The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje van vandaag gaat naar The Delines en dan meer specifiek de openingstrack van hun laatste album The Imperial.

Unregistere

Well-known member
Vandaag een muntje voor een klassieker uit de country. Namelijk Pieces Of The Sky van Emmylou Harris uit 1975. Daar staat deze prachtige cover van een nummer van The Beatles op. Heb weinig betere Beatles-covers gehoord eerlijk gezegd.

Unregistere

Well-known member
En het muntje gaat vandaag naar Split Enz. Heerlijke band natuurlijk, later deels overgegaan in Crowded House. Fijne popsongs met een Beatles-randje. Dit is misschien wel hun bekendste nummer, uit 1984:

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat mijn muntje naar The Be Good Tanyas. Een damescollectief dat sterke alt. country maakte. Frazey Ford, Samantha Parton en Patricia Klein vormen de kern, in het begin zat ook de onvolprezen Jolie Holland er nog bij. Ford heeft inmiddels ook enkele lekkere soloplaten gemaakt. Fijne muziek voor de zondagochtend, wat mij betreft.

Unregistere

Well-known member
En vandaag gewoon eens een muntje voor Daniel Romano. Voor een nummertje van Come Cry With Me uit 2013, de plaat waarop hij met cowboyhoed en snor de cover siert.

erka

Well-known member
Even wat doen aan thematiek van de tijd van het jaar:

Ik kijk/luister elke paar jaar de film wel eens terug.

Unregistere

Well-known member
Te laat voor de thematiek, hoewel het op zich nog kan. Maar ik doneer vandaag mijn muntje aan een zomers plaatje, ook wel toepasselijk. El Mal Querer van Rosal?a. Lekker hoor!

Unregistere

Well-known member
Het Ierse Fontaines D.C. heeft met Dogrel ook een fijne plaat gemaakt. Denk een beetje aan Parquet Courts, aan Ought of aan The Clash en aan Television.

Unregistere

Well-known member
Een samenwerking tussen Broeder Dieleman en Wannes Capelle (Het Zesde Metaal) klinkt op papier al bijzonder. Met hulp van Frans Grapperhaus maakten zij een leuk mini-album, genaamd Dit Is De Bedoeling. Vandaag gaat mijn muntje naar dit trio:

Unregistere

Well-known member
De Utrechtse band The Yearlings maakte begin deze eeuw twee fijne Americana-platen. Daarna was het heel lang stil rond de band, maar vorig jaar maakten ze een fijne rentree met Skywriting. Mijn muntje gaat naar deze mannen, waarvan ik de albumrelease van de tweede plaat destijds nog live heb bijgewoond.

Unregistere

Well-known member
Vandaag is het wel een goede dag om eens een muntje te doneren aan de ernstig onderschatte singer-songwriter Ron Sexsmith. Hij heeft al zo'n vijftien albums gemaakt, boordevol met fijne luisterliedjes. Veel artiesten hebben al werk van hem vertolkt of hem gevraagd voor hen te schrijven, maar een groot publiek bereikt hij eigenlijk nooit. Dit nummer komt van Blue Boy, dat hij in 2001 maakte.

Unregistere

Well-known member
Natalie Mering, beter bekend als Weyes Blood, heeft onlangs haar vierde plaat uitgebracht. Die heet Titanic Rising en is wat mij betreft wonderschoon. Dus een muntje voor haar!

Unregistere

Well-known member
En nu gaat het muntje naar Helado Negro voor een nummer van het dit jaar uitgebrachte album This Is How You Smile.

Unregistere

Well-known member
En vandaag is de munt voor Paula Cole. Zij maakte in 1996 de plaat This Fire en dat was een zeer aardig album.

Bovenaan