Altijd goed. Kinks komen we ook bijna tegen in mijn lijstje! Maar eerst #22. Nog niet de hoogste notering met damesvocalen, maar wel de hoogst genoteerde solozangeres. Dusty Springfield met het prachtige
Dusty In Memphis uit 1969.
Kan me nog herinneren dat ik jaren terug, in mijn vorige baan, een keer een studiedag had. Het zal zo'n tien jaar terug zijn geweest. De docente voor de dag zette tijdens een pauze wat muziek op. Adele en daarna Gabriella Cilmi. Lyrisch was ze. Dit meisje was een megatalent en had samen met Adele de beste blanke soulstem ooit. Ik zag wat collega's knikken, maar ik kon alleen maar denken 'Dusty.... En Dusty dan?' Ach, soms moet je maar gewoon zwijgen.
Deze plaat is zo ongelooflijk goed, wat mij betreft. De anekdote dat tijdens de opnamen de muziek in haar koptelefoon zo hard stond dat de technici er bijna pijn van in de oren kregen, maar Dusty die bleef vragen of het harder mocht, want ze kon zichzelf nog horen. Zoveel kracht in die stem. Wow!
Muntje kan ook bijna alleen maar naar dit nummer gaan, misschien wel het beste lied over overspel ooit. De manier waarop Dusty het brengt... Vooral de regel 'She's hurt you again, I can tell' is zo goed gezongen.