The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Ken hem niet, Satyr!

Mijn muntje gaat vandaag naar de geniale Anderson .Paak, die een nieuwe single heeft uitgebracht. Samen met de al even geniale Kendrick Lamar. Kan niet wachten tot de nieuwe plaat van Paak verschijnt!

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje is vandaag voor The Congos. De #100 in mijn album top 100 aller tijden, dus sowieso een plaat die ik graag door de jukebox laat schallen.

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat mijn muntje naar de harpiste met de karakteristieke stem, oftewel sprookjesprinses Joanna Newsom. Voor een nummertje van haar debuutplaat The Milk-eyed Mender, mijn #99 in mijn albumlijst.

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat mijn muntje naar The Twilight Singers. En dan wel voor een nummer van het album Blackberry Belle uit 2003, de #98 in mijn albumlijst.

Unregistere

Well-known member
En dan gaat het muntje een paar dagen later toch gewoon naar de #97? Da's logisch. Janelle Mon?e dus, een nummer van haar album The Electric Lady uit 2013. Ik had het fantastische duet met Miguel kunnen kiezen, maar die heb ik hier al eerder gepost. Dus nu deze minstens zo sterke song:

Unregistere

Well-known member
Dat is geen verkeerde om mee te beginnen! :duim:

Gaaf dat er een YouTube clip van is, dat is lang niet met elk Daryll-Ann nummer het geval volgens mij.

de waan

Well-known member
Door met #99 Het geniale Night & Day van Joe Jackson, die eerst een paar new wave-achtige platen maakte, maar op dit album helemaal los gaat met soul, jazz, electronica en wereldmuziek. Allesbehalve gitaren in ieder geval.

Unregistere

Well-known member
Lekker bezig Waan! :duim:

Ga ik door met #96 en dus gaat het muntje naar Beyonce voor haar album Lemonade. Indrukwekkend document over een zware periode in haar relatie met Jay-Z, vol persoonlijke songs. In dit nummer zit ze bijvoorbeeld nog vol met woede.

Unregistere

Well-known member
Oeps, verkeerd gekeken. Beyonce was vandaag pas aan de beurt geweest als #95. Mijn #96 is namelijk Outlandos d'Amour van The Police. Een plaat die een aantal aardige hits bevat, zoals natuurlijk Roxanne. Die kent iedereen, dus mijn muntje gaat naar een iets minder bekend nummer van dit album.

Unregistere

Well-known member
Kijk, dan gaat nu weer goed als ik een muntje doneer aan mijn #94. Het album Dead van Young Fathers, ook nog bekroond met de prestigieuze Mercury Prize. Zeker niet onterecht!

Unregistere

Well-known member
En na 94 komt #93. Dat is een plaat van eigen bodem. Let's Play Boys & Girls van Seedling uit 2003. Helaas enorm onderschat en helaas ook vrijwel niet te vinden op YouTube. Gelukkig nog wel iets gevonden en direct een van de wat mij betreft leukste nummers ook. Mijn muntje dus voor de dames ?n heer van Seedling!

Ken je ze nog niet? Dan zeker ff luisteren. :duim:

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Waar blijven die munten? Waar blijven die munten?

Hier, in de jukebox voor mijn #92! Het dromerige meesterwerkje Kontiki van Cotton Mather uit 1999. Kan niet eens goed uitleggen waarom, maar ik val altijd als een blok voor dit plaatje.

Unregistere

Well-known member
Logischerwijs is nu #91 aan de beurt en dat betekent een muntje voor DJVT. Voor een nummertje van hun tweede plaat De Machine.

Ook het favoriete Nederlandstalige lied van Nico Dijkshoorn. Waarvan akte.

Unregistere

Well-known member
Zo, zeker een one day fly Erka!

Zelf ben ik nu bij #90 aanbeland. Daar vinden we Pulp met het album His 'n' Hers. Mijn muntje zou ik aan bijna elke track van die plaat kunnen doneren, maar vandaag viel de keuze op deze:

de waan

Well-known member
Hoog tijd om verder te gaan met numer #98. Muntje voor de jonge honden van Canshaker Pi met hun heerlijk licht ontvlambare debuut. Ook een gevalletje appel en boom, want later komen we ook de papa van Canshaker Pi's frontman Willem Smit nog tegen.

Unregistere

Well-known member
Kijk aan, Waan! Lekker recent plaatje nog.

Ik ben inmiddels bij #89 en daar vinden we Taylor Swift met 1989!

Muntje voor de afsluiter:

Bovenaan