The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Nog even ??n van Fontaines D.C. vandaag. Omdat het kan.

Je kunt een muntje minder nuttig besteden, me dunkt.

Makanaky

Well-known member
Opvallend dat Unreg Big Thief nog niet genoemd, tot nog toe mijn album vh jaar door deze mix van Mazzy Star, Julien Baker en Midlake. Fantastisch subtiele gitaren van Buck Meek en de bezwerende vocalen van Adrianne Lenker. Eerdere platen blijken ook zeer de moeite te zijn.

Unregistere

Well-known member
Die zou nog wel langs komen, maar ben nog bezig om recent gekochte platen op volgorde te plaatsen. Door de top 100 wat achterstand opgelopen. ;)

Prima muntje natuurlijk. :duim:

Doe ik er nu ??n voor Nil?fer Yanya, een 22-jarige Britse met Turkse roots die met Miss Universe een sterke debuutplaat heeft afgeleverd.

Makanaky

Well-known member
Die moet ?k dan nog weer luisteren in al dat vrouwengeweld. Sharon Van Etten, Karen O, Lou Doillon, Aldous Harding en dus Big Thief laten de mannelijke bijdrages aan muziekjaar 2019 tot op heden ver in hun schaduw staan.

Unregistere

Well-known member
Ja, het is een sterk vrouwenjaar. Ik voeg daar in elk geval nog erg graag Weyes Blood, Sigrid, Billie Eilish en - vermoedelijk minder in jouw straatje - Little Simz aan toe. En Nil?fer Yanya dus.

Unregistere

Well-known member
Nou, de munt die je wist dat zou komen dan maar. Die gaat dus naar Big Thief, voor een nummer van het album U.F.O.F..

Makanaky

Well-known member
:duim: 1 vd favorietjes

7 oktober staat met dikke letters in mijn agenda. De grappigste en tegelijkertijd zeer wrang/ironische vertolker vh betere Amerikaansche Lied treedt namelijk bijna nooit op in Europa:

Unregistere

Well-known member
Zo, vond net nog een muntje in mijn broekzak. Gelijk in de jukebox gooien voor een nummertje van de Noorse Sigrid. Haar Sucker Punch gaat wat mij betreft tot nu toe door voor het beste pure popalbum van 2019, al zit er door haar stem her en der nog wel een lekker scherp randje aan.

U.G.

Well-known member
Ik heb nog net de opkomst van de French touch meegemaakt in Parijs. En ik vond deze gasten stiekem gewoon toffer dan Daft Punk.

Makanaky

Well-known member
"James Brown meets Wu-Tang"
Wat wel mee blijkt te vallen, blijft een zeer genietbaar nummertje over. Album op 21 juni.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Vandaag is Little Simz aan de beurt. Een 25-jarige Britse urbanartieste met Nigeriaanse roots, wiens album Grey Area terecht hoge ogen gooit.

Een goed besteed muntje, wat mij betreft.

Unregistere

Well-known member
Soloplaat van Finn Andrews (The Veils), genaamd One Piece At A Time, is ook de moeite meer dan waard, wat mij betreft. Vandaag een muntje voor de eeuwig gekwelde zanger.

Unregistere

Well-known member
Muntje van maintenant naar Carly Rae Jepsen. Haar nieuwste plaat Dedicated staat weer vol met fijne, pure popsongs. Misschien overall net niet zo goed als de voorganger, maar daarvoor moet ik hem nog vaker draaien.

Makanaky

Well-known member

Yes you must – you really must.

Soloplaat van Finn Andrews (The Veils), genaamd One Piece At A Time, is ook de moeite meer dan waard, wat mij betreft. Vandaag een muntje voor de eeuwig gekwelde zanger.

Als de gelegenheid zich nog voordoet zeker live gaan zien. In kleinere clubs en met steengoede begeleidingsband komt dit n?g beter uit de verf dan The Veils, waarvan Andrews uiteraard ook veel nummers ten gehore bracht (The Leavers Danceo.a.!)

Unregistere

Well-known member
Exotic Worlds And Masterful Treasures van Stimulator Jones is ook een fijn plaatje. Van vorig jaar nog. Gaat het straks in de zomer weer heel goed doen denk ik.

Bovenaan