The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Matt Watts is een Amerikaan die al jaren in België woont en daar aansluiting heeft gevonden bij de muziekscene. Zijn album Queens is onlangs uitgebracht en daarop wordt hij bijgestaan door onder meer Stef Kamil Carlens, Bjorn Eriksson, Guido Belcanto, Nathalie Delcroix, Nicolas Rombouts en Eva-Tshiela en Kapinga Gysel. Ik vind het een zeer sterke plaat, een positieve verrassing zo vroeg in het jaar! Dat is dus zeker een muntje waard.

Unregistere

Well-known member
En nu knallen we er maar eens even een munt in voor Fantastic Negrito, voor een nummer van The Last Days Of Oakland!

Blues met een soulrandje of soul met een bluesrandje, kies zelf maar.

Unregistere

Well-known member
Geen trainen, alles dicht. Dus dan maar muntjes in de jukebox gooien voor wat vermaak. In dit geval maar weer eens voor de bevallige dames van Puss n Boots, met een leuke cover:

Unregistere

Well-known member
Wel veel tijd om platen te beluisteren die ik al een tijdje niet gedraaid heb. Zoals Hold On Love van Azure Ray. Oftewel Orenda Fink en Maria Taylor. Album uit 2003. Muntje voor deze dames!

Unregistere

Well-known member
Vandaag ook London Calling van The Clash maar weer eens gedraaid. Klassieker natuurlijk. Muntje gaat naar deze band. Mocht iemand besluiten om vanavond een potje te kaarten, speel dan niet vals:

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat het muntje naar Papendrechtse Mira, die met de langverwachte opvolger van haar tophit Vrij Met Mij momenteel de clickparade bestormt!

Unregistere

Well-known member
En vandaag is Natalie Merchant aan de beurt. Muntje gaat naar een nummer van haar album Ophelia uit 1998. Fantastische plaat.

Unregistere

Well-known member
Vandaag valt de keuze op De Stijl van The White Stripes, album uit 2001. Muntje voor Jack en Meg White. Of het nou zijn zus was of niet.

Unregistere

Well-known member
Aan de hand van de 365 klassiekers die Peter Vantyghem in zijn boek heeft gebundeld, ben ik nu ook bezig om diverse albums weer eens te beluisteren. Zeker als ik ze in de collectie heb. Daaronder ook Grievous Angel van Gram Parsons. Een pionier in de country, die het genre flink moderniseerde, ook al klinken sommige songs nu wel weer wat belegen. Maar goed, in 1974 was dat anders. De plaat verscheen overigens pas nadat Parsons in 1973 op slechts 26-jarige leeftijd om het leven kwam. Een nog jonge Emmylou Harris maakte door haar bijdragen aan deze plaat ook flink naam. Muntje gaat Gram.

Unregistere

Well-known member
Kijk, dat is nog eens service. Vandaag een pakketje in mijn brievenbus van mijn favoriete platenzaak met twee nieuwe albums die ik besteld had. Gisteren even overleg gehad, want ik wilde liever niet onnodig naar Dordrecht, maar toch wel graag mijn bestelde platen halen. Dan sturen we ze toch op, was de reactie. :duim:

Dus zit ik nu lekker naar Traditional Techniques van Stephen Malkmus te luisteren!

Unregistere

Well-known member
Het tweede bestelde album was Put The Shine On van CocoRosie. Muntje voor het nummer dat na luisterbeurt één het best bleef hangen:

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat de munt naar Ryan Adams. Omdat ook Heartbreaker volledig terecht is opgenomen in het boek met 365 albums die je beluisterd moet hebben en ik die plaat nu weer draai. Is een van mijn favoriete albums ooit, dus dat komt wel goed uit. Nooit een straf om te beluisteren.

Beste plaat die Adams ooit maakte, wat mij betreft. Met afstand. En dan te bedenken dat zijn andere werk ook gewoon heel goed is...

Unregistere

Well-known member
Nog tien weken... Daarom maar vooral muntjes doneren aan nummers die doen denken aan de tijden waarin ons leven nog leuk was. Dus vandaag The Model van Belle & Sebastian, van het album Fold Your Hands Child, You Walk Like A Peasant uit 2000. Een periode waarin je nog zonder schroom kon zingen dat je je er niet voor schaamde dat je goed was met 'the girl next door who's famous for showing her chest'.

Unregistere

Well-known member
En nu een klassieker van Lucinda Williams. Dat kan dan alleen maar Car Wheels On A Gravel Road uit 1998 zijn, hoor ik jullie dan al denken. Klopt! Muntje voor Lucinda:

Unregistere

Well-known member
Ik draai nu Color Theory van Soccer Mommy. Weer zo'n jonge vrouwelijke singer-songwriter die op indringende wijze zingt over alles wat haar zoal bezig houdt. Een beetje in de stijl van Snail Mail en Julien Baker.

Misschien ook zomaar iets dat in het straatje van de waan kan passen.

Unregistere

Well-known member
Ik luister nu naar What's Going On van Marvin Gaye. Klassieker natuurlijk. En wel een toepasselijke albumtitel in de huidige situatie. Muntje dus voor een nummer van deze plaat!

U.G.

Well-known member
What's good is good.

En ook om dit even te linken aan corona:eek: Dit virus schijnt geen DNA te hebben.

Take it away Comptonkid.

Bovenaan