The Jukebox

Makanaky

Well-known member
En voor deze. Silver Jews-frontman David Berman keert na 10 jaar terug uit zelfverkozen pensioen als Purple Mountains:

Unregistere

Well-known member
Ik draai nu al enkele dagen met veel plezier de plaat van Pete Doherty & The Puta Madres. Echt tof dat hij dit nog in zich heeft.

Wederom een muntje voor hem dus:

Unregistere

Well-known member
Maar dan kan het muntje van vandaag op zich wel naar Mos Def, voor een nummer van zijn klassieker Black On Both Sides. Uit 1999 alweer, de tijd vliegt.

Makanaky

Well-known member
Van en naar school met deze of Things Fall Apart van The Roots in die lompe discman.
Nieuwe hiphop luister ik nauwelijks meer maar deze (uit Zambia, Guus Til!) kon mij zeer bekoren:

Unregistere

Well-known member
Zambianen, da's weer eens wat anders!

Dan ga ik voor de helaas veel te onbekende singer/songwriter Jillette Johnson. Muntje voor een ouder nummer van haar, een B-kantje nota bene, verscholen als bonustrack op het album Water In A Whale uit 2013. Ik vind het een goede song, maar ook de thematiek vind ik interessant. Ze is verhuisd om haar geliefde te volgen, mist alles en iedereen, maar de liefde overwint. Sterker nog, ze is nog net zo hoteldebotel en allesomvattend verliefd als toen ze 17 was en van toeten noch blazen wist. Brengt ze toch mooi, de schat.

Unregistere

Well-known member
En nu een muntje voor een nummer van Blue Is The Colour van The Beautiful South uit 1996. Fijn album, met deze openingstrack over een minnares die met lede ogen moet toezien dat haar geliefde toch voor zijn verloofde lijkt te kiezen. Ze waarschuwt hem nog: ,,Don't marry her, fuck me!"

Unregistere

Well-known member
Sylvie Meis heeft een nieuwe vriend. Een kunstenaar, deze keer. Dus is ze nu helemaal 'into arts'. Kan me voorstellen dat haar laatste ex zich daardoor gepakt voelt. Speciaal voor hem dan ook een muntje voor I'm Waking Up To Us van Belle & Sebastian.

I need someone to take some joy in something I do
You need a man who's either rich or losing a screw
You know I love you here's the irony
You're going to walk away intact
I think you never liked me anyway
You like yourself and you like
Men to kiss your arse
Expensive clothes
Please stop me there
I think I'm waking up to us
We're a disaster
You don't want to know me
'cause you move in circles of the brave
Where art defines their lives

Unregistere

Well-known member
Liefhebbers van pakweg Wilco doen er goed aan het nummer te beluisteren waaraan ik vandaag mijn muntje spendeer. Het is namelijk een nummer van Curse Of Lono, een alt. countryband die onlangs 4am And Counting uitbracht. Een verzameling songs van de twee studioalbums, maar dan 'live & stripped-back' gespeeld. Mooi hoor!

Unregistere

Well-known member
De jonge Engelsman Tyron Frampton heeft onlangs onder zijn artiestennaam slowthai het album Nothing Great About Britain uitgebracht. Een harde urban plaat over de staat van Engeland anno nu. Deze zomer schijnt hij al menig festival overhoop te spelen en dat is op zich niet zo vreemd. Muntje voor slowthai vandaag.

Unregistere

Well-known member
Zit nu met veel plezier te luisteren naar een mixtape van Harde Smart met Flemish & Dutch Grooves From The 70's. Nederlandstalige funk & soul uit de jaren zeventig, door allerlei Nederlandse en Vlaamse artiesten. Er zit ook een bonusschijf bij met de originelen. Daar zitten obscure pareltjes tussen hoor!!! Nummers van Jimmy Frey, Jan de Beer, Elly & Rikkert - ja, zeker! -, Liesbeth List, Josine van Dalsum en Raymond van 't Groenewoud.

Luistertip voor de liefhebber van dit genre. Huisje van Lamp, Lazerus & Kris is nu al mijn favoriet denk ik. Daar gaat mijn muntje heen.

Unregistere

Well-known member
Heartbreaker van Ryan Adams doet het altijd goed bij mij, maar met warm weer krijg ik altijd nog meer zin om die plaat te draaien. Muntje voor een nummer van dit album.

Unregistere

Well-known member
Hiphopcollectief Odd Future was de springplank voor een aantal interessante artiesten, die later ook met zeer sterk werk kwamen. Ik noem een Frank Ocean, Syd, Earl Sweatshirt, Matt Martians, Domo Genesis en een Tyler, the Creator. Samen knalden ze in 2012 nog even The OF Tape Vol. 2 op plaat. Staat vol met prima songs. Mijn muntje gaat naar de afsluiter, waarop de krachten gebundeld werden in een lange track:

Unregistere

Well-known member
Vandaag is de munt voor Het Zesde Metaal. Zij brachten eind vorig jaar een fijne verzamelaar uit, getiteld Het Beste Metaal. Veel nummers van met name schijf 1 - 16 tracks, geselecteerd door de fans - zijn natuurlijk bekend, maar op schijf 2 staat onbekender werk. Enkele covers ook. Blijft een fijne band.

Unregistere

Well-known member
Het nummer waaraan ik vandaag een muntje spendeer, draag ik op aan niemand minder dan Sylvie Meis. Deze is voor jou, meid!

Een gesponsorde vakantie naar een priv? eiland in de Malediven. Het klinkt misschien als een droom, maar volgens Sylvie Meis (41) is het hard werken. Ze deelt haar heftige verhaal in de nieuwste Grazia.

Volgers van Sylvie hebben op Instagram kunnen zien hoe de diva vakantie viert op de Malediven. Ze deelde jaloersmakende kiekjes van haar luxe tripje, maar nu blijkt dat deze vakantie ook een donkere keerzijde heeft. "Sommige dagen heb ik niet eens kunnen lunchen", zo vertelt ze aan Grazia. Het zit namelijk zo: Sylvie werd door een groot Duits reisplatform gevraagd of ze op "influence-vakantie" wilde naar een droombestemming, maar dan moest ze wel berichten op social media plaatsen.

Sylvie Meis is helemaal in love: 'Ik ben heel gelukkig'
Sylvie zei natuurlijk volmondig ja en ging samen met haar hair en make-up artist Gogo op pad. Die paar berichten op social media vielen alleen vies tegen. "My goodness, wat is dat veel werk." De ex van Rafael van der Vaart legt uit: "Het is daar ook paradijselijk, maar ik moest twee accounts bedienen." Naast de foto's op haar eigen Instagram, moest ze ook berichten plaatsen op het account van het reisplatform. "Dat betekent dat je een compleet boekwerk meekrijgt van alle posts die je moet doen. Per dag moest ik vier Insta Story's per account maken. Elke video moest ook weer vier verschillende 'blokjes hebben' - reken maar uit." Als klap op de vuurpijl moest ze ??k nog vier foto's per account plaatsen.

Het bleef niet alleen bij foto's maken en model staan. Nee, Sylvie moest ook nog het juiste filter kiezen, de juiste tekst en de juiste muziek. "Ik ben een perfectionist, daar maak ik het mezelf ook niet makkelijk mee." En vanwege die drukke dagen is het dus ook wel eens voorgekomen dat ze de lunch moest overslaan. "Het was goed voor mijn lijn - perfect gewoon", grapt ze.

Luxe
Gelukkig kreeg Syl wel iets terug voor al dat harde werken. Een kamer in het resort kost namelijk 7000 euro per nacht en kan zelfs oplopen tot 26.000 euro. "Alles ademt luxe." De glamourbabe had zelfs een butler tot haar beschikking die onder meer haar kleding in de walk-in-closet hing en haar een elastiekje bracht als ze er bij het ontbijt achter kwam dat ze die was vergeten. Maar het fijnst was toch wel dat de paparazzi in geen velden of wegen te bekennen waren. "Ik kon daar in de buitendouche staan en gewoon het zand uit mijn bikinibroekje spoelen als dat nodig was. Dat ga ik echt niet doen in St. Tropez."

Al het harde werken van Syl heeft wel jaloersmakende kiekjes opgeleverd. Opvallend genoeg is ze bijna alleen maar op het strand te zien en zien we weinig van het luxe resort.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
En voor deze. Silver Jews-frontman David Berman keert na 10 jaar terug uit zelfverkozen pensioen als Purple Mountains:

Mede naar aanleiding van jouw tip bestelde ik deze plaat eind juli bij de platenzaak. Nog niet eerder opgehaald, omdat ik het wilde combineren met een ander album dat afgelopen vrijdag uitkwam. En in de tussentijd, afgelopen woensdag om precies te zijn, maakte Berman op 52-jarige leeftijd een einde aan zijn leven. Waardoor je deze plaat dus heel anders beluistert....

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt nog maar een keer naar de talentvolle Nil?fer Yanya, wiens Miss Universe ook nog altijd een serieuze kandidaat is voor de top 10 van mijn jaarlijst.

Makanaky

Well-known member
Mede naar aanleiding van jouw tip bestelde ik deze plaat eind juli bij de platenzaak. Nog niet eerder opgehaald, omdat ik het wilde combineren met een ander album dat afgelopen vrijdag uitkwam. En in de tussentijd, afgelopen woensdag om precies te zijn, maakte Berman op 52-jarige leeftijd een einde aan zijn leven. Waardoor je deze plaat dus heel anders beluistert....

De tekstregel "The end of all wanting is all I've been wanting", het nummer Nights that Won't Happen en de grafsteen linksonder op de hoes, etc., etc. Hele wrange prachtplaat.

Bovenaan