The Jukebox

Unregistere

Well-known member
En vandaag een muntje voor een nummer van de nieuwe Anderson .Paak, getiteld Ventura. Ik kies voor het nummer waarop 'good old' Brandy meedoet.

Unregistere

Well-known member
The Kik speelt twee albums van Boudewijn de Groot, te weten Voor De Overlevenden en Picknick. Dat doen de Rotterdammers goed. Excelsior Recordings heeft de live-uitvoeringen vastgelegd, hetgeen een leuke dubbelaar oplevert. Vandaag spendeer ik daar een muntje aan.

Unregistere

Well-known member
Met de temperaturen die ze later deze week opgeven, is het natuurlijk altijd goed om de plaat van zuchtmeisje Claude Fontaine te draaien. Muntje voor haar dus!

Unregistere

Well-known member
Legacy! Legacy! is een heerlijk album van Jamila Woods. De urbanartieste eert op dit eigenzinnige plaatje een groot aantal gekleurde mensen die impact hebben gehad op de (muziek)geschiedenis. Alleen daarom al een muntje waard.

Unregistere

Well-known member
De Belgen van Dead Man Ray zijn na jaren terug met een nieuw album. Het collectief rond Daan klinkt echter niet veel anders dan toen ze hun laatste plaat uitbrachten. In dit geval is dat alleen maar positief. Muntje voor Dead Man Ray dus!

Unregistere

Well-known member
Blijven we gewoon even in Belgi? met een muntje voor Balthazar. Uiteraard voor een nummer van de nieuwste plaat.

Unregistere

Well-known member
Dit is ook prima weer voor oudere, obscure soulplaten. Zoals Shaolin Soul, een lekkere verzameling soulnummers die door met name RZA zijn gebruikt in diverse nummers van Wu-Tang Clan (en soloplaten). Supergaaf om in die nummers te speuren naar de stukjes die gebruikt zijn. Soms is het overduidelijk, soms is het zoeken.

Muntje voor een nummer van Ann Peebles vandaag:

Makanaky

Well-known member
Die nieuwe Jarvis Cocker die ik laatst postte deed me ergens aan denken. Nu weet ik het:

Muzikaal is Duitsland gelukkig iets meer dan Rammstein alleen.

Unregistere

Well-known member
Hmm... Toch wel tijd om de Duitsers weer met rust te laten, voor mij dan. Muntje van vandaag doneer ik met alle liefde aan de Canadees Afie Jurfanen, beter bekend als Bahamas. Zijn album Earthtones van vorig jaar is ook prima geschikt voor zomerse dagen.

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar Bill Callahan, de goede ouwe brombeer. Wel voor een nummertje van zijn recente plaat Shepherd In A Sheepskin Vest, die ook goede recensies krijgt.

Makanaky

Well-known member
Dat vind ik een hele rare plaat; de ene keer echt prachtig, de volgende behoorlijk saai. Ook wennen trouwens, een Callahan die vrolijk het getrouwde leven inclusief kind bezingt. Desalniettemin verheug ik mij zeer op z'n optreden in TiVre in het najaar.

Makanaky

Well-known member
Vergat ik bijna een muntje te droppen: voor de laatste plaat voor de zomervakantie waar ik ?cht naar uitkijk, debuut Until the Tide Creeps in van Penelope Isles. Nerdy Broer en zus uit Brighton fronten een bandje dat fris van de lever powerpop met een noisy randje ten gehore brengt. Waan vindt dit ook wel leuk.

Unregistere

Well-known member
Dat vind ik een hele rare plaat; de ene keer echt prachtig, de volgende behoorlijk saai. Ook wennen trouwens, een Callahan die vrolijk het getrouwde leven inclusief kind bezingt. Desalniettemin verheug ik mij zeer op z'n optreden in TiVre in het najaar.

Ja, ik las laatst een recensie waarin het wel treffend stond omschreven. Daarin werd gesteld dat het 'folksongs zijn die op het eerste gehoor maar wat voort lijken te kabbelen', maar dat je 'toch aan Bills lippen hangt'. En dat klopt wel, wat mij betreft. Soms lijken het meer aanzetjes dan echt uitgewerkte songs, een beetje zoals Guided By Voices. Maar het werkt.

Bovenaan