijstjes, als het aan mij ligt. Prachtige songs, veelal opgebouwd rond de piano. Donkere po?zie, voorgedragen met haar kenmerkende wat lijzige stijl. En dan begint ze haar plaat met de zin ,,God damn man-child! You fucked me so good that I almost said I love you!" Dan zit je er wel gelijk lekker in, toch?

Unregistere

Well-known member
Ik had geloof ik nog geen muntje gedoneerd aan Norman Fucking Rockwell!, die prima plaat van Lana Del Rey. Laat ik dat dan deze zondagmorgen eens doen.

Unregistere

Well-known member
Woensdag is een mooie dag. Vind ik dan. Zeker als je een muntje aan Lana Del Rey kunt besteden. Doe ik daarom ook.

Unregistere

Well-known member
Ja, dat is het mooie van zo'n jukebox. Als het kan, dan kan het. Dus kan ik ook wel eens een keer een muntje spenderen aan een nummer van de nieuwste plaat van Lana Del Rey. Dat verdient ze wel.

Bovenaan