The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Ha, ja, je kijkt even niet en er zijn er 100 voorbij!

Prima bijdrage, Belly. Zelf kan ik nu ook weer gewoon willekeurig munten droppen. Om te beginnen voor Paolo Nutini, een nummertje van Caustic Love uit 2014.

Makanaky

Well-known member
Hier evenzeer :duim:
Wil ik er ook wel weer even 1 stuk slaan:

Helaas de zwanenzang van Mark Sandman, wat een geweldig nummer.

Unregistere

Well-known member
Dank mannen. Was wel leuk om zo de lijst langs te gaan, al was het wel een project van de lange adem...

Prima nummer van Morphine inderdaad. Zita Swoon heeft het ook gecoverd, was eveneens fraai. Maar het origineel blijft toch aangrijpender.

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje gaat vandaag naar een groot artiest die helaas ook niet meer onder ons is. Chris Cornell, bekend van zijn werk met Temple Of The Dog, Soundgarden en Audioslave. Hij beroofde zich in 2017 van het leven, maar de herinnering aan zijn muziek blijft. Muntje gaat nu naar een nummer dat hij in 1991 met Temple Of The Dog maakte:

Wie goed luistert en kijkt, herkent misschien nog een andere redelijk bekende zanger...

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat het muntje dan maar naar Cardi B, die vorig jaar het sterke album Invasion Of Privacy maakte. Nu pas officieel uitgebracht als fysieke release.

Stagiaire bij ons op werk zei van de week, toen dat nummer van Maroon 5 met Cardi voorbij kwam, dat ze vond dat Cardi B maar grove taal gebruikte. Best bijzonder, ik dacht dat de jeugd wel tegen een stootje kon. Misschien te jong.

Laat Belcalis maar schuiven!

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar Cornershop. Een leuke band die met name in de jaren negentig lekker bezig was. Bijvoorbeeld met When I Was Born For The 7th Time, een album uit 1997. Daar stond dit culthitje op:

Lekker man!

Unregistere

Well-known member
Ook Curtis Harding verdient wel een muntje. Vandaag voor een nummer van Soul Power uit 2014. Persoonlijk vond ik de plaat die hierna kwam nog beter, maar deze is uiteraard ook prima!

de waan

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar Cornershop. Een leuke band die met name in de jaren negentig lekker bezig was. Bijvoorbeeld met When I Was Born For The 7th Time, een album uit 1997.

Lekker man!

Ja, fijn. MTV's Alternative Nation materiaal.

Ik vind het een mooi moment voor dit duistere pareltje.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Die kun je ook op ieder moment van de dag draaien inderdaad!

Zelf gaat mijn muntje nu naar een iets recenter nummer, namelijk dit nummer van Halsey uit 2017:

Unregistere

Well-known member
En vandaag gaat het muntje naar The Internet. Geweldig urbancollectief rond Syd tha Kid en Steve Lacy. Dit nummer komt van Ego Death, een sterke plaat uit 2015. Misschien nog wel net een tandje beter dan het album dat ze vorig jaar uitbrachten:

Unregistere

Well-known member
Zo, stevig hoor. Dan ga ik vandaag maar voor iets heel anders. Guido Belcanto, de vertolker van het Vlaamse levenslied. Muntje voor deze bijzondere man!

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje gaat vandaag naar Sharon Van Etten, voor een nummer van haar laatste plaat Remind Me Tomorrow. Die vind ik erg sterk en tot nu toe een van de betere platen van 2019.

Makanaky

Well-known member
Jemig, alweer 25 jaar. Ik verveelde me bij m'n oma en knipte nietsvermoedend MTV teletekst aan. Mijn muntje voor Serve the Servants graag.

Bovenaan