The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Niet verkeerd, Janssen!

Zelf ben ik aanbeland bij #77, Sixteen Horsepower met het album Sackcloth 'n' Ashes. Ze waren in topvorm toen, met David Eugene Edwards als zingende prediker. Eigenlijk maken ze nooit een zwakke plaat, maar dit blijft mijn favoriet.

Muntje voor dit fijne nummer:

de waan

Well-known member
Fijne plaatjes weer, hoor. Talk Talk is wel echt een beetje jeugdsentiment voor mij. Mijn grote broer was behoorlijk fan destijds.

En 16 Horsepower komt binnenkort nog eens langs. We blijven wel even in Amerikaanse/Americana-sferen met het onvolprezen Wilco.

de waan

Well-known member
Nieuwe dag en een nieuw muntje. Deze keer voor de nummer #92, Real Estate, met zijn fijne oorstrelende niks-aan-de-hand muziek.

Unregistere

Well-known member
Prima bezig, Waan. Wilco spreekt me iets meer aan dan Real Estate, maar vooruit. En goed te lezen dat 16 Horsepower later nog een keertje langs komt. ;)

Ik ben zelf nu bij #76. Een supergroep, opgericht in de jaren tachtig, waarvan een groot deel al niet meer in leven is. Maar de muziek van The Traveling Wilburys leeft voort, want hun Traveling Wilburys Volume 1 heeft al jaren een mooi plaatsje in mijn lijst.

Muntje voor het bekendste nummer van de plaat:

Unregistere

Well-known member
En daarna is uiteraard #75 aan de beurt. Daarvoor gaan we naar Schotland. Naar Kenny Anderson, niet te verwarren met de oud-speler van RKC Waalwijk. Nee, dit is een singer / songwriter die onder de naam King Creosote een aantal ijzersterke platen heeft gemaakt, maar die helaas door veel te weinig mensen zijn gehoord. KC Rules OK is mijn favoriet en daarvan is dit de hartverscheurende afsluiter. Die krijgt mijn muntje:

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Zeker!

Ik zit nu op #74. Een album uit de hoogtijdagen van de Americana in de jaren negentig. Hollywood Town Hall van The Jayhawks, met Gary Louris en Mark Olson in topvorm. Muntje voor dit nummer:

Unregistere

Well-known member
En dan door naar #73. Daar staat de eerste soloplaat van Ghostface Killah uit 1996. Ironman. IJzersterk natuurlijk, met heerlijke samples uit oude soul. Ik had er meer kunnen kiezen, maar ik ga voor het muntje voor dit nummer. Fantastische beat en natuurlijk ook fijne bijdragen van Cappadonna en Raekwon, die Ghost hielpen om dit album te dragen.

Unregistere

Well-known member
Vanzelfsprekend komt daarna #72. Dat is The Adventures Of Ghosthorse And Stillborn van de twee geniale zusjes van CocoRosie. Derde plaat uit 2007, het slotstuk van een ijzersterke trilogie die ze in slechts vier jaar uitbrachten. Muntje gaat voor dit nummer, ook met een kleine knipoog naar Van der Vaart:

Bovenaan